Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 21-40
-
Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmanın amacı, Kütahya ilinde 1986-1987 öğretim yılında okulunda rehber öğretmen bulunmayan genel liselerde, sınıf rehber öğretmenleri tarafından yürütülmekte olan rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesidir. ... -
Eskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-f ... -
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda okuma-anlama davranışlarının irdelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Yapılan araştırma ile Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezi'ne devam eden 8-9 yaş gruplarındaki işitme engelli öğrencilerin okuma-anlama davranışları durum saptamalı tarama yöntemi ... -
Yabancı dil öğretiminde programlı öğretim uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, programlı öğretim yönteminin öğrencinin yabancı dil başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla İngilizce öğrenen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 28'i deney, 28'i kontrol grubunda ... -
Tepegöz saydamları ile döner levhanın öğrenmedeki etkililiği : uygulamalı bir karşılaştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma tepegöz saydamlarıyla döner levhanın öğrenmedeki etkililiğinarasında herhangi bir farkın olup olmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Deneysel çalışmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı ... -
Çini işçiliğinin kalitesinde eğitim görmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar sıraltı tekniğindeki çalışmalarda, Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadırlar sorusuna cevap aranmak üzere yapılmıştır. Araştırma, iki aşamada ... -
Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Eskişehir ve Ankara Sağırlar Okulu ile Anadolu Üniversitesi İşitmeEngelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkeziyle (İÇEM), Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okulu'na devam eden altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki ... -
Coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Araştırma, coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Cumhuriyet Lisesi 4-E ve 4-G sınıfı öğrencileri ve lise ... -
Ders kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ''Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ''sorusuna yanıt aranmak üzere yapılmıştır. ... -
Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği : Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Biriminde bir uygulama/ Sezgin Vuran.
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmanın amacı Ana.Ü.E.F Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde bağımsız olarak giyinme becerilerini gerçekleştiremeyen çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme ... -
Federal Alman ilkokullarında Türkçe ve Türk Kültürü Programı'nın etkililiği : Kuzey Ren Vestfalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmada, Federal Alman ilkokullarındaki Türk çocuklarının anadillerini etkilice kullanabilmelerinin ve ülkeleri ile kültürel bağlarını sürdürebilmelerinin sağlanması amacıyla, okulun olağan programlarına ek olarak ... -
Uzaktan eğitim yaklaşımıyla uygulanan Eğitim Önlisans Programı'nın öğretmenlik meslek bilgisini kazandırma yönünden etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma ile, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nce uzaktan eğitim yaklaşımıyla uygulanan bir öğretmen eğitimi programı olan Eğitim Önlisans Programı'nın, programdan geçen öğretmenlerin öğretmenlik meslek ... -
Okul radyosu programlarının öğrenmeye etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Öğretimin daha verimli olmasını sağlayacak yeni eğitici teknik ve yöntemlerin geliştirilmesi için çalışılmalıdır. Verimli bir eğitimi sağlayacak öğrenme durumlarında Radyo Programlarından yararlanılmaktadır. Ülkemizde ... -
Demonstrasyon yöntemi ile iş ve işlem yapraklarının öğretimdeki etkililiğinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Araştırma, beceri öğretiminde iş ve işlem yaprakları ile yapılan öğretme -öğrenme etkinlikleri ile, demonstrasyon (gösteri) yöntemi ile yapılan öğretme-öğrenme etkinlikleri arasında, öğrenmedeki etkililik açısından aralarında ... -
Okul öncesi dönemi çocuklarının oyun odası duvarları için seçtikleri renkler
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 36-60 aylık çocukların okullarındaki oyun odaları duvarları için seçtikleri renkleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya, Eskişehir ili merkezinde bulunan toplam ... -
Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin televizyon ders programlarını izleme etkinliklerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, 'Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin, Açıköğretim Fakültesi tarafından hazırlanan televizyon eğitim programlarını izleme öncesi, izleme sonrası ve izleme sonrasındaki gerçekleştirdikleri etkinlikler nelerdir?' ... -
Eskişehir sağırlar okulu ve Anadolu Üniversitesi İÇEM'de ortaokul sınıflarına devam eden 13-14 yaş işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bireylerarası iletişimde sıklıkla kullanılan yazılı anlatımın önemli bir yeri vardır. Kişisel ve toplumsal gereksinimlerimiz gereği zaman zaman yazılı anlatıma da başvurduğumuz olur. Anlatım yolu olarak sıklıkla kullandığımız ... -
Hizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumları
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Toplumların varlığını, kalkınmasının, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülebilmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri ... -
Farklı iki eğitim ortamında sözel iletişim eğitimi gören işitme engelli öğrencilerin konuşma dillerinin karşılaştırılması : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi-İÇEM
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Geçmişte ve günümüzde işitme engelli çocukların eğitimi incelendiğinde, bu çocukların ana dillerini geliştirmek amacıyla farklı eğitim kurumlarında farklı sözel iletişim yöntemlerinin uygulanmakta olduğu görülmektedir. ... -
Türk üniversitelerinde öğretmen yetiştirme sistemlerinin öğretmenlik davranışlarını kazandırma yönünden etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Türkiye'nin eğitim sistemi, ülke kalkınmasına koşut biçimde, Cumhuriyet döneminin başlangıcından bu yana, bir gelişme çizgisi üzerinde sürekli olarak yenileşme ve değişme göstermiş, bugüne değin eğitimle ilgili her alanda ...