Using a Multi Criteria Decision Making Approach For Open and Distance Learning System Selection
Abstract
Bugün, dünya çapında çeşitli açık ve uzaktan eğitim (ODL) sistemleri bulunmaktadır. Bu noktada, yaşam boyu öğrenme kapsamında kariyer yolundaki yeteneklerini geliştirmek isteyen bir öğrenen için bir ODL programını nasıl seçeceği önemli bir soru haline gelmektedir. Bu ise birbirine bağlı ölçütlerden oluşan karmaşık bir karar problemidir. Analitik Serim Süreci (ANP) , bu bağlılıkları ele alan çok ölçütlü bir karar verme yöntemidir. ANP'deki serimler en iyi kararı vermek için hem nitel hem de nicel tüm faktör ve ölçütleri içermektedir. Bu çalışmada, ODL sistemlerini etkileyen ölçütleri araştırmak ve önceliklendirmek ile öğrenenlere bir ODL programı seçiminde yardımcı olmak amacıyla bir ANP modeli kurulmuştur. Çalışma sonucunda, lisans programları en çok tercih edilen ODL programı olmuştur. Ayrıca önerilen ANP modeli, her bir program türünün yürütülmesi için hangi ölçüt ve/veya ölçütlere dikkat edilmesi konusunda da uzaktan eğitim kurumlarına yardımcı olacaktır. Bu nedenle bu çalışma, ODL politikası geliştirme açısından da kurumlara destek verecektir. Today, there's a wide variety of open and distance learning (ODL) systems around the world. Herein, for lifelong learning how to select an ODL program becomes a critic question for a learner who wants to extent abilities on his/her career path. This is a complex decision problem with interdependent criteria. The Analytic Network Process (ANP) is a multicriteria decision making methodology that reflects these interdependencies. Within the ANP networks of influence one includes all the factors and criteria, tangible and intangible, which have bearing on making a best decision. In this paper, an ANP model is constructed to search out and prioritize the criteria affecting these ODL systems and to help learners in selecting a program. It's concluded that the Bachelor's degree programs are the most preferred ones. In addition, this model will help the institutions in the regard of which criteria are prominent in terms of different programs. Therefore, this study will support the institutions in regard to ODL policy development.
Source
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi :A-Uygulamalı Bilimler ve MühendislikVolume
15Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnM05URXlNZz09https://hdl.handle.net/11421/20910