Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 157, listelenen: 21-40
-
Sanatsal & bilimsel illüstrasyonun lisans eğitimindeki yeri ve biyoloji bölümü öğrencilerinin botanik illüstrasyon alanındaki görüşleri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Sanat ve bilimin yöntem ve teknik açıdan farklı olduğu düşünülse de disiplinler arası çalışmalarda bu iki disiplinin oldukça ortak yönü bulunmaktadır. Bu iki disiplin, zaman zaman birbirlerinin amacı, zaman zaman ise aracı ... -
Resim ve heykelde anlatım biçimleri ve yakınlaşmalar
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Yüzyıllar boyunca bir konuyu gereğince anlatmak ve somut gerçekliği içinde bir nesnenin, kendine özgü belirtilerini elden geldiğince tam ve açık seçik biçimde gözönüne sermek, ressam ve heykeltraşların temel amacı olmuştur. ... -
Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişimi ve Bauhaus ekolünün Türk sanat eğitimine yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sanat eğitimi, insanlık tarihinin her döneminde çeşitli yaklaşımlarla genel eğitim sürecindeki yerini almıştır ve insanlık tarihinin her evresinde de yerini almaya devam edecektir. Bu bağlamda sanat, bünyesinde yeni ... -
Anadolu Uygarlıklarında taşın kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Anadolu toplum yaşantısında taş, mistisizmiyle, aldığı form- larla bir yaşam biçimi meydana getirmiştir. Taşın gücü, her türlü tabiat şartlarına ve en önemlisi zamana karşı direnç göstermesi, ona saygı duyulmasına sebep ... -
Resimsel anlatımda gözlem algı ve bireysellik
(Anadolu Üniversitesi, 1998)"Resimsel anlatımda Gözlem Algı ve Bireysellik" insanın kendini ifade etme amacına yönelik bir çabayı göstermektedir. Mağara insanının içinde bulunduğu doğal şartlardan dolayı gözlemlerini mağara duvarlarına resmetmesiyle ... -
Işıklı cam resmi (vitray)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Vitrayın teknik yönünün incelendiği tezin ilk bölümünde tanımı, tarihçesi ve günümüz öncesi ve sonrası kullanım alanlarındaki çeşitliliği ele alındı. İkinci bölümde ise vitray için gerekli olan ışığın önemi ve vitrayda ... -
Cumhuriyet sonrası çağdaş Türk seramik sanatının gelişimi ve anlatım dili yönünden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türk seramiği geçmişi itibariyle çok zengin bir kültürel bi- rikime sahiptir. Orta Asya'ya kadar uzanan bu birikim, Geleneksel Türk Seramiği ile günümüze kadar gelebilmiştir. Bu çalışmada oluşum süreci içindeki Çağdaş Türk ... -
Endüstriyel seramik tasarımında kullanılan kalıplama sistemleri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Seri üretim yöntem ve sistemlerinin artması aynı ölçüde sera- mik üretiminin artmasınıda sağlamıştır. Ürüne talebin artması ile bir- likte el ile yapılan üretimler yerini kalıplama yöntem ve sistemleriy- le yapılan üretim ... -
Serigrafi baskı tekniği ile yapılan iç mekan karo fayansı, dekor tasarımları ve uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Dekorlu seramik sanayiinin endüstriyal boyutlarda kendini göstermesi, günümüzde 50 yıl öncelere dayanmakla birlikte dekor ve süsleme eğitimi insanoğlunun yüzyıllarca önce keşfettiği bir olgudur. Dekorlu karoların üretimlerine ... -
Ege bölgesindeki bazı çömlek üretim yerlerinde çömlekçiliğimiz
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Tarihsel gelişimi süreci içinde toplumlar, yaşam ve düşünce biçimlerine göre dinsel, kültürel, ekonomik ve politik yönlerini ortaya koyan bir kimlik elde ederler. Bu kimlik, o toplumun yaşamakta olduğu coğrafyayla birleştiğinde ... -
Türkiye'de soyut seramik sanatının incelenmesi ve bazı sorunlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Araştırmadaki amaç ; Türkiye'deki soyut seramik sanatın bazı sorunlarının değerlendirilerek, soyut seramiğin uygulaması sırasında dikkat edilmesi gereken düşünsel noktaların vurgulanmasıdır. Bu doğrultuda öncelikle, soyut ... -
Bir bildirim aracı olarak artistik duvar uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Geleneksel Türk seramiği geçmişten kalma izlerini sürdürek gü- nümüze kadar gelmiştir. Yani dini mekanla bütünleşmesi sonucunda olu- şan bu anlam bugün Çağdaş Türk Seramik Sanatı anlayışından çok farklı- dır. Dini mekanla ... -
Sosyal paylaşm sitesi Facebook aracılığı ile gerçekleştirilen görsel kültür çalışmalarının ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin resimsel anlatımlarına yansıması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, sosyal paylaşım ağı olan Facebook ile gerçekleştirilen görsel kültür çalışmasının ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin resimsel anlatımlarına yansımasını belirlemektir. Sosyal ağ içinde görsel bombardımana ... -
Gerçekçilik döneminin özelliklerine göre çocuk resminin, bilinçlendirme öncesi ve bilinçlendirme sonrası değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)İnsanın yaratıcı güçlerinin ortaya çıkarılmasında sanat eğitiminin önemi büyüktür. Görsel Sanatlar Eğitimi, genel eğitimin bütünü içerisinde düşünülmekle beraber kendine özgü eğitim yasaları ve yöntemleri olan bir alandır. ... -
II. Dünya Savaşı sonrasında görülen sanat hareketlerindeki anti-dogmatizm olgusunun Türk resim sanatı ve sanat eğitimine getirileri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Sanatın tarihi neredeyse insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanoğlunun dünya toprakları üzerinde varlığını göstermesi ve doğaya üstünlük kurma savaşına girmesi sanat olgusunun da ortaya çıkışını beraberinde getirmiştir. Bu ... -
İlköğretim ikinci kademe görsel sanatlar dersi hakkında okul yöneticilerinin görüşleri : Ankara ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Görsel sanatlar dersi hakkında, okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan çalışmanın kuramsal kısmında, sanat eğitiminin tanımına, Türkiye’deki gelişim sürecine, sanat eğitiminin gerekliliğine ve ... -
İlköğretim okulları ilk kademede okutulan ders kitaplarının resimlemeleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Ülkemizde ilköğretim ilk kademede (1. ile 5. sınıf arası) okutulan ders kitapları, çocuğun eğitim-öğretimle resmen tanıştığı bu yıllarda okulu, okumayı sevmesi, derse karşı ilgi ve istek duyması açısından çok önemli bir ... -
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ... -
Görsel sanatlar dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sürekli değişim içinde bulunan dünya, yenilikleri ve gelişmeyi kavrayan, bunun yanında kendi üzerine düşen görevlerin de farkında olan bireylerin varlıklarına ihtiyaç duymaktadır. Bir toplumun çağdaş toplumlar düzeyine ... -
İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf Türkçe ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine uygunluğu açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Yaşadığımız çağda bilim, kültür, sanat, teknoloji ve sağlık gibi pek çok alanda meydana gelen hızlı gelişmelere bağlı olan değişimler, eğitimin birey ve toplum hayatındaki önemini giderek artırmaktadır.Eğitim sistemi ...