Yazar "Yaşar, Şefik" için Doktora listeleme
-
4. ve 5. sınıflar fen ve teknoloji dersinin vatandaşlık eğitimi bakımından işlevselliği
Özden, Muhammet (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 4.-5. sınıf Fen ve Teknoloji derslerinde vatandaşlık eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği betimlemek ve açıklamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsemiş ve araştırma durum ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
Cavkaytar, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Küçükyılmaz, Emine Aysın (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler, toplumların yapısında değişikliklere neden olmakta, toplumların eğitim kurumlarından beklentileri; buna koşut olarak da eğitimin amaçları değişmektedir. Toplumlar, eğitim sisteminden ... -
Fen öğretiminde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
Gürcan, Ayşen (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın alıştırma-tekrar ve ders sunu aracı olarak kullanım biçimlerinde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme uygulaması ile bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğrenme ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde yapılandırmacı öğrenme yoluyla fen okuryazarlığının geliştirilmesi : bir eylem araştırması
Anagün, Şengül S. (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının benimsediği yapılandırmacı yaklaşımın uygulanması ile fen okuryazarlığının nasıl geliştirilebileceğinin ortaya konulması ... -
İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması
Çengelci, Tuba (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşamda davranışlara yön veren; birey ve toplum tarafından sahip olunması istenen nitelikleri simgeleyen ilke, standart ve düşünceler biçiminde tanımlanan değerlerin eğitimi ailede başlayan; aile, toplum ve eğitim kurumlarını ... -
İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
Ersoy, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinin sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi : bir eylem araştırması
Duban, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinin ilköğretim 5. sınıf düzeyinde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre nasıl uygulanabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, eylem araştırması biçiminde ... -
İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları : bir eylem araştırması
Türkkan, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 2008)Görsel kuşatmalar altında yaşanan günümüz dünyasında görsel dilin baskın rolü yadsınamaz bir gerçektir. Kitle iletişim araçlarının ve hareketli görüntülerin egemen olduğu yaşam koşullarında toplumsal üretimlerin "görme" ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
Girmen, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarak geliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir. Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması : bir eylem araştırması
Karadağ, Ruhan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, Türkçe dersinin ilköğretim beşinci sınıf düzeyinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşırnma göre nasıl uygulanabileceğini belirlemek ve bu yaklaşımın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi
Belet, Ş. Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bireyler arasındaki iletişimi, duygu ve düşünce birlikteliğini, ulus bilincinin oluşmasını, ulusun ve insanlığın kültür birikiminin sonraki nesillere aktarılmasını sağlayan dil, aynı zamanda, düşünmenin geliştirilmesinde ... -
Örnekolaya dayalı öğretimin ilköğretim hayat bilgisi dersinde akademik başarıya ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
Şimşek, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilgi çağını yaşadığımız bugünlerde hızla artan yeni bilgilere ulaşmak, bu bilgilerin sosyal yaşantıda oluşturduğu değişime ayak uydurabilmek gerek birey, gerek kurum, gerekse tüm toplum üzerinde çok önemli bir gereksinimi ... -
Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
Ünlüer, Gülbeyaz (Anadolu Üniversitesi, 2008)Sosyal Bilgiler dersi; bireyleri toplumsal yaşama hazırlayan, onları içinde bulunduğu toplumun etkin bir üyesi haline getiren ve onlara vatandaşlık hak ve sorumluluklarını öğreten en temel derslerden biridir. Sosyal Bilgiler ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin etkili vatandaşlık eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
Ersoy, Arife Figen (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersinde etkili vatandaşlık eğitimi için gerçekleştirdikleri uygulamaları ve vatandaşlık eğitimi konusundaki eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmada tarama ... -
Sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Deveci, Handan (Anadolu Üniversitesi, 2002)Eğitim kurumlarının en önemli işlevlerinden biri çocuğu iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Eğitim kurumları bu işlevi, çocuğun toplumsallaşmasını, içinde yaşadığı toplumun kültürünü, tarihini, kurumlarını tanımasını ... -
Türkiye'nin Avrupa Birliği ile bütünleşmesi sürecinde sosyal bilgiler dersinin işlevselliği
Kaya, Erdoğan (Anadolu Üniversitesi, 2006)Teknolojide yaşanan gelişmeler, ülkeler ve toplumlar arasındaki etkileşimi güçlendirmektedir. Bu temelde ülkeler arasında çok üyeli birlikler kurulmaktadır. Bunlar arasında çeşitli serbestileri, hatta ortak vatandaşlığı ... -
Yabancı dil öğretiminde programlı öğretim uygulaması
Yaşar, Şefik (Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, programlı öğretim yönteminin öğrencinin yabancı dil başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla İngilizce öğrenen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 28'i deney, 28'i kontrol grubunda ... -
Yabancı dilde dilbilgisi öğrenmede bilgisayar destekli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
Odabaşı, Ferhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma yabancı dilde dilbilgisi öğreniminde önceden öğrenilmiş olan dilbilgisi yapılarının pekiştirilmesi sözkonusu olduğunda, bilgisayar destekli öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin ...