Yazar "Yaşar, Şefik" için Eğitim Bilimleri listeleme
-
4. ve 5. sınıflar fen ve teknoloji dersinin vatandaşlık eğitimi bakımından işlevselliği
Özden, Muhammet (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 4.-5. sınıf Fen ve Teknoloji derslerinde vatandaşlık eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği betimlemek ve açıklamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsemiş ve araştırma durum ... -
Birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönetimine ilişkin görüşler : (Bursa ili örneği)
Ortabağ Çevik, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2006)İlkokuma yazma öğretimi bireyin yaşamı boyunca gerekli bilgileri edinebilmesine temel oluşturmaktadır. Bu nedenle, ilkokuma yazma yaşam boyu öğrenmenin ilk basamağıdır. İlkokuma yazma öğretiminde verilecek bilgilerin kalıcı ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
Cavkaytar, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Küçükyılmaz, Emine Aysın (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler, toplumların yapısında değişikliklere neden olmakta, toplumların eğitim kurumlarından beklentileri; buna koşut olarak da eğitimin amaçları değişmektedir. Toplumlar, eğitim sisteminden ... -
Fen bilgisi öğretiminde gösteri (demonstrasyon) ve radyo ile öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi
İmer, Gülriz (Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu araştırma gösteri (demostrasyon) öğretim yöntemi, radyo ile öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemini ile öğrenim gören İlkokul Fen Bilgisi, öğrencilerin fen başarıları arasında bir fark olup olmadığını ortaya ... -
Fen öğretiminde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
Gürcan, Ayşen (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın alıştırma-tekrar ve ders sunu aracı olarak kullanım biçimlerinde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme uygulaması ile bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğrenme ... -
Fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme işlemlerinin erişi düzeyine etkisi
Oğuz, Aytunga (Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırma, fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme iş- lemlerinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi olup olmadığı ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Kütahya ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları
Ersoy, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternet kullanımının yaygınlaşması yerleşik her sistemi etkilediği gibi eğitim sistemini de çok boyutlu olarak etkilemiştir. İnternet eğitimi okula dayalı olmaktan çıkararak, okul dışı ortamları öğrenme merkezine ... -
İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere kazandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
Yıldız, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilgi çağının yaşandığı günümüzde eğitim sisteminin amacı, öğrencilere varolan bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bu nedenle öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlamak gerekmektedir. ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde yapılandırmacı öğrenme yoluyla fen okuryazarlığının geliştirilmesi : bir eylem araştırması
Anagün, Şengül S. (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının benimsediği yapılandırmacı yaklaşımın uygulanması ile fen okuryazarlığının nasıl geliştirilebileceğinin ortaya konulması ... -
İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması
Çengelci, Tuba (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşamda davranışlara yön veren; birey ve toplum tarafından sahip olunması istenen nitelikleri simgeleyen ilke, standart ve düşünceler biçiminde tanımlanan değerlerin eğitimi ailede başlayan; aile, toplum ve eğitim kurumlarını ... -
İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
Ersoy, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi ... -
İlköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
Çeliktürk, Zuhal (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda, araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya ilişkin uygulama, 2010-2011 öğretim ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinin sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi : bir eylem araştırması
Duban, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinin ilköğretim 5. sınıf düzeyinde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre nasıl uygulanabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, eylem araştırması biçiminde ... -
İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları : bir eylem araştırması
Türkkan, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 2008)Görsel kuşatmalar altında yaşanan günümüz dünyasında görsel dilin baskın rolü yadsınamaz bir gerçektir. Kitle iletişim araçlarının ve hareketli görüntülerin egemen olduğu yaşam koşullarında toplumsal üretimlerin "görme" ... -
İlköğretim okulları resim-iş öğretim programı'nın değerlendirilmesi
Ertemin, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmada, ilköğretim okullarında Resim-iş Öğretim Programı uygulamalarına ilişkin olarak, resim-iş dal öğretmenleri ile resim-iş dersi okutan sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
Girmen, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarak geliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir. Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması : bir eylem araştırması
Karadağ, Ruhan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, Türkçe dersinin ilköğretim beşinci sınıf düzeyinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşırnma göre nasıl uygulanabileceğini belirlemek ve bu yaklaşımın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine ... -
İş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin etkililiği
Akpınar, Süleyman (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma, iş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi kapsamındaki 'jigsaw' tekniğinin, öğrenme ve beceriye dönük davranışların gerçekleşme düzeyindeki etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleşt ... -
Matematik öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkililiği
Arslan, Emine Nalan (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, matematik öğretiminde, programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi karşılaştırıldığında, öğrencinin matematik başarısı bakımından, hangisinin daha etkili olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. ...