Yazar "Bayrak, Coşkun" için Eğitim Bilimleri listeleme
-
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yürütülen EYTEPE yüksek lisans programının e-öğrenme açısından değerlendirilmesi ve ekonomik analizi
Kesim, Eren (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada öğretmenlerin ve yöneticilerin Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında e-öğrenme yöntemi kullanılarak yüksek lisans yapmalarına olanak sağlayan "EYTEPE e-öğrenme platformu" oluşturulmuştur. ... -
Bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişki
Nur, Kısmet (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı, bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin ... -
Eğitimde performans değerlendirme süreci ve insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme yöntemleri
Anagün, Şengül S. (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırma ile ilköğretim okularında uygulanmakta olan performans değerlendirme sürecine ilişkin yönetici görüşlerini ortaya koymak ve bu yöneticilerin insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme ... -
Genel liselerde öğretmenlerin kararlara katılma isteklilikleri ve katılmayı sınırlayan etmenler
Erkılıç, Turan Akman (Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırmada, genel liselerdeki öğretmelerin hangi kararlara ne derece katılmak istedikleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin kararlara katılmasını hangi etmenlerin ne derece sınırladığı; bu görüşlerin ... -
İlkokullardaki öğretmen görüşlerine göre okul kültürü ile yöneticilerin çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi
Himmetoğlu, Beyza (Anadolu Üniversitesi, 2014)Okul yöneticisinin kullandığı çatışma yönetimi stili ile okul kültürü arasında bir ilişki olup olmadığını, varsa bu ilişkinin yönünü ve düzeyini belirlemek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu temel amacın ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin liderlik özellikleri
Bayrak, Nevin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Toplumun her kesiminde bir amaca ulaşmak için işbirliği yapan bireylerin bir araya gelmesiyle, yönetim de oluşmaya başlar. Bir grubun belli amaçları gerçekleştirebilmesi için; grubu örgütleyen, gerekli emirleri veren, ... -
İlköğretim örgütlerinin performans yönetim sistemi süreçleri açısından değerlendirilmesi
Boyacı, Adnan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Yirmi birinci yüzyılın rekabete dayanan değişim paradigması toplumun farklı dünya ölçeğinde sosyal, siyasal, ekonomik ve teknolojik bir dönüşüm yaratırken, bu dönüşüm içerisinde etkinlik gösterecek örgütsel yapıları ve bu ... -
İnsan kaynakları yönetim süreçleri çerçevesinde öğretmen değerlendirmesinde performans değerlendirme : özel bir ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Süzen, Aykut Zuhat (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, özel bir ilköğretim okulunda görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğretmen değerlendirilmesinde performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda, araştırmada nitel ... -
Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki : (Eskişehir örneği)
Şimşek, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile öğretmen görüşlerine göre, okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına yönelik genel ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen görüşlerinin ... -
Okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşler : Eskişhir ili örneği
Turhan, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma ile, okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmış ve görüşlerin okul yöneticilerinin kişisel özelliklerine ... -
Okula dayalı yönetim
Yemenici, Hüseyin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Türk Eğitim Sisteminin dikey örgütlenme ve merkeziyetçi yapı içinde olması, örgütsel yenileşme ve yeniden yapılanma sürecini etkilemektedir. Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okula ... -
Ortaöğretim kurumu yöneticileri ve öğretmenlerinin okul yöneticilerinde bulunması gereken niteliklere ilişkin öncelikleri
Madenoğlu, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Toplumlarda ortak bir amaca ulaşmak için işbirliği yapan bireylerin bir araya gelmesiyle örgütler oluşur. Ortak bir amacı gerçekleştirme sonucu ortaya çıkan örgütlerde yönetim faaliyeti söz konusudur. Yönetici, işgörenleri ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü
Bayrak, Coşkun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı; Himmetoğlu, Beyza (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgütsel hafıza ve işgücü çevikliği arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolünü incelemektir. Nicel desenlerden biri olan ilişkisel desenin ... -
Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajı
Bayrak, Coşkun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Doğan, Özcan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlik mesleği imaj ölçeği (ÖMİÖ) geliştirilmiş ve bu ölçme aracı kullanılarak ... -
Öğretmenlerin mesleki gelişiminde dinamik yaklaşımın uygulanması : bir eylem araştırması
Bozkuş, Kıvanç (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, dinamik mesleki gelişim yaklaşımı temel alınarak öğretmenlerin sınıf içi öğretimlerinin iyileştirilmesidir. Araştırmada eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Artvin ve İzmir ... -
Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Terzi, Çetin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerin belirlenmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin ... -
Planlı değişim sürecinin okulların geliştirilmesinde kullanılması
Madden, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, planlı değişimin genel bir modeline dayalı olarak; modelin girişim, teşhis, planlama ve uygulama, değerlendirme ve kurumsallaştırma aşamalarının okulların geliştirilmesinde nasıl uygulanabileceği; uygulamalar ... -
Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi : (Eskişehir ili örneği)
Bahçalı, Gülşah (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırma ile, okul müdürlerinin rotasyonunun müdürlerin ve öğretmenlerin motivasyonunu ve okul kültürünü nasıl etkilediğinin ortaya koyulması ve Türkiye için yeni bir uygulama olması dolayısıyla, uygulamadaki aksaklıkların, ... -
Sınıfta motivasyon : (iki öğretmenin sınıf içinde motivasyon değişkenlerinin dikkate alma davranışlarının betimlenmesi)
Ceylan, Müyesser (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen öğretmen rolleri, sınıfın örgütlenmesi, sınıfın etkileşim düzeni ve sınıf iklimi gibi değişkenlerin öğretmenler ... -
Toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısı
Eker, Yalçın Fazıl (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile, Eskişehir merkez ilçedeki resmi ilköğretim okullarında yürütülen toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine etkisinin, okul yöneticileri ve toplam kalite yönetimi okul temsilcilerinin ...