Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 30-49
-
Beden eğitimi öğretmen adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin yönelimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Üniversitelerde, özellikle öğretmen yetiştiren bölümler önemli bir misyona sahiptir. Bu bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kalite bilincine sahip olmaları gerekir ki, gelecekte görev yapacakları eğitim kurumlarında ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Eğitimin genel amacı, bireylerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerini en üst düzeyde geliştirerek, onların topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Okullarda öğrencilerin ... -
Benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin bazı kişisel özelliklerine göre iletişim becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin algıladıkları iletişim becerileri düzeylerinin özlük ve aile nitelikleri ile sosyal ilişkileri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı, bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin ... -
Bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarının ilköğretimde uygulanabilirliği ve ilköğretim için geliştirilmiş bir ders yazılımının bilgisayar destekli eğitim yaklaşımları açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)İlköğretim Türk Eğitim Sistemi'nin birinci basamağı olup, teme- lini oluşturmaktadır. Çağımıza adını veren bilgisayarların her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanımı kaçınılmazdır. Günümüzde bilgisayar, eğitimde ... -
Bilgisayar destekli öğretmen eğitimi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)"Bilgisayar Destekli Öğretim ve Öğretmen Eğitimi" konulu bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgisayar ile ilgili tanıtıcı bilgiler, bilgisayarın ne olduğu, tarihi gelişimi, sistemin temel elemanları ve ... -
Bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli'ne dayalı grup süpervizyonu sürecinin yapılandırılması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans düzeyinde okutulan Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması (BPDU) dersi kapsamında yürütülen süpervizyon sürecini Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli’ne dayalı grup süpervizyonu süreci ile ... -
Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)21. yüzyıl, bireylerin bilgiye ulaşabilen, bilgiyi kullanabilen, kendi kendine öğrenebilen, gelişmeleri takip edebilen ve değişime ayak uydurabilen kişiler olmasını gerektirdiği bir çağdır. Dolayısıyla, eğitim sistemlerinin ... -
Bireyselleştirilmiş portfolyo uygulamasının bitişik eğik yazı becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye'de 2005 yılında ilköğretim programlarındaki düzenlemeyle birlikte ilkokuma yazma öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemi'nin yanı sıra bitişik eğik yazı da kullanılmaya başlanmıştır. Bitişik eğik yazıda 29'u büyük, ... -
Birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönetimine ilişkin görüşler : (Bursa ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2006)İlkokuma yazma öğretimi bireyin yaşamı boyunca gerekli bilgileri edinebilmesine temel oluşturmaktadır. Bu nedenle, ilkokuma yazma yaşam boyu öğrenmenin ilk basamağıdır. İlkokuma yazma öğretiminde verilecek bilgilerin kalıcı ... -
Ciddi oyunların ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İlkokulun önemli derslerinden biri olan Fen Bilimleri Dersi, okullarda yeterli malzeme ve deney ortamının bulunmaması, bazı deney ve gözlemlerin tehlikeli ya da tekrarlanamaz olması gibi sorunların yanında günümüz çocuklarının ... -
Coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Araştırma, coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Cumhuriyet Lisesi 4-E ve 4-G sınıfı öğrencileri ve lise ... -
Coherence in narratives of Turkish-speaking children : the role of noun phrases
(University of Reading, 1993)This study was designed as a cross-sectional study to in- vestigate how Turkish-speaking children at the ages of 3, 5 and 7 and a group of adults employed noun phrases to achieve coherence in their narratives. Noun Phrase ... -
COVİD-19 salgın sürecinde evli bireylerin eş tükenmişliğinin yordayıcılarının ve evlilik uyumu algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, evli bireylerin kişisel genel özelliklerinin (cinsiyet, evlilik süresi, çocuk sayısı, eğitim durumu, süreklilik gösteren bir işte çalışma), Covid-19 salgınının evliliğini etkileme durumunun (olumsuz etki, ... -
Çevrimiçi ders veren öğretmenlerin üstlenmesi gereken roller ve sahip olmaları gereken yeterliliklerin belirlenmesi : (Anadolu Üniversitesi'nde bir uygulama örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada çevrimiçi öğretmenlerin çevrimiçi ortamda ders verirken ne tür rolleri üstlendikleri ve ne tür yeterliliklere sahip olduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi ders veren ... -
Çevrimiçi derslerde öğretme-öğrenme sürecinin etkililiğinin değerlendirilmesi : (Anadolu Üniversitesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, eğitim alanını da derinden etkilemiş ve eğitimin gerçekleştiği ortamlarda ve öğretme-öğrenme süreçlerinde bir dizi yeni uygulamalara yer verilmesini hem olanaklı hem ... -
Çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğrencilerin sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde öğrencilerin gereklı olanak, yeterlik ve tutumlara sahip olup olmadıklarını, sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ve ... -
Çini işçiliğinin kalitesinde eğitim görmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar sıraltı tekniğindeki çalışmalarda, Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadırlar sorusuna cevap aranmak üzere yapılmıştır. Araştırma, iki aşamada ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Çoklu zeka temelli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin ilkokuma öğretiminde uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, İlkokuma Öğretiminde Çoklu Zeka Temelli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi'nin uygulanabilirliğini sınamaktır. Araştırma gerçek deneme modellerinden "sontest kontrol gruplu model"e göre desenlenmiştir. ...