Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 281-300
-
Okulöncesi eğitim öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme amaçlı yapılan çalışmalara ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Okulöncesi eğitimde değerlendirme önemli bir rol oynar. Değerlendirme süreci aileler ve çocukları için önemli bir olaydır. Bu sürecin sonucu çocuğun gelişimsel seyrini önemli ölçüde değiştirebilmektedir bu nedenle doğru ... -
Okulöncesi eğitimde Türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemde, çocukların kendini ifade edebilen, sorgulayan, araştıran ve problem çözen bireyler olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda ... -
Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Okulöncesi eğitim dönemini kapsayan 0-6 yaş dönemi, çocukların zihinsel, sosyal ve bedensel gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemlerden biridir. Çocuğun bu dönemde geçirdiği yaşantılar, somaki dönemleri sağlıklı geçirebilmesi ... -
Okulöncesi eğitimin 4-5 yaş çocuğunun sosyal gelişimine etkileri konusunda öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Okulöncesi eğitim, bireysel ve sosyal işlevleri son derece önemli bir örgün eğitim basamağıdır. Çocuğun kendisine olan güven duygusunu geliştirmek, sorumluluklarını öğretmek, kişiliğini ve özel yeteneklerini geliştirmek ... -
Okulöncesi öğrenimine devam eden çocukların tercih ettikleri ilgi köşeleri ve tercih etme nedenleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi dönemi kapsayan 0-6 yaş, çocukların hızlı gelişim gösterdikleri kritik bir dönemdir. Bu dönemde edinilen deneyimlerin, çocuğun daha sonraki yaşamında etkili olması, onun eğitimine olabildiğince erken başlanmasını ... -
Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi eğitim kurumlarının hedeflerine ulaşması ancak etkili biçimde hazırlanan ve gerçekleştirilen eğitim programları ile olanaklıdır. Okulöncesi eğitim programları içinde yer alan ve belirlenen amaçlara ulaşmada bir ... -
Orta dereceli okullarda okul-aile birliği çalışmalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Bu araştırmanın amacı, 'Ortadereceli okullarda okul-aile birliklerinin görevlerini ne ölçüde yerine getirdikleri' nin saptanmasıdır. Bu amaca bağlı olarak altı alt problem oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini, Eskişehir ... -
Ortaokul milli tarih programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmada, İlköğretim İkinci Kademe Okulları ile Ortaokullarda uygulanmakta olan Milli Tarih programına ilişkin olarak, alan öğretmenlerinin görüş ve önerileri, belirli bağımsız değişkenler açısından saptanmaya ... -
Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rol
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel ... -
Ortaokul öğrencilerinin direnç davranışları: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı karma bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul 6, 7, 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin sergiledikleri ve öğretmenlerin karşılaştıkları direnç davranışlarına ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırma bir karma yöntem çalışması ... -
Ortaöğretim dal öğretmenlerinin mesleğe yabancılaşmaları ile öğretme-öğrenme sürecindeki davranışları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Toplumsal gelişmenin gerçekleşmesinde kilit rollerden biri eğitime düşmektedir. Eğitim en genel anlamıyla, bireyin ve toplumun istemleri doğrultusunda bireyin davranışlarında değişiklik oluşturma sürecidir. Eğitim sisteminde ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma ortamlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri : bir durum çalışması, Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırma Eskişehir ili merkezinde görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini inceleyen niteliksel bir çalışmadır. Bu bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin, *görev ve sorumlulukları,*görev ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Birey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, ... -
Ortaöğretim kurumlarında görevli okul müdürlerinin öğretmenleri ödüllendirmelerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Ortaögretim kurumlarında ögretmenlerin denetlenmesi, değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi çalışmaları her yıl Aralık ayında düzenlenen sicil raporları ile gerçekleştirilmektedir. Sicil raporlarının düzenlenmesinden birinci ... -
Ortaöğretim kurumlarında uygulanan öğrenci kulüplerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Eğitim programları eğitim sürecinin daha etkin ve sistemli bir şekilde işlemesini sağlayan düzeneklerdir. Eğitim programı derslerin içeriğini ve işleyişini gösteren "öğretim programları" yanında; öğrencilerin kişisel ve ... -
Ortaöğretim kurumu yöneticileri ve öğretmenlerinin okul yöneticilerinde bulunması gereken niteliklere ilişkin öncelikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Toplumlarda ortak bir amaca ulaşmak için işbirliği yapan bireylerin bir araya gelmesiyle örgütler oluşur. Ortak bir amacı gerçekleştirme sonucu ortaya çıkan örgütlerde yönetim faaliyeti söz konusudur. Yönetici, işgörenleri ... -
Ortaöğretim okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları (Afyonkarahisar ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde resmi ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetimde kullandıkları güç kaynaklarını (yasal, zorlayıcı, ödül, karizmatik ... -
Ortaöğretimde okul terkinin bireysel ve kurumsal nedenleri : Şanlıurfa ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin okul terkine ilişkin temel gerekçelerini, öğrenci görüşlerine dayalı olarak bu gerekçeleri nasıl meşrulaştırdıklarını, bu gerekçeleri üreten bireysel ve örgütsel faktörleri ... -
Ortaöğretimde uluslararası Bakalorya programı ile ulusal programdaki anadil öğretimi derslerinin eleştirel düşünme becerileri açısından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programları yoluyla öğrencilerin bir taraftan ulusal değerleri edinmelerinin bir yandan da uluslararası bir bakış açısı kazanmalarının sağlanabilmesi için eğitim programlarının uluslararası ... -
Oyun ve fiziki etkinliklere dayalı fen eğitimi : disiplinlerarası öğretim uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, disiplinlerarası öğretim yaklaşımlarına uygun olarak Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi yoluyla verilen fen öğretiminin öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Çalışma 2014-2015 ...