Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 105-124
-
Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Öğretme-öğrenme sürecindeki yeni eğilimler araştıran, sorgulayan, eleştiren ve en önemlisi de kendi öğrenmesinden sorumlu olan öğrenciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretme-öğrenme sürecinde bu amaçları gerçekleştirecek ... -
Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri uygulaması : ilkokul 4. sınıflar üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri tutmanın öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve hatırlama düzeylerine etkisini ... -
Fen-teknoloji-toplum-çevre öğrenme alanının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)2004 yılında ilköğretim programlarının yenilenmesi ile birlikte ilköğretim Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı da yenilenerek adı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı olarak değiştirilmiştir. Yenilenen Fen ve Teknoloji ... -
Final Okullarında çalışan öğretmenlerin okulun örgüt kültürü tipine ilişkin görüşleri : Samsun, Bursa, İstanbul Florya Final Okulları örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada İstanbul Florya, Samsun, Bursa Final Okulları'nda görev yapan öğretmenierin okulun örgüt kültürü tipine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin yaş, cinsiyet, kıdem, aynı okulda çalışma süresi, öğrenim durumu ve ... -
Finansal okuryazarlık ve matematiksel okuryazarlık perspektifinde Türkiye ve Kanada (Ontario) öğretim programlarının incelenmesi ve bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, matematik eğitiminde finansal okuryazarlık kavramını incelemektir. Nitel bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada öncelikle finansal okuryazarlık perspektifinden Ontario ve Türkiye matematik öğretim ... -
Fransızca yabancı dil dersinde bilişsel akademik dil öğrenme yaklaşımına dayalı okuma stratejileri öğretiminin okuduğunu anlamaya ve strateji kullanımına etkisi: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada, Fransızca yabancı dil dersinde Bilişsel Akademik Dil Öğrenme Yaklaşımına (CALLA) dayalı okuma stratejileri öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerine ve okuma stratejilerini kullanma durumlarına ... -
Genel lise öğrencilerinin aile işlevlerinin ve denetim odaklarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada genel lise öğrencilerinin aile işlevlerinin ve denetim odaklarının cinsiyet, sınıf düzeyi, doğum sırası, anne baba eğitim düzeyi, anne baba arasındaki anlaşmazlık düzeyi değişkenleri açısından farklılaşıp ... -
Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencilerin öğrenme stilini dikkate alarak öğretimi gerçekleştirmek gittikçe önem taşımaktadır. Öğretmenlerin, yöntem, teknik, strateji ve kullanılacak materyalleri öğrenci ihtiyaçlarına göre ... -
Genel liselerde öğretmenlerin kararlara katılma isteklilikleri ve katılmayı sınırlayan etmenler
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırmada, genel liselerdeki öğretmelerin hangi kararlara ne derece katılmak istedikleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin kararlara katılmasını hangi etmenlerin ne derece sınırladığı; bu görüşlerin ... -
Genel liselerde yönetici davranışlarının öğretmenleri güdülemesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma ile genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri güdülemede hangi davranışları, hangi sıklıkla gösterdiklerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, yönetici ve öğretmen ... -
Geri zekalıların devinim özellikleri : Saray örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı, Saray Sosyal Hizmetler Tesisleri Müdürlüğü 'Zihinsel ve Spastik Özürlüler Rehabilitasyon Bölümü'nde bulunan geri zekalı çocuk ve gençlerin devinim özelliklerini belirlemektir. Saray Sosyal Hizmetler ... -
Göçmen öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin paydaş görüşler doğrultusunda belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde insanın ilgi ve gereksinimleri, eğitimde bir odak noktası olarak görülmektedir. Bireylerin ilgi ve gereksinimlerinin ise farklılıkları bağlamında değiştiği düşünüldüğünde; bireylerin ortak yönleri kadar bireysel ... -
Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan temel giyim kursu eğitim programı hakkındaki katılımcı görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan Temel Giyim Kursu Eğitim Programı hakkındaki katılımcı görüşlerini belirlemek ve görüşlerin kişisel özelliklere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Harmanlanmış öğrenme sürecinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, harmanlanmış öğrenme sürecinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaca yönelik olarak, harmanlanmış öğrenme ... -
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın etik bilinç geliştirme açısından öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nda etik konusuna ilişkin belirlenen kazanım, kişisel nitelikler ve değerler ve yaşam becerilerinin etik bilinç kazandırma yeterliliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin ... -
Hayat bilgisi dersinde gerçekleştirilen müze uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İlkokul, öğrencilerin kendini ve çevresini tanımasını, kendini geliştirerek çevresine uyum sağlamasını ve yaratıcı düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Hayat Bilgisi ... -
Hayat bilgisi dersinde liderlik becerisinin kazandırılmasının sınıf öğretmeni görüşlerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Hayat Bilgisi dersinde sınıf öğretmenlerinin öğrencilere liderlik becerilerini kazandırmalarına ilişkin durumlarını belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi olan olgu bilim deseninde yürütülen ... -
Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansımalarını belirlemektir. Karma modelle desenlenen araştırmada gömülü ... -
Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin yaşam becerilerinin geliştirilmesinde etkin öğrenme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda bilgi, en önemli olgu haline gelmekte ve bu dönemin toplumu, bilgi toplumu olarak nitelendirilmektedir. Bilgi toplumunda bireylerden, karmaşıklaşan ekonomik ve toplumsal yapıya uyum ... -
Hayat bilgisi dersinin öğrencilere çevre bilinci kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Çevre sorunları, insanların çevre ile ilgili bilinçsizliğinden, bilinçsizliğin doğurduğu olumsuz tutum ve davranışlardan ve insanlara kazandırılamamış değerler ve ahlak sisteminden kaynaklanmaktadır. Çevre sorunlarının ...