Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 292-311
-
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma ortamlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri : bir durum çalışması, Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırma Eskişehir ili merkezinde görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini inceleyen niteliksel bir çalışmadır. Bu bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin, *görev ve sorumlulukları,*görev ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Birey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, ... -
Ortaöğretim kurumlarında görevli okul müdürlerinin öğretmenleri ödüllendirmelerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Ortaögretim kurumlarında ögretmenlerin denetlenmesi, değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi çalışmaları her yıl Aralık ayında düzenlenen sicil raporları ile gerçekleştirilmektedir. Sicil raporlarının düzenlenmesinden birinci ... -
Ortaöğretim kurumlarında uygulanan öğrenci kulüplerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Eğitim programları eğitim sürecinin daha etkin ve sistemli bir şekilde işlemesini sağlayan düzeneklerdir. Eğitim programı derslerin içeriğini ve işleyişini gösteren "öğretim programları" yanında; öğrencilerin kişisel ve ... -
Ortaöğretim kurumu yöneticileri ve öğretmenlerinin okul yöneticilerinde bulunması gereken niteliklere ilişkin öncelikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Toplumlarda ortak bir amaca ulaşmak için işbirliği yapan bireylerin bir araya gelmesiyle örgütler oluşur. Ortak bir amacı gerçekleştirme sonucu ortaya çıkan örgütlerde yönetim faaliyeti söz konusudur. Yönetici, işgörenleri ... -
Ortaöğretim okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları (Afyonkarahisar ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde resmi ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetimde kullandıkları güç kaynaklarını (yasal, zorlayıcı, ödül, karizmatik ... -
Ortaöğretimde okul terkinin bireysel ve kurumsal nedenleri : Şanlıurfa ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin okul terkine ilişkin temel gerekçelerini, öğrenci görüşlerine dayalı olarak bu gerekçeleri nasıl meşrulaştırdıklarını, bu gerekçeleri üreten bireysel ve örgütsel faktörleri ... -
Ortaöğretimde uluslararası Bakalorya programı ile ulusal programdaki anadil öğretimi derslerinin eleştirel düşünme becerileri açısından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programları yoluyla öğrencilerin bir taraftan ulusal değerleri edinmelerinin bir yandan da uluslararası bir bakış açısı kazanmalarının sağlanabilmesi için eğitim programlarının uluslararası ... -
Oyun ve fiziki etkinliklere dayalı fen eğitimi : disiplinlerarası öğretim uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, disiplinlerarası öğretim yaklaşımlarına uygun olarak Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi yoluyla verilen fen öğretiminin öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Çalışma 2014-2015 ... -
Öğrenci merkezli öğretim (saynergoji) yöntemiyle geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi : uygulamalı bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu araştırma ile eğitim süreci içinde (başarıyı doğrudan etkilediği bilinen öğretim yöntemlerinden) öğrenci katılımlı (saynergoji) öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi deneysel olarak ... -
Öğrenci-öğretmen-veli bağlamında sanat eğitimi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde üreten, eleştiren, sorgulayan ve farklı düşüncelere saygı duyan bireylerin yetişmesi, onların hem bilişsel hem de duyuşsal alanların gelişimine odaklanan bir eğitimle mümkün olur. Görsel Sanatlar dersi çocukların, ... -
Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğrenmeyi öğrenme, bilgi çağı ve bilgi toplumu kavramları ile birlikte ortaya çıkan ve üzerinde durulan bir kavramdır. Öğrenmeyi öğrenme etkili öğrenme sürecinde bireylerde geliştirilmesi amaçlanan boyutlardan birisidir. ... -
Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanımına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiş olan öğrenme stratejileri öğretiminin adayların kullanmış oldukları öğrenme stratejileri üzerindeki etkilerini ve stratejilerin öğretiminde hangi öğretim yaklaşımının ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bireyler arasındaki iletişimi, duygu ve düşünce birlikteliğini, ulus bilincinin oluşmasını, ulusun ve insanlığın kültür birikiminin sonraki nesillere aktarılmasını sağlayan dil, aynı zamanda, düşünmenin geliştirilmesinde ... -
Öğretilebilir çocuklar okulu hayat bilgisi ders programının değerlendirmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Araştırmanın genel amacı, Denizli il merkezinde bulunan Öğretilebilir Çocuklar Okulu Ünite II sınıfında uygulanan Hayat Bilgisi Ders Programının değerlendirilmesidir. Bu amaçla: 1. Ünite II sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi ... -
Öğretim elemanlarının internet'i araştırma amaçlı kullanma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmanın temel amacı öğretim elemanlarının Internet'i araştırma amaçlı kullanım durumlarını belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Verilerin toplanması sürecinde belge tarama ve anket teknikleri ... -
Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel hafıza ve işgücü çevikliği arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolünü incelemektir. Nicel desenlerden biri olan ilişkisel desenin ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretim üyeliğinin öğrenme-öğretme süreçleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Eğitimin bir alt sistemi olan ve eğitimle iç içe olan öğretim sürecinin başarılı, planlı, programlı ve amaçlara uygun olarak gerçekleştirilmesi, hem de içinde yaşadığımız toplumun gelişmesinde büyük bir yarar sağlayacaktır. ...