Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 134-153
-
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyılda eğitimde araştıran, sorgulayan, eleştiren, yapıcı, yaratıcı, en önemlisi de yaşam boyu öğrenen ve öğrenme sorumluluğu taşıyan bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimde bu amacı yerine getirmenin ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli tüketicilik durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilinçli tüketicilik durumlarını incelemektir. Araştırma, nitel ve nicel veri toplama yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem yaklaşımıyla desenlenmiştir. ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çatışma çözme becerilerinin gelişiminin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Çatışma, bireylerin yaşamlarının her döneminde karşılaşabilecekleri bir durumdur. Bu nedenle, çatışmalardan kaçınmak yerine doğru çözüm yollarını kullanarak onlardan yarar sağlamak bireylerin yaşamlarına olumlu olarak ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin geliştirilmesinde dijital hikayelerin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Dinleme yalnızca günlük yaşamda değil, bireylerin eğitim-öğretim yaşamlarında da çok önemli bir yere sahiptir. Okul öncesi dönemde dinleme becerileri kendiliğinden doğal biçimde edinilir ve gelişir. Okul döneminde verilecek ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde kültürel değerler ve eğitimi : bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyılda bireylerdeki ve toplumlardaki değer sisteminin bozulması, değerler eğitimine önem verilmesinde etkili olmuştur. Bu bağlamda değerler eğitiminin önemini ortaya koyan birçok çalışma gerçekleşmiştir. Değerler ... -
İlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesi : Yozgat ili merkezinde
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı 1989-1990 öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ilkokul üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin konuşmalarının eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemini, 31 üçüncü sınıfa ... -
İlkokul öğrencilerinin kendi kendine öğrenme becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretici destekli bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Araştırmanın genel amacı, ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin betimlenmesi ve bu becerilerin geliştirilmesine yönelik ilkokul 1.-4.sınıf öğrencileri için öğretici destekli bir model ... -
İlkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumun incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı ilkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumunun incelenmesidir. Bu amaçla karma araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmada eşit statülü eş zamanlı desen temel ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersi bağlamında öğrenci ve öğretmenlerin küresel vatandaşlık algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algılarının ve Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilen uygulamaların ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Karma modelde desenlenen bu araştırmada ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma metnine göre okuma düzeylerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Kütahya İl merkezinde ilkokul üçüncü sınıflarda belirli bir okuma metnine göre öğrencilerin okuma düzeylerinin saptanmasıdır. Düzeylerin saptanması okuma ve okuduğunu anlama boyutlarında ele alınmıştır. ... -
İlkokullarda fen eğitimi teknolojisi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırmada, ilkokullarda öğretmenler tarafından gerçekleş- tirilen fen eğitimi teknolojisi uygulamaları ve öğretmenlerin bu uygu- lamalar konusundaki görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1992-1993 ... -
İlkokullardaki öğretmen görüşlerine göre okul kültürü ile yöneticilerin çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Okul yöneticisinin kullandığı çatışma yönetimi stili ile okul kültürü arasında bir ilişki olup olmadığını, varsa bu ilişkinin yönünü ve düzeyini belirlemek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu temel amacın ... -
İlkokulların örgüt sağlığı ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına yönelik görüşleri ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin görüşlerine göre ilkokulların örgüt ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarının çeşitlendiği günümüz koşullarında verilen kararların toplumsal etkisi dikkate alındığında, etkili ve mantıklı karar veren bireylerin yetişmesi önemli bir gerekliliktir. Türkiye’de 2012 ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternet kullanımının yaygınlaşması yerleşik her sistemi etkilediği gibi eğitim sistemini de çok boyutlu olarak etkilemiştir. İnternet eğitimi okula dayalı olmaktan çıkararak, okul dışı ortamları öğrenme merkezine ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda yardımcı kaynak olarak kullanılan ünite dergilerinin eğitsel yönden öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Özellikle son yıllarda ilköğretim okullarında, beş yıl değiştirilmeden kullanım olanağı bulunan ders kitaplarının yanında ayrıntılı bir ünite içeriği sunan ünite dergilerinin kullanımı hayli artmıştır. İlköğretim okullarında ... -
İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere kazandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilgi çağının yaşandığı günümüzde eğitim sisteminin amacı, öğrencilere varolan bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bu nedenle öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlamak gerekmektedir. ... -
İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilgi çağının yaşandığı günümüz toplumlarında eğitim sisteminin amacı, sistemli ve mantıklı düşünebilen, doğru kararlar verebilen, karşılaştığı problemlerin üstesinden gelebilen bireyler yetiştirmektir. Toplumdaki tüm ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı cabri geometriyle simetriyi anlamlandırma larının belirlenmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri programı yardımıyla simetri kavramını anlamlandırmalarını incelemektir. Araştırma, öğrencilerin simetri kavramını Cabri Geometri programı ...