Başlık için Eğitim Bilimleri listeleme
Toplam kayıt 458, listelenen: 454-458
-
Zihinsel engeli olan çocukların annelerine yönelik grup rehberliğinin tutum değişimi açısından etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışmada zihinsel engelli çocukların annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında bilgi verici türden bir rehberlik uygulamasının etkisi araştırılmıştır. Çalışma 1989-1990 öğretim yılında Bursa Eğitilebilir Çocuklar ... -
Zihinsel engelli çocuklara kırmızı, sarı, büyük, daire, üçgen, uzun, bir tane, iki tane ve kalın kavramlarını kazandırmada açık anlatım yöntemiyle sunulan bireyselleştirilmiş kavram öğretim materyallerinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu araştırmanın amacı, -renk (kırmızı ve sarı), büyük, şekil (daire ve üçgen), uzun, sayı (bir tane ve iki tane) en kalın kavramlarında- Eşleme Aracı'nda eşleme ön koşul davranışlarını yerine getiren zihinsel engelli ... -
Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği : Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Biriminde bir uygulama/ Sezgin Vuran.
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmanın amacı Ana.Ü.E.F Zihinsel Engelliler Eğitim ve Araştırma Birimi'nde bağımsız olarak giyinme becerilerini gerçekleştiremeyen çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan Giyinme ... -
Zihinsel engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkında anne, baba ve eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Cinselliğin sır olarak saklandığı, sistemli cinsel eğitim p- rogramlarına yer verilmediği ülkemizde zihin engellilerin özellikle- rinden dolayı cinsel konularda yeterli ve doğru bilgi edinebilmeleri çoğu zaman mümkün ... -
Zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerilerine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının, ortaokul altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için ...