Browsing Eğitim Bilimleri by Subject "Sosyal bilimler -- Öğretim (İlk)"
Now showing items 1-20 of 20
-
5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin öğrencilere kazandırılması sürecinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki değerleri kazanma durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki değerleri kazanma düzeylerini ve değerleri kazanma düzeylerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu doğrultuda verilerin toplanmasında nitel ve ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde çatışma çözme becerilerinin gelişiminin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Çatışma, bireylerin yaşamlarının her döneminde karşılaşabilecekleri bir durumdur. Bu nedenle, çatışmalardan kaçınmak yerine doğru çözüm yollarını kullanarak onlardan yarar sağlamak bireylerin yaşamlarına olumlu olarak ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersi bağlamında öğrenci ve öğretmenlerin küresel vatandaşlık algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algılarının ve Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilen uygulamaların ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Karma modelde desenlenen bu araştırmada ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarının çeşitlendiği günümüz koşullarında verilen kararların toplumsal etkisi dikkate alındığında, etkili ve mantıklı karar veren bireylerin yetişmesi önemli bir gerekliliktir. Türkiye’de 2012 ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi 'adım adım Türkiye' ünitesinde yer alan kavramları öğrenme düzeyleri ile derse yönelik tutumları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Sosyal Bilgiler dersi çocuğu hayata hazırlayan, dünyada ve ülkesinde olmuş ya da olacak olan olaylardan haberdar olmasını sağlayan, en önemlisi de iyi bir yurttaş ve insan olmasını hedefleyen bir derstir. Dersin içeriği ... -
İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersine alan bağımlılık-alan bağımsızlık bilişsel stil boyutlarına uygun olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinin akademik başarı ve tutumlar üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Öğretmenler sınıflarında öğrenme başarısını artırmak için ellerinden gelen tüm çabayı gösterdiklerine inanmalarına karşın, istenen düzeyde bir öğrenme başarısı elde edememekten sürekli şikayetçidirler. Gerçekten öğretmenler ... -
İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşamda davranışlara yön veren; birey ve toplum tarafından sahip olunması istenen nitelikleri simgeleyen ilke, standart ve düşünceler biçiminde tanımlanan değerlerin eğitimi ailede başlayan; aile, toplum ve eğitim kurumlarını ... -
İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın vatandaşlık bilgi, beceri ve değerlerini kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Demokratik toplumlarda ortaya çıkan ve daha sonra diğer toplumları da etkileyen sosyo-ekonomik,kültürel, teknolojik ve politik nitelikli değişmeler vatandaşlığın anlamının bilimsel ve entelektüel açıdan sorgulanarak ... -
Sosyal bilgiler dersi içeriğinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Sosyal Bilgiler dersi bireyi toplumsallaştıran, dünü hatırlatarak bugünü yaşamasını ve yarını da kucaklamasını öğreten bir disiplinler topluluğudur. Hayatın kendisini konu alan bu dersin öğretimi insanların topluluk halinde ... -
Sosyal bilgiler dersinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bireyin toplumsallaşmasını sağlayan ve bireye yaşantı kazandırmayı amaç edinen Sosyal Bilgiler, birbirinden farklı hedefleri olan disiplinleri içerir. Cografya da bu disiplinlerden biridir. Bireylerin yaşadıkları çevreyi ... -
Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Sosyal Bilgiler dersi; bireyleri toplumsal yaşama hazırlayan, onları içinde bulunduğu toplumun etkin bir üyesi haline getiren ve onlara vatandaşlık hak ve sorumluluklarını öğreten en temel derslerden biridir. Sosyal Bilgiler ... -
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sosyal Bilgiler dersi, ilköğretim basamağında yer alan, konularını gerçek yaşamdan alan, bu yönüyle yaşamla iç içe olan derslerden biridir. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere, gerçek yaşam sorunlarıyla karşı karşıya ... -
Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Gelişen dünyada toplumların sürekli ve hızlı bir değişim sürecini sağlayacak insangücünü yetiştirme görevini eğitim kurumları üstlenmiştir. Eğitim kurumları öğrencileri yaşadığı topluma yararlı ve sorumlu yurttaşlar ... -
Sosyal Bilgiler dersinde öğretim hizmetinin niteliğini belirleyen öğelerin (ipucu, öğrenci katılımı, pekiştirme, dönüt-düzeltme) kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Sosyal Bilgiler, öğrenciye toplumsal kişilik kazandırarak iyi bir yurttaş yetiştirmeyi amaçlayan, ilköğretim düzeyine ve çocuğun küresel algılama özelliğine uygun duruma getirilmiş bir derstir. Bu derste çocuk, toplumsal ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin etkili vatandaşlık eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersinde etkili vatandaşlık eğitimi için gerçekleştirdikleri uygulamaları ve vatandaşlık eğitimi konusundaki eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmada tarama ... -
Sosyal bilgiler dersinde sorumluluk değerinin kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bireyi toplumun bir parçası haline getirmek okul ve bireyin çevresindeki eğitim ortamlarının düzenlenmesiyle gerçekleşir. Birey kendisini toplumun parçası hissettiği oranda, yaşam amacını da bulabilir. Toplumun bir parçası ... -
Sosyal bilgiler dersinde yerel toplum çalışmalarından yararlanma : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sosyal Bilgiler, “toplumsal gerçekle kanıtlamaya dayalı bağ kurma süreci ve bunun sonunda elde edilen dirik bilgiler” olarak tanımlanabilir. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler dersiyle yaşamı bütünleştirmek, öğrenilenlerin gerçek ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Eğitim ve öğretim ortamları sınıf içi olabileceği gibi sınıf dışı ortamlardan da oluşur. Bu alanlar etkili bir şekilde kullanıldığında öğrenmenin kalıcılığına da büyük katkı sağlarlar. Üstelik 2004-2005 öğretim yılından ... -
Türkiye'nin Avrupa Birliği ile bütünleşmesi sürecinde sosyal bilgiler dersinin işlevselliği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Teknolojide yaşanan gelişmeler, ülkeler ve toplumlar arasındaki etkileşimi güçlendirmektedir. Bu temelde ülkeler arasında çok üyeli birlikler kurulmaktadır. Bunlar arasında çeşitli serbestileri, hatta ortak vatandaşlığı ...