Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 444-458
-
Yabancı dil eğitiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde mikroöğretim yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırmada, yabancı dil eğitiminde söyleyiş becerisinin kazandırılmasında geleneksel öğretim yöntemi ile mikroöğretim yönteminden hangisinin öğrenci başarısı bakımından daha etkili olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. ... -
Yabancı dil öğretiminde programlı öğretim uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, programlı öğretim yönteminin öğrencinin yabancı dil başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla İngilizce öğrenen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 28'i deney, 28'i kontrol grubunda ... -
Yabancı dilde dilbilgisi öğrenmede bilgisayar destekli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma yabancı dilde dilbilgisi öğreniminde önceden öğrenilmiş olan dilbilgisi yapılarının pekiştirilmesi sözkonusu olduğunda, bilgisayar destekli öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin ... -
Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim - öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşadıkları sorunları, bu sorunların kaynaklarını ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ... -
Yaratıcı drama alanında Peter Slade'in drama anlayışının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma yaratıcı drama alanında Peter Slade'in drama anlayışını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Verilerin toplanması doküman incelemesi ... -
Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İnsan, bir arada yaşadığı bireylere, duygu, düşünce ve tasarımlarını anlatabilmek, onların anlattıklarını da anlamak amacıyla iletişim kurmak zorundadır. Okuduğunu ve dinlediğini tam ve doğru olarak anlayabilme ile duygu, ... -
Yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmada, yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenleri yetiştirme yurdunda çalışan öğretmen ve yetiştirme yurdu öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma ... -
Yönetici ve öğretmenlerin eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşleri : (Eskişehir ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile yönetici ve öğretmenlerin, eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşlerinin neler olduğu, bu görüşler arasında farklılıkların olup olmadığı, öğretmen görüşlerinin cinsiyet, mesleki ... -
Yükseköğretim kurumlarında uygulanan temel İngilizce hazırlık sınıfı programları amaçlarının gerçekleşme düzeyi : (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Okulu'nda bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Türkiye'de bir gerçek olarak bilinen yabancı dil öğretim sonunun en önemli temel nedenleri olarak, sağlıklı ve tutarlı yabancı dil öğretim programlarının uygulanamayışı ve süreçte program değerlendirme çalışmalarının ... -
Yükseköğretimde toplam kalite yönetimi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi pilot uygulama örneğinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Eğitim sektörünün yaşanan değişimlere ve gelişmelere ayak uydurması artık kaçınılmaz bir durumdadır. Bu nedenle, eğitim kurumları eğitim-öğretim ve yönetim şekillerinde köklü değişiklikler yapmaktadırlar. Süreçlerin sürekli ... -
Zihinsel engeli olan çocukların annelerine yönelik grup rehberliğinin tutum değişimi açısından etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışmada zihinsel engelli çocukların annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında bilgi verici türden bir rehberlik uygulamasının etkisi araştırılmıştır. Çalışma 1989-1990 öğretim yılında Bursa Eğitilebilir Çocuklar ... -
Zihinsel engelli çocuklara kırmızı, sarı, büyük, daire, üçgen, uzun, bir tane, iki tane ve kalın kavramlarını kazandırmada açık anlatım yöntemiyle sunulan bireyselleştirilmiş kavram öğretim materyallerinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu araştırmanın amacı, -renk (kırmızı ve sarı), büyük, şekil (daire ve üçgen), uzun, sayı (bir tane ve iki tane) en kalın kavramlarında- Eşleme Aracı'nda eşleme ön koşul davranışlarını yerine getiren zihinsel engelli ... -
Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği : Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Biriminde bir uygulama/ Sezgin Vuran.
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmanın amacı Ana.Ü.E.F Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde bağımsız olarak giyinme becerilerini gerçekleştiremeyen çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme ... -
Zihinsel engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkında anne, baba ve eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Cinselliğin sır olarak saklandığı, sistemli cinsel eğitim p- rogramlarına yer verilmediği ülkemizde zihin engellilerin özellikle- rinden dolayı cinsel konularda yeterli ve doğru bilgi edinebilmeleri çoğu zaman mümkün ... -
Zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerilerine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının, ortaokul altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için ...