Güncel Gönderiler: Yüksekokullar
Toplam kayıt 342, listelenen: 141-160
-
Motive Based Segmentation of the Cultural Tourism Market: A Study of Turkish Domestic Tourists
(2012)This article examines cultural tourists' motivations for travel and provided support for the idea that cultural tourists are not solely motivated by the potential for deep cultural experiences. Face-to-face interviews were ... -
Ethical approaches and their application in hotel managers' decision making
(2011)This study aims at evaluating the ethical approaches effective for managers working at hotel business when making decisions. Ethics, in the working place, refers to the rules of the workplace that an employee has to comply ... -
A yield management model for five-star hotels: Computerized and non-computerized implementation
(2006)The purpose of this study was to propose an enhanced yield management (YM) model that was developed based on the previous models and to test the applicability on five-star lodging properties in Turkey to identify the related ... -
Comparative research of motivations across different festival products
(2012)The study has three objectives. The first objective of this paper is to investigate the underlying dimensions of motivation for attending an international festival in Turkey and whether motivation will vary across six ... -
The expectations of exhibitors in tourism, hospitality, and the travel industry: A case study on East Mediterranean tourism and travel exhibition
(2006)The aim of this study is to reveal the differences among dimensions regarding the exhibit objectives of the East Mediterranean Tourism and Travel Exhibition (EMITT), which has been the largest in tourism, hospitality, and ... -
A classification and analysis of cities based on tourism supply resources in Turkey
(Cognizant Communication Corporation, 2006)Tourism is one of the major export items of Turkey, contributing significantly to its gross national products. Over the past two decades, tourism has become a very important industry to the economy of a large number of ... -
Konaklama İşletmelerinde Kadın ve Erkek Yöneticilerin Cinsiyet Ayrımcılığına Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması
(2008)Kariyerinde ilerlemek isteyen kadın çalışanın erkek meslektaşına oranla daha fazla güç harcamak zorunda olduğu bilinmektedir. Bunun yanı sıra kadın çalışanlar, çalıştıkları organizasyonlarda çok sayıda ve çeşitli cinsiyet ... -
Davranışsal ve Demografik Değişkenlerin Seyahat Acentası Müşterilerinin Bölümlendirilmesindeki Etkililikleri Üzerine Bir Araştırma
(2003)Çalışmanın amacı, pazar bölümlendirmede davranışsal değişkenlerin, demografik değişkenlere göre daha etkili olabileceği varsayımını test etmektir. Bu amaçla, araştırma seyahat acentası müşterilerinin, acenta seçim kriterlerinin ... -
Kültürlerarası iletişimin bir yönü: Özün ötekileştirilerek yabancılaştırılması
(2010)Bu çalışmada sırasıyla kültür, iletişim, kültürler arası iletişim, kültürlerin algılanma biçimleri, kültürel iletişim boyutu ve kültürlerarası iletişimde bireysel tutumlar ile kültürler arası iletişim sürecinde bireylerin ... -
Türkiye'de Yayınlanan Akademik Dergilerin Niteliklerindeki Zaman İçerisindeki Değişim Nedenleri: Sağlık, Sosyal ve Teknik Bilim Alanlarında Yayınlanan Dergiler Üzerine Bir İnceleme
(2003)Bu çalışma, birincisi 1997/1998'de, ikincisi 2002 yılında gerçekleştirilen Türkiye Akademik Dergiler Araştırmasından elde edilen verilerden yararlanılarak hazırlanmıştır. Sağlık, sosyal ve teknik bilimler alanlarında ... -
Seyahat Acentalarının İş Süreçlerinde İnternetin Önemi (TURSAB- B.Y.K. Üyeleri Algılamaları Üzerine Bir Araştırma)
(2007)İnternet, seyahat sektörü için iş yapış tarzındaki değişimin bir temsilcisi olarak büyük öneme sahiptir. Araştırmanın amacı, Türkiye’deki seyahat acentalarının iş süreçlerinde İnternetin önemi, fayda fonksiyonları ile ... -
An analysis of cities based on tourism supply and climatic conditions in turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2008)Tourism has become a major sector in Turkey. The key to continued attraction of visitors to the country in significant numbers is a careful coordination of marketing and planning of tourism supply resources. These supply ... -
Türk Kütüphaneciliği Dergisinin Türkiye'de Yayınlanan Akademik Dergiler İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme
(2002)Bu çalışmanın konusunu Türk Kütüphaneciliği dergisinin Türkiye'de yayınlanmakta olan akademik, dergiler içerisindeki yeri ve öneminin ortaya çıkarılması oluşturmaktadır. Çalışma, 1997/1998 yıllarında gerçekleştirilen Türkiye ... -
Otel yöneticilerinin iç girişimcilik algılamaları: Frigya bölgesi örneği
(2010)İşletmelerin içinde yer aldıkları dinamik çevreye uyum sağlamalarında iç girişimcilik faaliyetlerinin önemi büyüktür. İç girişimcilik kültürünün oluşmasında ve yaygınlaşmasında ise yöneticilerin bu konuya gösterdikleri ... -
Türk akademisyenlerin kongre tercihleri üzerine bir araştırma
(2010)Çalışmanın amacı kongre katılımcılarının tercihlerinin belirlenmesidir. Kongre katılımcılarının tercih kriterlerinin belirlenmesi için bir ölçek geliştirilmiştir. Kongre tercih faktörlerini ortaya çıkarmak için açıklayıcı ... -
Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağının tanıtım ve pazarlanmasına ilişkin görüşleri (Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu örneği)
(2010)Bu çalışmanın amacı, Lisans düzeyinde Turizm eğitimi alan öğrencilerin Türk Mutfağına yönelik tutumlarını ölçmektir. Bu amaçla, anket formları geliştirilmiş ve Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu’nda ... -
Akademisyenlerin kongre tercih unsurları
(2011)Çalışmanın amacı, kongre katılımcılarının tercih kriterlerini belirlemek ve bu tercih kriterlerinin katılımcıların davranışlarına ve demografik özelliklere göre farklılıklarını tanımlamaktır. Kongre tercih kriterlerinin ...