Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 234-253
-
Lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisi düzeyleri ve yükseköğretim programlarının öz düzenlemeli öğrenme becerisini geliştirmedeki rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisi düzeyini belirlemek ve yükseköğretim programlarının lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisini geliştirmedeki rolünü ortaya çıkarmaktır. ... -
Lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada ilk olarak lise öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin nasıl bir dağılım gösterdiğinin ve farklı cinsiyete sahip lise öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin sınıf düzeyi ve okul türüne göre ... -
Lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin bazı kişisel-sosyal ve ailesel nitelikler ile suç davranışı düzeyi bakımından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin kişisel, sosyal ve aile özellikleri açısından farklılık gösterip göstermediği ile suç davranışları ile ilişkisi incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada ... -
Lise öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejileri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bireyler, çok hızlı bir gelişim gösteren bilim ve teknolojideki gelişmelere uyum sağlayabilmek için kendilerini daha iyiye götürecek bazı becerilere sahip olmak zorundadırlar. Buna göre, lise öğrencilerinin gelişen ve ... -
Lise sosyoloji dersi öğretim programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bireylerin toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı olduğu toplumsal yasaları kavrayarak toplumsal yaşama uyum sağlayabilmeleri, toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına bilinçlice katkıda ... -
Liselerde öğrenen örgüt yapısı ile öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, liselerdeki görevli öğretmenlerin kurumlarını öğrenen okul olarak algılamaları ile 21. Yüzyıl becerileri kullanma düzeyleri arasındaki ilişkiyi Eskişehir İli örneği üzerinden ortaya koymaktır. ... -
Liselerde Türk dili ve edebiyatı öğretiminin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Eğitim, bireye bilgi ve beceri kazandırmanın yanı sıra toplumun yaşamını sürdürebilecek ölçüde ve nitelikte değer üretmek, varolan değerlerin yok olmasını önlemek, yeni değerlerle insanların yaşama biçimlerini, kültürünü ... -
Matematik öğretiminde bilgi değişme tekniğinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde bilimsel ve teknolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelerin biçimlendirildiği toplumsal yaşamda bireylerin bilimsel ve toplumsal etkinlikleri sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve davranışlara ... -
Matematik öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, matematik öğretiminde, programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi karşılaştırıldığında, öğrencinin matematik başarısı bakımından, hangisinin daha etkili olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. ... -
Meslek lisesi grafik bölümü öğrencilerinin öğrenci, öğretmen ve işveren görüşlerine göre mesleki yeterlilikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Eğitimin işlevi, yeni yetişen bireylere, bireysel ve toplumsal yaşamları için gerekli olan temel bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazandırmak ve onların toplumda ekonomik yönden yaşamlarını sürdürebilmeleri için bir meslek ... -
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus'un farklar modeli ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus’un Farklar Modeli kullanılarak değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan ... -
Mikroöğretim yönteminin hentbolde teknik öğretim üzerindeki etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, hentbol dalının teknik öğretiminde mikroöğretim yönteminin, öğrenci-sporcuların temel pas ile ilgili becerileri kazanabilmelerine etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1993-1994 ... -
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Araçları ve Donatım Merkezlerinde ilkokul öğretmenlerinde uygulanan fen deneyleri hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmada, Eskişehir Eğitim Araçları ve Donatım Merkezi'nce ilkokul öğretmenlerine yönelik uygulanan Fen Deneyleri Hizmetiçi Eğitim Programına ilişkin öğretmen görüşleri ve konuya ilişkin önerileri ortaya konmaya ... -
MLİO'larda 6., 7. ve 8. sınıflarda görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bir çok gelişmiş ülkede okulun performansını artırmaya yönelik olarak eğitim sisteminde yeniliklere gidilmiştir. Bu yenilikler kapsamında çok sayıda okul geliştirme projesi ortaya çıkmıştır. Okul geliştirme, okulun sorunlarını ... -
Müfredat laboratuvar okullarında okul-veli, okul-üniversite ve okul-çevre işbirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Toplumsal bir kurum olan eğitim kurumu amaç ve işlevlerini okullar aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Sosyal sistem içerisinde toplumun malı olan okullar çevresinden girdiler almakta, onları işlemekte ve çevreye vermektedir. ... -
Okuduğunu anlama becerilerinin SCRATCH programı aracılığıyla geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okuduğunu anlamada sorun yaşayan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin SCRATCH programı aracılığıyla okuduğunu anlama becerilerinin nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymak biçiminde belirlenmiştir. ... -
Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki : (Eskişehir örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile öğretmen görüşlerine göre, okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına yönelik genel ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen görüşlerinin ... -
Okul müdürlerinin rol ve sorumluluklarıyla seçim ve yetiştirilmesi sürecinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın genel amacı eğitim yönetimi alanında çalışma yürüten öğretim üyelerinin, okul yöneticilerinin ve Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerinin okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine dair görüşlerinin ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum süreci ile ebeveynlerinin çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum süreci ile ebeveynlerinin çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma karma yöntem desenlerinden, açımlayıcı sıralı karma yöntem deseni ... -
Okul öncesi dönemi çocuklarının oyun odası duvarları için seçtikleri renkler
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 36-60 aylık çocukların okullarındaki oyun odaları duvarları için seçtikleri renkleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya, Eskişehir ili merkezinde bulunan toplam ...