Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Pandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan matematik eğitimine yönelik metaforik algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitimle matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. ...
Açık öğretim lisesi ve anadolu lisesi matematik ders kitaplarının denklemler ve eşitsizlikler konusu bağlamında prakseolojik yaklaşımla incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Milli Eğitim Bakanlığının 2019-2020 eğitim öğretim yılı verilerine göre genel ortaöğretim öğrenci sayısının %63'ü kadar Açık Öğretim Lisesi öğrencisi bulunmaktadır. 12 yıllık zorunlu eğitimin hayata geçirilmesiyle birlikte ...
Teknoloji destekli bir öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin argüman yapılarının Toulmin modeline göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Bir varsayımın üretilmesi için argümantasyon gerçekleştirilmelidir. Kanıt özel bir argümantasyon sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin teknoloji destekli öğrenme ortamındaki argüman yapılarının belirlenmesi, ...
Kırsaldaki matematik öğretmenlerinin öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, kırsalda matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve çözüm yaklaşımlarını incelemektir. Bu bağlamda öğretim programının; hedef, içerik, ...
BİLSEM ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Araştırmada, Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM' lerde) öğrenim gören üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunun ve söz konusu tutumların; öğrencilerin öğrenim ...
Beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarda dört işlem kullanmaya uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerini; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problem kurma türlerine göre incelenmesidir. Yöntem olarak, nitel araştırma ...