Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
A mother-child interaction intervention for mothers of toddlers with visual impairments
(Anadolu Universitesi, 2015)
This study aimed to develop a mother-child interaction intervention for Turkish mothers of toddlers with visual impairments (VI). An action research was conducted with two mother-child dyads in order to capture the mediating ...
Examining the implementation of two co-teaching models: team teaching and station teaching
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)
In Turkey, the number of students in mainstream education is increasing, and a support service does not exist even though mainstreaming has been implemented for many years. Therefore, within this system, many students with ...
Examining the Training Process of a New Teacher Educator in the Field of the Education of the Hearing Impaired
(EDAM, 2012)
Training of beginning teacher educators has become a popular topic in the literature. This study aimed to investigate the training procedures of a new teacher educator who would be working in the division of the hearing ...
Examining pre-service teachers opinions about providing individual support services to mainstreaming students
(2012)
Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim almaları anlamına gelen kaynaştırma uygulamalarında başarı için en önemli faktörün özel gereksinimli öğrencilere destek özel eğitim hizmetlerinin sunulması ...
Kaynaştırma sınıfında iş birliği ile öğretim uygulamalarına bakışın fenomenolojik analizi
(2010)
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için özel gereksinimli olan ve olmayan öğrenciler ile sınıf öğretmenlerine özel eğitim destek hizmetlerin sağlanması gerekmektedir. Öğretmenlerin gerçekleştirdikleri uygulamalar hakkındaki ...
Engelli öğretmenlerin iş doyumları ve çalışma koşulları
(2012)
Eğitim öğretim etkinliklerinin niteliğinde engelli ve engelli olmayan öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin yanı sıra iş doyumları ve çalışma koşullarının da göz ardı edilmemesi gerektiği belirtilmektedir. Bu araştırmanın ...
Tanıdan Eğitime Kosova Cumhuriyeti'nde İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi1
(2016)
Bağımsızlığını 2008'de tek taraflı ilan etmesinin ardından Kosova Cumhuriyeti diğer tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da yeniden yapılanma sürecine girmiştir. Bunun bir yansıması olarak Kosova Cumhuriyeti Eğitim ...
Synthesis of Graduate Education Theses Focused on Teachers' Views on Inclusive Education in Turkey: A Meta-Ethnographic Study
(Anı Publishing, 2019)
A high number of both qualitative and quantitative research studies have been conducted on inclusion practice in Turkey. In postgraduate theses focusing on inclusion practice via a qualitative design to comprehensively ...
A Phenomenological Analysis of the Views on Co-teaching Applications in the Inclusion Classroom
(EDAM, 2010)
It is necessary to provide students both with and without special needs and the classroom teachers with special education support services in order to achieve successful inclusion applications. The determination of teachers' ...
A Mother-Child Interaction Intervention for Mothers of Toddlers with Visual Impairments
(Anadolu University, 2015)
This study aimed to develop a mother-child interaction intervention for Turkish mothers of toddlers with visual impairments (VI). An action research was conducted with two mother-child dyads in order to capture the mediating ...