Ara
Toplam kayıt 42, listelenen: 1-10
Motivvergleiche in den Hörspielen von Dürrenmatt urd Frish
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu çalışma İsviçreli Yazarlar Friedrich Dürrenmatt ve Max Frisch'in Hörspiel'lerini (Radyo oyunları) inceledim. Bu yazarların 1960'a kadar olan 2. Dünya Savaşı sonrası kullandıkları motifleri inceledim. Bunun yanında Motif ...
The EFL students self-correction performance in writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin yaptıkları hatalar, irdelenip, geri dönüt olarak kulllanılabildikleri taktirde, dil öğretiminde iyiye doğru bir aşama söz konusudur. Hatalar, düzeltilmediklerinde öğrencide yerleşik, ...
The use of countables and uncountables by Turkish EFL sudents
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Beş bölümden oluşan bu tez, İngilizce'de ve Türkçe'deki isimlerin sınıf landırılmalarındaki farkın İngilizce eğitimi gören Türk öğrencilerin İngilizce'deki isimleri kullanmalarını etlileyip etkilemediğini, bu etkinin olumlu ...
Grussformeln im Türkischen und ihre entsprechungen im Deutschen
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Bu çalışma genel olarak iki ana bölüm altında toplanabilir. İlk kısımda daha çok söz kullanımı (Sprechakt) üzerinde yoğunlaşan sorulara yanıt veril meye çalışılmış ve söz kullanımının tanımlanması üzerinde durulmuştur. Söz ...
Katmanlara göre çocuklarda dil kullanım farklılıkları : uygulamalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Bu araştırmanın temel amacı sosyo-ekonomik ve kültürel yönden katman farkı bulunan ailelerin (9-12) yaş grubundaki çocukları arasında dil kullanım farklarının bulunup bulunmadığını araştırmak ve kullandıkları gelişmemiş ...
Teaching English idiomatic expressions through comic strips
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Deyimler, yabancı dil eğitimi öğrencileri için dilin en zor öğrenilen öğelerinden biridir. Bunun nedeni, deyimlerin bir kaç sözcüğün bir araya gelmesi ile oluşması ve bu sözcüklerin tek başlarına taşıdıkları anlamdan ...
Teaching reading in ESP context : a comparison of structural method and interactive method
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Beş ana bölümden oluşan bu çalışma, özel (mesleki) amaçlar için okunan metinlerde kullanılan yöntemlerden ikisini, 'Yapısal yöntem' ile 'Etkileşim sel yöntem'i karşılaştırmaktır. Çalışmanın uygulama bölümü iki gruba iki ...
Kız ve erkek öğrencilerde cinsiyetten kaynaklanan farklı dil kullanımı : Ahmet Kanatlı Lisesi'nde uygulamalı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Sosyal yapı ile dil yapısı arasındaki karşılıklı ilişkiyi inceleyen sosyodilbilim alanındaki bu çalışma değişen toplumuzdaki değişmeyen cinsel rol kalıplarının nedenlerini ve dil kullanımına yansımasını araştırmıştır. ...
The use of English modal auxiliaries by Turkish EFL students
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Bu tezin genel amacı; Türkçe ve İngilizce'de kipleri (kipli yapıları) anlatmada kullanılan gramatik yapıları karşılaştırmak ve aralarındaki ortak anlatım biçimlerini bulmaktır. Ayrıca İngilizce'de ki kipli yapıların Türk ...
The use of the present perfect tense by Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Present Perfect Tense Türkçe'de karşılığı olmadığı için Türk öğrencilerin İngilizce öğrenirken ençok zorlukla karşılaştığı bir yapıdır. Güçlükle karşılaşmalarının enönemli bir nedeni Türkçe'de bu yapıyı karşılayacak tek ...