Browsing Doktora by Issue Date
Now showing items 41-60 of 83
-
Incidental vs. intentional vocabulary acquisition : an investigation on input enhancement and word-focused tasks
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Learning vocabulary has been one of the challenging topics in second language acquisition and the best means of achieving good vocabulary learning is still unclear. Reading has been considered an effective way for vocabulary ... -
L'utilisation de l'apprentissage coopératif dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Çağdaş eğitim anlayışı, yabancı dil sınıflarındaki öğretmeni, öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek öğretim yöntemini seçme ve uygulama sorumluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır. Yabancı dil derslerinde öğrencilerin ... -
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ... -
Turkish speaking first year and third year ELT students' syntactic errors in their argumentative essays
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The purpose of this study is to explore the syntactic error types made by ELT students in their English essays, to find out whether the errors show any difference according to the year level and the error type, and to ... -
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ... -
A study on reflective reciprocal peer coaching an aplication in pre-service English language teaching context
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi (YKAE) uygulamasını gerçekleştirerek bu uygulamanın öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerine etkisini ve ... -
Cross-sectional evaluation of Turkish ELT majors' general and academic lexical competence and performance
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmen adaylarının genel ve akademik sözcük bilgisi yeterlikleri ve performanslarını çapraz kesişimli olarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, alan yazındaki teorik ve ampirik ... -
Lexical bunlde use of Turkish and native English writers : a corpus-based study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda İngilizce akademik dünyada küresel bir dil haline gelmiştir. Öğrenciler ve akademisyenlerden de bu küresel dilde yazılı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Ancak, bu durum anadili İngilizce olamayan öğrenci ... -
Online support application for oral communication skills course : a case study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını ... -
An analysis of functional moves in the introduction sections of research articles written by Turkish scholars
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Akademik ortamda İngilizcenin temel iletişim aracı olması nedeni ile uluslararası dergilerde yayın yapmak ana dili İngilizce olmayan araştırmacılar arasında yaygınlaşan ortak bir hedef ve bunun sonucunda karşılaştıkları ... -
A study on interactional metadiscourse markers in research articles
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı Türk yazarlar tarafından yazılmış Türkçe, İngilizce, Amerikalılar tarafından yazılmış İngilizce makalelerde üst söylem öğelerinden iletişimsel boyutunun kullanımını araştırmaktır. Bu amaçla yabancı dil ... -
Expression of epistemic modality in argumentative writing : a study based on learner corpora
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğİ Bölümü birinci sınıfta okumakta olan Türk öğrencilerin İngilizce yazdıkları tartışmacı kompozisyonlarda bilgisel kiplik belirteçlerini nasıl kullandıkları ... -
Communication interculturelle dans l'enseignement de langue etrangere : analyse des opinions des enseignants a travers les exemples de la France et de la Turquie
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde gelişen iletişim teknolojileri ve küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arası sınırlar git gide yok olmaktadır. Bu durum uluslararası platformda kültürler arası iletişimi bir ihtiyaç haline getirmektedir. Kendi ... -
The ımpact of the explıcıt ınstructıon of lexıcal bundles on academıc wrıtıng skılls of Turkısh EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin akademik yazma becerileri üzerindeki ... -
An investigation on the exit criteria of English language preparatory programs of Turkish universities : a Delphi method analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu üç aşamalı Delphi çalışmasının amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Hazırlık Programları (İHP) için çıkış kriterlerini paydaşları olan İHP’ndaki ve İngilizce alan dersi veren fakültelerdeki öğrenci ve öğretmenlerin ... -
Developing and validating language assessment knowledge scale (Laks) and exploring the assessment knowledge of efl teachers = Dilde ölçme değerlendirme bilgisi ölçeğinin geliştirilmesi ve ilginizce öğretmenlerinin dilde ölçme değerlendirme bilgilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, öğretmenlerin dilde ölçme değerlendirme bilgilerini ölçmek için Dilde Ölçme Değerlendirme Bilgisi Ölçeği'ni geliştirmeyi ve Türkiye'de yükseköğretim bağlamında çalışan İngilizce öğretmenlerinin dilde ölçme ... -
l’ecriture feminine dans l’oeuvre d’hélène cixous une lecture de deconstruction
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Hélène Cixous yirminci yüzyılın ikinci yarısında postyapısalcı feminizmin merkezi bir figürü olarak politik ve edebi mecrayı son derece etkilemiş ve sayısız edebi ve eleştirel çalışmanın odağında olmuştur. Bunun yanında o ... -
Discourse markers in native and non-native spoken English : a corpus-based comparison of Turkish and British University students’ employment of discourse markers in informal interviews
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Söylem belirleyicileri sözlü söylem içerisinde bir dizi işleve sahiptir ve bir dilde edimbilimsel olarak yetkin olmak için önemlidir. Ancak, yabancı dil konuşurlarının söylem belirleyicileri kullanımında anadil konuşurlarından ... -
Die Möglichen auswirkungen des mobilen lernens auf den lernerfolg im rahmen der wortschatzentwicklung im daf-unterricht (Am beispiel der Anadolu Universitat)
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmacı, mobil cihazların, özellikle akıllı telefonların yoğun kullanımını sonucu ortaya çıkan duruma atıfta bulunarak, duyarsızcı öğrenme teorisini önermiştir. Bu teori kapsamında, mobil öğrenmenin Almanca Öğretmenliği ... -
An analysis of evıdentiality in elt dissertation discussions by native and non-native english writers
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Farklı türler, hem içerik olarak güvenilir bilgi kullanımında birbirlerinden farklılaşmaktadırlar, hem de önermenin doğruluğuna dair konuşmacı/yazar üstlenmesine dair çeşitli eğilimler göstermektedirler. Örneğin, söylenti ...