Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 40-59
-
Ciddi oyunların ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İlkokulun önemli derslerinden biri olan Fen Bilimleri Dersi, okullarda yeterli malzeme ve deney ortamının bulunmaması, bazı deney ve gözlemlerin tehlikeli ya da tekrarlanamaz olması gibi sorunların yanında günümüz çocuklarının ... -
Coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Araştırma, coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Cumhuriyet Lisesi 4-E ve 4-G sınıfı öğrencileri ve lise ... -
Coherence in narratives of Turkish-speaking children : the role of noun phrases
(University of Reading, 1993)This study was designed as a cross-sectional study to in- vestigate how Turkish-speaking children at the ages of 3, 5 and 7 and a group of adults employed noun phrases to achieve coherence in their narratives. Noun Phrase ... -
COVİD-19 salgın sürecinde evli bireylerin eş tükenmişliğinin yordayıcılarının ve evlilik uyumu algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, evli bireylerin kişisel genel özelliklerinin (cinsiyet, evlilik süresi, çocuk sayısı, eğitim durumu, süreklilik gösteren bir işte çalışma), Covid-19 salgınının evliliğini etkileme durumunun (olumsuz etki, ... -
Çevrimiçi ders veren öğretmenlerin üstlenmesi gereken roller ve sahip olmaları gereken yeterliliklerin belirlenmesi : (Anadolu Üniversitesi'nde bir uygulama örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada çevrimiçi öğretmenlerin çevrimiçi ortamda ders verirken ne tür rolleri üstlendikleri ve ne tür yeterliliklere sahip olduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi ders veren ... -
Çevrimiçi derslerde öğretme-öğrenme sürecinin etkililiğinin değerlendirilmesi : (Anadolu Üniversitesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, eğitim alanını da derinden etkilemiş ve eğitimin gerçekleştiği ortamlarda ve öğretme-öğrenme süreçlerinde bir dizi yeni uygulamalara yer verilmesini hem olanaklı hem ... -
Çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğrencilerin sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde öğrencilerin gereklı olanak, yeterlik ve tutumlara sahip olup olmadıklarını, sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ve ... -
Çini işçiliğinin kalitesinde eğitim görmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar sıraltı tekniğindeki çalışmalarda, Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadırlar sorusuna cevap aranmak üzere yapılmıştır. Araştırma, iki aşamada ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Çoklu zeka temelli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin ilkokuma öğretiminde uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, İlkokuma Öğretiminde Çoklu Zeka Temelli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi'nin uygulanabilirliğini sınamaktır. Araştırma gerçek deneme modellerinden "sontest kontrol gruplu model"e göre desenlenmiştir. ... -
Demokratik eğitim ilkelerinin 1968 ilkokul programına yansıması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmanın genel amacı, demokratik eğitim ilkelerinin 1968 İlkokul Programına ne ölçüde yansıdığını ve ilkokullarda yeterince uygulanmadığı saptamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için ilkokul programı bütün boyutlarıyla ... -
Demonstrasyon yöntemi ile iş ve işlem yapraklarının öğretimdeki etkililiğinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Araştırma, beceri öğretiminde iş ve işlem yaprakları ile yapılan öğretme -öğrenme etkinlikleri ile, demonstrasyon (gösteri) yöntemi ile yapılan öğretme-öğrenme etkinlikleri arasında, öğrenmedeki etkililik açısından aralarında ... -
Denetim odakları farklı lise öğrencilerinin bazı kişisel, sosyal ve ailesel özelliklerine göre karar vermede öz-saygı ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, denetim odakları farklı lise öğrencilerinin karar vermede öz-saygı ve karar vermede kaygı düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikler ile aile nitelikleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
Ders kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ''Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ''sorusuna yanıt aranmak üzere yapılmıştır. ... -
Die rolle von kultur und identitat beim erwerb des deutschen als zweitsprache
(Universitat Wien, 1990)Es dauerte einige Jahre bis die Linguisten erkannten, daB die sprachwissenschaftlichen Probleme der auslandischen Arbeitnehmer eine Aufgabe für die Sprachwissenschaft darstellen. An dieser Aufgabe könnte sich die oft ... -
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda okuma-anlama davranışlarının irdelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Yapılan araştırma ile Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezi'ne devam eden 8-9 yaş gruplarındaki işitme engelli öğrencilerin okuma-anlama davranışları durum saptamalı tarama yöntemi ... -
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi ... -
Dumlupınar Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü isteğe bağlı İngilizce hazırlık programının öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü isteğe bağlı İngilizce hazırlık programının öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre incelenmesi amacıyla desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcı grubu, 2010-2011 ... -
Duygu düzenleme programının ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı ön ergenlere yönelik hazırlanan duygu düzenleme programının (DDP) ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri ve duygulanımları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni deney, kontrol ve ...