Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri
Toplam kayıt 458, listelenen: 181-200
-
Lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin bazı kişisel-sosyal ve ailesel nitelikler ile suç davranışı düzeyi bakımından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin kişisel, sosyal ve aile özellikleri açısından farklılık gösterip göstermediği ile suç davranışları ile ilişkisi incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada ... -
Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde toplumlar, eğitim kurumları aracılığıyla kendilerine aktarılan bilgiyi ezberleyen, sorgulamayan, gerektiğinde bilgiyi hatırlayan bireyler yerine araştıran, sorgulayan, olaylara farklı açılardan bakan, gerektiğinde ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bireyler arasındaki iletişimi, duygu ve düşünce birlikteliğini, ulus bilincinin oluşmasını, ulusun ve insanlığın kültür birikiminin sonraki nesillere aktarılmasını sağlayan dil, aynı zamanda, düşünmenin geliştirilmesinde ... -
Uyum sürecinde Türkiye eğitim politikalarının Avrupa Birliği eğitim politikaları doğrultusunda değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma ile AB eğitim politikaları doğrultusunda Türkiye eğitim politikalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye ve AB eğitim politikaları eğitim sisteminin örgütlenmesi ve yönetimi, ... -
İlköğretim birinci basamakta görev yapan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve bireşim yöntemlerinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İlkokuma yazma öğretimi, yalnızca eğitim sisteminin değil, yaşamboyu öğrenmenin de temelini oluşturmaktadır. Ancak, yapılan araştırmalar ilköğretimde okuma ve yazma öğretiminde başarısızlıkların görüldüğünü; başarısızlıkların ... -
İlköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada fen bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bilimsel ... -
Öğretmen adaylarının saldırganlık düzeyleri ile akademik başarıları, iletişim ve problem çözme bcerileri arasındaki ilişkiler : (Anadolu Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma)
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlık davranışlarının çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlık düzeylerinin cinsiyete bağlı olarak farklılaşıp ... -
Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İnsan, bir arada yaşadığı bireylere, duygu, düşünce ve tasarımlarını anlatabilmek, onların anlattıklarını da anlamak amacıyla iletişim kurmak zorundadır. Okuduğunu ve dinlediğini tam ve doğru olarak anlayabilme ile duygu, ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarak geliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir. Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
Öğretmen eğitiminde uygulama öğretmenliği uygulamasının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de eğitim fakültelerinin ilköğretim bölümlerindeki öğretmen yetiştirme programlarında okul uygulama çalışmalarının yürütülmesinde önemli yeri olan uygulama öğretmenliği uygulamasını çeşitli ... -
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu okulöncesi eğitim öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımını kullanmalarına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönem çocukların ilgi, alışkanlık, tavır ve davranışlarının şekillenmeye başladığı, kişilik yapılarının temellerinin atıldığı bir dönemdir. Bu dönemde verilene ğitim çocukların ileriki yaşamlarını etkileyeceğinden, ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi eğitim döneminde, okul ve aile arasında kurulacak işbirliği her eğitim döneminden çok daha önemlidir. Çünkü insan yaşamının en önemli ve kritik dönemi, okulöncesi dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki fiziksel istismar belirtilerine ilişkin farkındalıkları (Eskişehir il örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Çocuk istismarının ülkemizdeki yaygınlığı tam olarak bilinmemekte ve karşılaşıldığında değerlendirmede yetersiz kalınmaktadır. Bu nedenle de verilerin toplanması ve konunun belirlenmesine gereksinim duyulmaktadır. Fiziksel ... -
Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilgi ve teknolojinin hızla gelişip değiştiği günümüzde, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu eğitim kurumlan üstlenmektedir. Toplumlar, eğitim kurumlan yoluyla, bireylerin gereksinim ... -
Farklı cinsiyet rollerine sahip üniversite öğrencilerinin öfke yaşama biçimleri ve utangaçlık düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları cinsiyet rolleri ve cinsiyetlerine göre öfke yaşama biçimleri ve utangaçlık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada farklı cinsiyet rollerine sahip ... -
Okulöncesi dönem çocuklarına çevre bilinci kazandırmada fen ve doğa etkinliklerinin etkileri konusunda öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi dönem, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, fiziksel, psiko-motor, dil ve estetik gelişim alanlarında hızlı gelişme gösterdikleri bir dönemdir. Bu dönemde, temel alışkanlıkların ve becerilerin yanı sıra çocuklara ... -
Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Gelişen dünyada toplumların sürekli ve hızlı bir değişim sürecini sağlayacak insangücünü yetiştirme görevini eğitim kurumları üstlenmiştir. Eğitim kurumları öğrencileri yaşadığı topluma yararlı ve sorumlu yurttaşlar ... -
İlköğretim okullarında fen bilgisi öğretiminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz bilgi toplumu ve sürekli değişim içinde bulunan dünya, yenilikleri gelişmeyi kavrayan, araştırarak gereksinme duyduğu bilgiye ulaşan ve anlamlandıran yönlendirilmeyi ve biçimlendirilmeyi sorgusuz kabul etmeyen ve ... -
Eğitim örgütlerinde stratejik liderlik ve okul müdürlerinin stratejik liderlik uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, okul müdürlerinin stratejik liderlik uygulamaları ve bu uygulamaları etkileyen etmenlere ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. ... -
Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönemde, çocuğun gelişim ve eğitiminde en etkin rol çocuğun ailesindedir. Ancak, bu dönemde, ailenin yanı sıra onun eğitimini üstlenecek olan okulöncesi eğitim kurumlarına da gereksinim duyulmaktadır. Ailenin ...