Konu "Türk dili -- Öğretim (İlk)" için Doktora listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin geliştirilmesinde dijital hikayelerin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Dinleme yalnızca günlük yaşamda değil, bireylerin eğitim-öğretim yaşamlarında da çok önemli bir yere sahiptir. Okul öncesi dönemde dinleme becerileri kendiliğinden doğal biçimde edinilir ve gelişir. Okul döneminde verilecek ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde kültürel değerler ve eğitimi : bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyılda bireylerdeki ve toplumlardaki değer sisteminin bozulması, değerler eğitimine önem verilmesinde etkili olmuştur. Bu bağlamda değerler eğitiminin önemini ortaya koyan birçok çalışma gerçekleşmiştir. Değerler ... -
İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde eleştirel okuryazarlık uygulamaları : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Medyayla ve gelişmiş teknolojiyle doğrudan ya da dolaylı biçimde ilişkili olan kişilerin ya da grupların gücü elinde tuttuğu küreselleşen dünyada özellikle bu güç yapılarının yarattığı yazılı, sözlü, görsel ya da çoklu ... -
İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, Türkçe dersinin ilköğretim beşinci sınıf düzeyinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşırnma göre nasıl uygulanabileceğini belirlemek ve bu yaklaşımın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine ... -
Türkçe dersinde oyunlaştırmanın ilkokul öğrencilerinin söz varlığına ve motivasyonlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersinde oyunlaştırma yoluyla gerçekleştirilen sözcük öğretiminin ilkokul öğrencilerinin söz varlığının gelişimine ve sözcük öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olan etkisini ortaya koymaktır. ...