Browsing Doktora by Author "Keçik, İlknur"
Now showing items 1-10 of 10
-
Acquisition of English psych verbs by Turkish-speaking undergraduare EFL learners
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Tanyer, Seray (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin ruh-durum eylem edinimlerini incelemektir. Önceki çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin Deneyimleyen-Özne (SE) ruh-durum ... -
An analysis of factive cognitive verb complementation patterns used by elt students
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; Atasever Belli, Serap (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, İngilizce'yi yabancı dil olarak olarak öğrenen Türk öğrencilerin olgusal biliş eylemlerini (bil-, anla-, hatırla-, unut-, ve pişman ol-) yanulamlama (eylemin seçtiği üyeler) özellikleri açısından ... -
Implicit phrasal verb knowledge gains through conceptual metaphor theory: A case of university prep school students
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kalay, Dilşah (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Araştırmanın başlıca amacı öbek eylemlerin Kavramsal Eğretileme Kuramı ışığında açık kelime öğretimi tekniği kullanılarak öğretilmesi yoluyla hem kısa hem de uzun süreli bir öğrenme sağlanıp sağlanamayacağını sorgulamaktır. ... -
Novice EFL teachers' perceived challenges and support needs in their journey to become effective teachers
Salı, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve desteğe ihtiyaç duydukları alanları belirlemeyi amaçlamıştır.Hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ... -
Speech act realizations of Turkish EFL learners : a study on apologizing and thanking
Tunçel, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Oldukça karmaşık söz eylemler olarak bilinen özür dileme ve teşekkür etme kültürler arası farklılıklar göstermektedir, bu yüzden, dillere özgü anlamsal biçimler diller arası iletişimde yanlış anlaşılmalara yol açabilirler. ... -
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
Caner, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ... -
A study on reflective reciprocal peer coaching an aplication in pre-service English language teaching context
Kuru Gönen, S. İpek (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi (YKAE) uygulamasını gerçekleştirerek bu uygulamanın öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerine etkisini ve ... -
Teacher readiness of pre-service English language teachers before and after the practicum
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kokrmaz, Hüsem (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Karma yöntemli açımlayıcı sıralı desenli bu çalışma, yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimi dönemlerindeki öğretmen hazırbulunuşluklarını öğretmen öz-yeterliği, öğretmeye ilişkin tutumlar, öğretme motivasyonları ... -
Turkish speaking first year and third year ELT students' syntactic errors in their argumentative essays
Yalçın, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2010)The purpose of this study is to explore the syntactic error types made by ELT students in their English essays, to find out whether the errors show any difference according to the year level and the error type, and to ... -
The ımpact of the explıcıt ınstructıon of lexıcal bundles on academıc wrıtıng skılls of Turkısh EFL learners
Uçar, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin akademik yazma becerileri üzerindeki ...