Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri
Toplam kayıt 458, listelenen: 341-360
-
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi ... -
Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne devam eden 5-12 yaşındaki işitme engelli öğrencilerin bilişsel stillerinden alanbağımlılık-bağımsızlık boyutunun değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bireyler çevrede olan olay ve olguları duyu organları yoluyla duyumlarlar. Duyumlanan olay ve olgular merkezi sinir sisteminde algılama, depolama, düzenleme gibi belli işlemlerden geçer. Bireylerin kendi içlerinde geçen ... -
Alt özel sınıf öğretmenlerinin durum ve sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmanın amacı 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde eğitilebilir geri zekalı çocukların devam ettikleri alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenlerin mevcut durum ve sorunlarının saptanmasıdır. Araştırma ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma metnine göre okuma düzeylerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Kütahya İl merkezinde ilkokul üçüncü sınıflarda belirli bir okuma metnine göre öğrencilerin okuma düzeylerinin saptanmasıdır. Düzeylerin saptanması okuma ve okuduğunu anlama boyutlarında ele alınmıştır. ... -
Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmanın amacı, Kütahya ilinde 1986-1987 öğretim yılında okulunda rehber öğretmen bulunmayan genel liselerde, sınıf rehber öğretmenleri tarafından yürütülmekte olan rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesidir. ... -
Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencilerin öğrenme stilini dikkate alarak öğretimi gerçekleştirmek gittikçe önem taşımaktadır. Öğretmenlerin, yöntem, teknik, strateji ve kullanılacak materyalleri öğrenci ihtiyaçlarına göre ... -
Örgütsel stres kaynakları ve çalışanlar üzerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İş dünyası, devamlı kazanç artırma hedefine yönelik çabalar içindedir. Şüphesiz bu çabalar, verimli ve ekonomik üretim yöntemlerini geliştirmekte ve modern teknolojiyle üretim, ülkenin zenginleşmesi çabalarına katkıda ... -
PTT görevlilerinin yabancı dil etkinlikleri ve (bu konudaki) hizmet içi eğitim ihtiyaçları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Toplumların varlığını, kalkınmasını, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri zayıflığı, ... -
Özel kurumlarda insan kaynaklarının geliştirilmesine yönelik eğitim etkinlikleri ve sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Kurumlarda insan kaynaklarının öneminin giderek artması ile birlikte kurumun sürekliliğini sağlamak için insan kaynaklarının geliştirilmesi gereksinmesi ortaya çıkmıştır. Bu gereksinmeden dolayı kurumlarda birtakım eğitim ... -
Eğitim kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulanması ve iç müşteri tutumunun belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Toplam Kalite Yönetimi (TKY), bir kuruluşta üretilen mal ve hizmetlerin işletme süreçlerinin ve personelin sürekli iyileştirme ve geliştirme yolu ile en düşük toplam maliyet düzeyinde önceden belirlenmiş olan müşteri istek ... -
İşletmelerin değişim sürecindeki etkenlerden biri olarak eğitim
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırmada, işletmede yaşanan değişim sürecinde eğitim çalışmalarının nasıl bir rol oynadığı incelenmiştir. Araştırmada işletmelerdeki değişim süreci örgütsel değişimin nedenleri, değişime karşı çalışanların tepkileri ... -
Benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin bazı kişisel özelliklerine göre iletişim becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin algıladıkları iletişim becerileri düzeylerinin özlük ve aile nitelikleri ile sosyal ilişkileri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Üniversite öğrencilerinin yalnızlık duygularının kişisel ve sosyal özellikleri, öfke eğilimleri açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin yalnızlık duygularının kişisel ve sosyal özellikleri ve ve öfke eğilimleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin ... -
Banka çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, banka çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi ile, cinsiyet, yaş, medeni durum, sahip olunan çocuk sayısı, öğrenim düzeyi, bankacılık mesleğinde geçirilen çalışma süresi, statü, müşteri yoğunluğu, ... -
Üniversite giriş sınavlarında öğrencilerin yaşadığı kaygı ve nedenleri : (Eskişehir TMS dershanesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Üniversite sınavı Türkiye'nin eğitim koşullarında büyük öneme sahip bir olaydır. Öğrencilerin bu sınavla, gelecekleri belirlenmektedir. Bu da değişen sistemde, tek sınavla gerçekleşecektir. Üniversite sınavı gencin hayatında ... -
8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına ... -
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus'un farklar modeli ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus’un Farklar Modeli kullanılarak değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan ... -
Harmanlanmış öğrenme sürecinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, harmanlanmış öğrenme sürecinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaca yönelik olarak, harmanlanmış öğrenme ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde araştırma temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci dirençlerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Toplumları çağdaş uygarlık düzeyine taşıyacak bireylerin fen ve teknoloji okuryazarı olmaları gerekliliği uluslararası eğitim dünyasında kavranmaya başlanmıştır. Türkiye'de de 2006-2007 öğretim yılında tüm ilköğretim ... -
Düşük gelirli ailelerden gelen üniversite öğrencilerinin öz duyarlık, sosyal bağlılık ve iyimserlik ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, ebeveynlerinin gelir düzeyi düşük olan üniversite öğrencilerinin öz duyarlık, sosyal bağlılık ve iyimserlik düzeyleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemek amaçlanmıştır. Bu ...