Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Effectiveness of teaching social skills to individuals with autism spectrum disorders using cool versus not cool
(Council for Exceptional Children, 2019)
One of the interventions, of which effectiveness in the teaching of social skills has been examined in autism literature in recent years, is teaching with cool versus not cool. In this study, it was aimed to examine the ...
Case Study: Collaborative Individualized Education Program Development Process
(Ankara University, Fac Educational Sciences, 2017)
The purpose of this study is to reveal the process and the results of the development of an individualized education program (IEP) and gaining the ability to work cooperatively in a team for the junior students of the ...
Social Skills Development in Individuals with Autism Spectrum Disorders Group Interventions
(Ankara University, Fac Educational Sciences, 2015)
This is a review study which is about social skill teaching with group intended for children with autism spectrum disorder (ASD) between 2000-2011. The overall objective of this social skill studies are qualified to increase ...
Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları
(2013)
Araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma yürütülen ilköğretim üçüncü sınıfındaki öğrencilerin sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ...
Case study: Training a mother of child with autism on how to provide discrete trial teaching
(2012)
It is significant that parents of children with autism participate in the process of education of their children. In this study, the effects of ADOSEP, which is a family education program prepared to teach parents how to ...
An Analysis of the Use of Social Stories in Teaching Social Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
(EDAM, 2014)
Social stories play a significant part in the teaching skills and behaviors to children with ASD who lack social skills. The purpose of this study is to analyze studies in which social stories were used for teaching social ...
Sosyal becerilerin öğretiminde temel tepki öğretimiyle yürütülen araştırmaların incelenmesi
(2013)
Erken eğitimde özellikle otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara etkili öğretim sunmada, Temel Tepki Öğretimi (TTÖ) gibi doğal ortamlarda kullanılan öğretim teknikleri sıklıkla kullanılmaktadır. TTÖ; uyaran ve tepki ...
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri
(2006)
Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye’de var olan yasalarla da belirlenmiş ve uygulamanın sürdürülmesi kaynaştırma ...
Schoolwide Positive Behavioral Interventions and Support Practices: Review of Studies in the Journal of Positive Behavior Interventions*
(2016)
Schoolwide Positive Behavioral Interventions and Support (SWPBIS) focuses on interventions in order to meet the social behavioral demands of schools with the help of a three-tiered model. The main aim in SWPBIS is to ensure ...
Otizm Spekturum Bozukluğu Olan Bireylerin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Müdahaleleri?
(2015)
Bu çalışma, 2000–2011 yılları arasında otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla gerçekleşmiş grupla sosyal beceri öğretimine ilişkin çalışmaların gözden geçirildiği epistemolojik doküman analizidir ve yapılan analizde ...