Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 309-328
-
Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel hafıza ve işgücü çevikliği arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolünü incelemektir. Nicel desenlerden biri olan ilişkisel desenin ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretim üyeliğinin öğrenme-öğretme süreçleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Eğitimin bir alt sistemi olan ve eğitimle iç içe olan öğretim sürecinin başarılı, planlı, programlı ve amaçlara uygun olarak gerçekleştirilmesi, hem de içinde yaşadığımız toplumun gelişmesinde büyük bir yarar sağlayacaktır. ... -
Öğretim üyesi adayları için öğretimsel gelişim programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilginin kaynağı olan yükseköğretim kurumları ürettiği bilgi, bilim, teknoloji ve yetiştirdiği insangücü ile toplumsal yaşamda tüm hizmet, üretim ve işletim sistemlerinin işlerlik, işlevsellik ve verimlilik gibi yönlerden ... -
Öğretmen adayları için medya okuryazarlığı dersi öğretim programı tasarısı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırma ile hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarında uygulanmak üzere bir medya okuryazarlığı dersi öğretim programı tasarısının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ardışık açıklayıcı karma desene göre tasarlanan bu ... -
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüz bilgi toplumu sürekli düşünen, düşüncelerini başkalarıyla paylaşan, bunları en uygun bir şekilde yaşama geçiren ve böylece hem bireysel hem de toplumsal gelişimi sağlayacak bireylerin yetiştirilmesini ister. Bu ... -
Öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenmeye hazırbulunuşlukları : (Anadolu Üniversitesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Kendi kendine öğrenme, bireylere kendi öğrenmelerini planlama, sürdürme ve değerlendirme olanağı tanımasının yanında, herhangi bir eğitim kurumuna ya da yönlendirici bir eğitmene ihtiyaç olmadan, bireyin kendi öğrenmesini ... -
Öğretmen adaylarının kişilik özellikleri ile çatışma yönetim yaklaşımları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çatışma yönetim yaklaşımları, bireylerin çatışmaların çözümlenmesi sürecinde sergiledikleri davranışlarla ilgilidir. Bireylerin çatışma yönetim yaklaşımlarını farklı değişkenler etkilemektedir. Kişilik özellikleri çatışma ... -
Öğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda ... -
Öğretmen adaylarının saldırganlık düzeyleri ile akademik başarıları, iletişim ve problem çözme bcerileri arasındaki ilişkiler : (Anadolu Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma)
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlık davranışlarının çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlık düzeylerinin cinsiyete bağlı olarak farklılaşıp ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Öğretmen eğitimi programlarındaki etnopedagojik ögelerin incelenmesi : Kırgızistan örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Kırgızistan'da öğretmen eğitimi programlarında etnopedagoji eğitiminin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmenlerin etnopedagojik açıdan yetiştirilmeleri ile ilgili Kırgızistan'da çalışmalar yapılıyor olması ... -
Öğretmen eğitiminde uygulama öğretmenliği uygulamasının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de eğitim fakültelerinin ilköğretim bölümlerindeki öğretmen yetiştirme programlarında okul uygulama çalışmalarının yürütülmesinde önemli yeri olan uygulama öğretmenliği uygulamasını çeşitli ... -
Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilgi ve teknolojinin hızla gelişip değiştiği günümüzde, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu eğitim kurumlan üstlenmektedir. Toplumlar, eğitim kurumlan yoluyla, bireylerin gereksinim ... -
Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu görüşlerinde mesleki kıdeme göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Öğretmenlere yönelik mesleki öğrenme modeli geliştirilmesi ve modelin eğitimde oyunlaştırma konusunda uygulanması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenmelerinin etkili bir şekilde sürdürülmesine yönelik bir model önerisi geliştirmek ve uygulama sürecinin etkililiğini ortaya koymaktır. Çok aşamalı karma yöntemin benimsendiği ... -
Öğretmenlere yönelik şiddetin okul iklimi açısından değerlendirilmesi: Niğde ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, görüşlerine dayalı olarak öğretmenlerin okullarında maruz kaldıkları şiddet olayları, bu olayların nedenlerine ilişkin bireysel ve örgütsel faktörleri ortaya çıkarmak ve bunlara ilişkin çözüm önerileri ... -
Öğretmenlerin adaylık eğitimi programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İlköğretim ve ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin adaylık dönemi, onların meslek yaşamlarının en kritik dönemini oluşturmaktadır. Aday öğretmenlerin bu dönemi olumlu bir biçimde geçirmeleri, gerekli desteği ... -
Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajı
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlik mesleği imaj ölçeği (ÖMİÖ) geliştirilmiş ve bu ölçme aracı kullanılarak ... -
Öğretmenlerin lider-üye etkileşimi ile işle bütünleşme ilişkisinde çalışan sesliliğinin aracılık etkisinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmenlerin LÜE ile işle bütünleşme ilişkisinde çalışan sesliliğinin aracılık etkisinin belirlenmesi ile belirli demografik özelliklerin değişkenlere etkilerinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini ...