Ara
Toplam kayıt 40, listelenen: 1-10
Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne devam eden 5-12 yaşındaki işitme engelli öğrencilerin bilişsel stillerinden alanbağımlılık-bağımsızlık boyutunun değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bireyler çevrede olan olay ve olguları duyu organları yoluyla duyumlarlar. Duyumlanan olay ve olgular merkezi sinir sisteminde algılama, depolama, düzenleme gibi belli işlemlerden geçer. Bireylerin kendi içlerinde geçen ...
Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu araştırmanın amacı, Kütahya ilinde 1986-1987 öğretim yılında okulunda rehber öğretmen bulunmayan genel liselerde, sınıf rehber öğretmenleri tarafından yürütülmekte olan rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesidir. ...
Orta dereceli okullarda okul-aile birliği çalışmalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Bu araştırmanın amacı, 'Ortadereceli okullarda okul-aile birliklerinin görevlerini ne ölçüde yerine getirdikleri' nin saptanmasıdır. Bu amaca bağlı olarak altı alt problem oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini, Eskişehir ...
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi ...
İşitme engelli çocukları olan ailelerin uzaktan öğretim ile eğitilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
İşitme Engelli Çocukların Ailelerinin Uzaktan Öğretim ile Eğitilmesi konulu bu çalışma, program modeli geliştirmeye yönelik uygulamalı olan araştırmasıdır. Araştırmanın yazlılı kaynaklara dayalı çalışmalara Ekim 1984 ...
Açıköğretim Fakültesi akademik danışmanlık ve uygulama hizmetlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Uzaktan öğretim sistemlerinde, öğrencilerin herhangi bir bilgi, öneri ya da yardıma ihtiyaçları olduğunda, başvurabilecekleri birilerinin olması, sistemin en önemli sorunlarındandır. Anadolu Üniversitesi-Açıköğretim ...
Atatürkçü düşünce sisteminde kültürel iletişimin modele dayalı boyutları
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Atatürkçü Düşünce sistemine dayalı kültürün iletişim yapısının doğal bir gereği ve sonucu olarak, Türk ulusunun çağdaşlaşması ile birlikte yeni kültürel öğeler, halkın geleneksel kültürüne katılarak ortaya bir sentez ...
Eğitsel iletişim ortamlarında ses boyutu ve akustiğin işlevi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
İnsan sağlığının ve çalışma randımanını büyük ölçüde etkileyen ısı ışık, ses ve ses yalıtımı bugün bütün ileri ülkelerde devamlı araştırma ve geliştirme konusu durumundadır. Sınıfta ders işleyen bir öğretmenin sesine karışan ...
Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme eğilimleri
(Anadolu Üniversitesi, 1986)
Çalışmanın birinci bölümünde, insanoğlunun doğa ile mücadelesi ve onun modern dünyasındaki iş ile ev ortamı arasında zamanını planlaması gerektiği konusundaki çelişkileri anlatılmaktadır. Bu bölümde, ayrıca boş zaman ile ...
Eskişehir sağırlar okulu ve Anadolu Üniversitesi İÇEM'de ortaokul sınıflarına devam eden 13-14 yaş işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Bireylerarası iletişimde sıklıkla kullanılan yazılı anlatımın önemli bir yeri vardır. Kişisel ve toplumsal gereksinimlerimiz gereği zaman zaman yazılı anlatıma da başvurduğumuz olur. Anlatım yolu olarak sıklıkla kullandığımız ...