Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 261-280
-
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin toplumsal cinsiyetçiliğe ve kadın yöneticilerin liderlik becerilerine yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, okullardaki yönetici ve öğretmenlerin toplumsal cinsiyetçiliğe ve kadın yöneticilerin liderlik becerilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, kadınların okul yöneticiliği yapmalarına ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerinin, eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada ilköğretim genel lise okul yöneticileri ve öğretmenlerinin eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşleri ile kimi kişisel değişkenlerine göre eğitim bölgesi ve eğitim kurulları ... -
Okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşler : Eskişhir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma ile, okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmış ve görüşlerin okul yöneticilerinin kişisel özelliklerine ... -
Okul yöneticilerinin okul geliştirme danışmanlık hizmetine ilişkin görüşleri : (Eskişehir ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Değişen çağın okul profilinde meydana getirdiği yenilikler ile birlikte okul yönetimi alanında sorunlar da giderek daha karmaşık hale gelmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin çalışma alanlarının, bilgi ve becerilerinin ... -
Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek için yöneticilerin kendi görüşlerine ... -
Okul yöneticilerinin uzaktan eğitim yoluyla yetiştirilmeleri için eğitim ihtiyaçlarına dayalı bir program modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin eğitim ihtiyaçlarıyla ilgili görüşleriyle, Eğitim Yönetimi ve Uzaktan Eğitim Teknolojisi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda, okul yöneticilerinin uzaktan eğitim yoluyla ... -
Okula dayalı yönetim
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Türk Eğitim Sisteminin dikey örgütlenme ve merkeziyetçi yapı içinde olması, örgütsel yenileşme ve yeniden yapılanma sürecini etkilemektedir. Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okula ... -
Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmanın amacı, Kütahya ilinde 1986-1987 öğretim yılında okulunda rehber öğretmen bulunmayan genel liselerde, sınıf rehber öğretmenleri tarafından yürütülmekte olan rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesidir. ... -
Okulöncesi dönem çocuklarına çevre bilinci kazandırmada fen ve doğa etkinliklerinin etkileri konusunda öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi dönem, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, fiziksel, psiko-motor, dil ve estetik gelişim alanlarında hızlı gelişme gösterdikleri bir dönemdir. Bu dönemde, temel alışkanlıkların ve becerilerin yanı sıra çocuklara ... -
Okulöncesi dönem çocuklarının bilimin doğasına ilişkin anlayışlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler bilim okuryazarlığını bir zorunluluk haline getirmiştir. Bu zorunluluğa paralel olarak, okulöncesi eğitimden başlayarak yükseköğretime kadar olan tüm eğitim programlarının temel ... -
Okulöncesi eğitim kuramlarına devam eden ve etmeyen çocukların ilköğretim birinci sınıfta sosyal gelişim açısından öğretmen görüşüne dayalı olarak karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Okulöncesi eğitim olarak adlandırılan 0-6 yaş arası dönem, çocuğun oldukça hızlı geliştiği ve öğrenmeye açık olduğu bir dönem olması bakımından son derece önemlidir. Bu dönemde çocuklara temel davranış ve alışkanlıklar ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi eğitim döneminde, okul ve aile arasında kurulacak işbirliği her eğitim döneminden çok daha önemlidir. Çünkü insan yaşamının en önemli ve kritik dönemi, okulöncesi dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama etkinliklerindeki yeterlikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Okulöncesi dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bu dönemde çocuklara sunulan yaşantılar onların gelecekteki yaşama bakış açısını önemli derecede etkiler. Okulöncesi eğitim programında gerçekleştirilen drama etkinlikleriyle ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki fiziksel istismar belirtilerine ilişkin farkındalıkları (Eskişehir il örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Çocuk istismarının ülkemizdeki yaygınlığı tam olarak bilinmemekte ve karşılaşıldığında değerlendirmede yetersiz kalınmaktadır. Bu nedenle de verilerin toplanması ve konunun belirlenmesine gereksinim duyulmaktadır. Fiziksel ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen ve doğa etkinliklerinin çocukların problem çözme becerilerine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bireylerin, özellikle çocukların, problem çözme becerilerini kazanma sürecinin erken başlaması çok önemlidir. Özellikle okulöncesi dönem bu becerilerin kazandırılması için gerekli olan eğitimin verilmesine en uygun çağdır. ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen ve doğa etkinliklerinin işlevselliğine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Çocuklar dünyaya geldiği andan itibaren fen ile sürekli iç içedir ve bu dönemde yakın çevrelerine karşı duyarlı, hareketli, meraklı ve araştırıcı bir kişilik özelliği sergilerler. Bu özellikler onları; yaşadıkları dünyayı ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okulöncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne baba görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)0-6 yaş çocuğunun iki önemli eğitim ortamı, ailesi ve okulöncesi eğitim kurumlarıdır. Bu eğitim ortamından ailenin sosyo-kültürel düzeyi, çocuk eğitimine bakış açısı ve bu konudaki tutumları, çocuğun gelecek yaşamını önemli ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan sanat etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Okulöncesi öğretmenlerinin sanat etkinliklerine ilişkin görüşlerini ve sanat etkinliği uygulamalarını etkileyen etmenleri belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, tarama modelinde olup nitel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan serbest zaman etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen amaçlara çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de serbest zaman etkinlikleridir. Serbest zaman etkinlikleri; çocukların kendi kendilerine ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan Türkçe dil etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen hedeflere çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de Türkçe dil etkinlikleridir. Türkçe dil etkinlikleri çocuklara Türkçe'yi en iyi şekilde ...