Yazar "Keçik, İlknur" için Yüksek Lisans listeleme
-
Characteristics of the EFL teacher's written feedback and its effects on the 2nd drafts of the students
Aksoylu Kozanlıoğlu, Neval (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışma, yazılı anlatım derslerinde öğretmenin verdiği yazılı dönütün özellikleri ve öğrencinin yazdığı 2. taslak çalışmada neden olduğu değişimleri araştırmaktadır. Son zamanlarda yazma becerisinin kazandırılmasında ... -
A comparative analysis in written discourse : a corpus-based study on frame marker use in native and non-native students' argumentative essays
Atasever, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2014)Savlama temelli metin yazımı, belirli dil ifadelerinin kullanımı ile düşüncelerin, savların ve karşıt fikilerin okuyucuya belirli bir düzen içerisinde aktarılmasını, söylemin düzenlenmesini ve okuyucu ile başarılı iletişim ... -
A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Pastakkaya, Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık ... -
The effects of ARCS motivational model on student motivation to learn English
Yüncü Kurt, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, ARCS motivasyon modelinin (Keller, 2010) yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkilerini araştırmak ve ders içinde öğrencileri motive eden etkinlik ve öğretmen davranışını ... -
The effects of receptive and productive tasks on vocabulary retention
Akyıldız Uygun, Aycan (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalısmada algıya ve/veya üretmeye dayalı etkinliklerin kelime öğrenimi üzerindeki etkileri arastırılmıstır. Bu amaçla algıya dayalı, üretmeye dayalı ve hem algıya hem üretmeye dayalı etkinlik alan ve bu etkinlikleri ... -
Employment of stance adverbials as hedges and boosters in argumentative essays of native American and nonnative Turkish university students
Söğüt, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 2014)Söylem çözümlemesinin dil kullanımını anlamadaki anahtar araç olması yönündeki gelişmeler, yazmadaki etkileşimin önemi fikrini ön plana çıkarmaktadır. Dolayısıyla üst söylem, yazarın metni oluştururken yaşadığı farkındalık ... -
An investigation on turkish EFL learners' use of prefixes and suffixes to assign meaning to words
Aras, Cüneyt (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu tezde, öğrencilerin kelimelerin anlamını çıkarsamada önek ve soneklerin anlamlarını bilmelerinin önemli bir etken olduğu vurgulanmaktadır. Eklerin bilinmesi, öğrencilerin kelimelerin anlamına ulaşma becerilerini etkili ... -
Local coherence problems in written narartives of adult efl learners : topical NP usage in various discourse contexts
Erk Emeksiz, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan ve İngilizce öğrenen yetişkinlerin yazılı dilde bir olayı öykülerken konu ad öbeklerini metnin gelişimine uygun ve bağdaşıklığı bozmayacak biçimde kullanıp kullanmadıklarını ... -
A needs' analysis to organize in-service teacher training for english language teachers
Karaca, Yunus (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin Hizmetiçi eğitiminde, planlanacak olan eğitim faaliyet programının başarıya ulaşmasında kursiyerlerin hangi ihtiyaçlara gereksinim duyduklarının tespitine yöneliktir. Araştırmamda, ... -
Processing instruction through structured input activities and output practice activities : a study on causative ınstruction
Tuncer, Fazilet (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışma ettirgen çatıyı 3 farklı gurupta, sadece yapılandırılmış girdi alıştırmaları, yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları ve ileri seviye "Focus on Grammar"da bulunan alıştırmaları kullanarak ... -
Teachers' questions : do they encourage critical thinking?
Nilüfer, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz toplumu bilgi ve teknoloji toplumu olarak adlandırılabilir. Bu toplumda yer alan her bir bireyin, teknoloji ve bilgiyle baş edebilmesi için eleştirel düşünmesi ve düşüncelerini başkalarıyla paylaşması gerekir. Bu ... -
Use of unfocused communication tasks in teaching of grammar : with a particular reference to 'by phrase' in passive constructions
Ağırman, Sabri (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma, İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin, İngiliz Dili Grameri'nde sıklıkla rastlanan belirli dilbilgisi kurallarını işlevsel olarak kullanabilme sorununa çözüm önerileri getirmeye yönelik bir uygulamadır. Bu amaçla ... -
Using musicvideos in EFL speaking classes
Aydınmakina, Didem (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin, İngilizce Dili Sözlü Anlatım başarılarının, videoklip kullanımıyla artırılıp artırılamayacağını inceleyen bir uygulamadır. Dilde akıcılık, dilbilgisi, ... -
The views of EFL students towards literature in English Language Teaching Departmant
Gölgeli, İ. Murat (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışma Anadolu Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin edebiyata ilişkin görüşlerini ve bu görüşleri etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmaya 1, 2, 3 ve 4 sınıflarda öğrenim ...