Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Ortaokul öğrencilerinin rutin olmayan problemleri çözerken kullandıkları stratejilerin strateji esnekliği bağlamında incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Rutin olmayan problemler, farklı stratejileri kullanmayı gerektiren, bir strateji ile çözüme ulaşılamadığında strateji değiştirmeyi gerektiren problemlerdir. Problemlerin çözümünde farklı stratejilere başvurma ve farklı ...
Ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerileri ve karşılaştıkları zorluklar : daire grafiği örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerilerinin daire grafiği örneği ile incelenmesi, daire grafiği okuma ve yorumlama aşamalarında karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ...
11. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Problem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin ...
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ...
Türev konusunun matematiksel sit kavramı çerçevesinde ekolojik analizi ve kavramsal ilişkilerinin didaktik yapılandırılması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Matematiksel sit, çalışma alanı olarak belirlenen matematik konu ve kavramları arasındaki ilişkilerin tarihsel, epistemolojik ve didaktik verilerden yararlanılarak açıklandığı bir ekolojik analiz modeli olarak geliştirilmiştir. ...
Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında mesleki ve teknik anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması ...
Ortaokul düzeyinde hacim kavramına giriş : somut materyal destekli bir öğretim örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik dersi öğretim programında geometri ve ölçme öğrenme alanında ilk kez altıncı sınıf seviyesinde kazanımı verilen hacim kavramı ile ilgili deney ve gözleme dayalı günlük hayatta kullanılan ...
Ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişiminin varsayıma dayalı öğrenme rotası kapsamında incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Araştırmada, varsayıma dayalı öğrenme rotası ile GME yaklaşımına dayalı desenlenen bir öğretim sürecinde ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerisinin gelişimini incelemek amaçlanmıştır. Öğretim ...
Mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminin beş uygulama modeli çerçevesinde incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı 5 Uygulama Modeli’ne dayalı bir mesleki gelişim programının, mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin sınıf içi uygulamalarına ve matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeylerine olan ...
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
(2019)
Bu araştırmada matematiksel modelleme yaklaşımına dayalı bir öğretim deneyinde ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlığı performanslarının, araştırma kapsamında ...