Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Doktora listeleme
-
7. sınıf öğrencilerinin kanıtlama süreçlerinin ve bu süreçte ortaya çıkan kanıt işlevlerinin incelenmesi
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yıldız, Tuğba Yulet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Matematiksel kanıt ve muhakeme matematiksel ifadelerin doğruluğunun ya da yanlışlığının ikna edici nedenlerle gerekçelendirilmesini sağlaması bakımından matematiksel anlamanın ayrılmaz parçaları olarak, özellikle son ... -
Bir ortaokul matematik öğretmeninin fark etme becerisi bağlamında mesleki gelişimi
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kula Yeşil, Demet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Etkili bir matematik öğretimi, öğrencilerin ön bilgilerini, yaygın anlayış ve kavram yanılgılarını, konuya ilişkin öğrenme zorluklarını, ilgilerini, nasıl düşündüklerini fark etmeyi gerektirir. Her öğrenci bilgiyi farklı ... -
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Alkan, Selçuk (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ... -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin geometri bağlamında cebirsel muhakemelerinin incelenmesi : üçgenler alt öğrenme alanında bir uygulama
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Adıgüzel Doğan, Ferda (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu tezin iki temel amacı vardır; üçgenler alt öğrenme alanında cebir ve cebirsel muhakemenin ön plana alınması suretiyle alanlar arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak ve öğrencilerin cebirsel muhakemelerini geliştirmek. ... -
Geometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu : ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırma
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ünlüer, Emrah (Anadolu Üniversitesi, 2021)Geometri öğretiminde gelişen öğretim teknolojilerinden yararlanmak öğretimin kalitesini ve derinliğini arttırmaktadır. Bu teknolojiler arasında dinamik geometri yazılımları (DGY) diğer öğretim teknolojilerinin önüne ... -
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
Kabael, Tangül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Baran, Ayla Ata (2019)Bu araştırmada matematiksel modelleme yaklaşımına dayalı bir öğretim deneyinde ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlığı performanslarının, araştırma kapsamında ... -
Mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminin beş uygulama modeli çerçevesinde incelenmesi
Yanık, H. Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bağdat, Osman (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı 5 Uygulama Modeli’ne dayalı bir mesleki gelişim programının, mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin sınıf içi uygulamalarına ve matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeylerine olan ... -
Ortaokul öğrencilerinin bağımsız ve yarı bağımsız genelleme görevlerindeki örüntü oluşturma süreçleri
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Karaz, Serdar (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin öğretim deneyi sürecinde yarı bağımsız ve bağımsız örüntüleri genelleme bağlamında oluşturdukları partonomik yapıları ve bu yapıların fonksiyon tabanlı genelleme ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevre ve alan ile ilgili kavram imajlarının ve kanıt şemalarının araştırılması
Yanık, H. Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gelici, Özlem (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin çevre ve alan ile ilgili kavram imajlarının ve kanıt şemalarının uygulanan öğretim seanslarıyla nasıl değiştiğinin araştırılmasıdır. Araştırmanın ... -
Ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişiminin varsayıma dayalı öğrenme rotası kapsamında incelenmesi
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Güler Karakoca, Ayşe (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Araştırmada, varsayıma dayalı öğrenme rotası ile GME yaklaşımına dayalı desenlenen bir öğretim sürecinde ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerisinin gelişimini incelemek amaçlanmıştır. Öğretim ... -
Türev konusunun matematiksel sit kavramı çerçevesinde ekolojik analizi ve kavramsal ilişkilerinin didaktik yapılandırılması
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Fındık, Selim (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Matematiksel sit, çalışma alanı olarak belirlenen matematik konu ve kavramları arasındaki ilişkilerin tarihsel, epistemolojik ve didaktik verilerden yararlanılarak açıklandığı bir ekolojik analiz modeli olarak geliştirilmiştir. ... -
Türkiye, Singapur ve Kanada'dan seçilen ortaokul ders kitaplarının orantısal düşünme bağlamında incelenmesi
Yanık, Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Memiş, Yasin (2022)Bu çalışmanın amacı Türkiye, Singapur ve Kanada’dan seçilen 5., 6., 7. ve 8. sınıf matematik ders kitaplarında sunulan içeriğin, orantısal düşünmenin gelişimiyle ne düzeyde uyumlu olduğunu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ...