Yayın tarihi için Özel Eğitim listeleme
Toplam kayıt 328, listelenen: 21-40
-
Sözyitimli iki olguda Türkçe biçimbirim kulanımının betimlenmesi ve kendiliğinden iyileşmenin izlenmesi : örnekolay çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma ana dili Türkçe olan tutuk sözyitimli bireylerin, olgunun ilk evrelerinden itibaren belli aralarla gözlenerek Türkçe biçimbirim bilgilerine ilişkin ad çekim ekleri, çoğul ve iyelik ekleri yetilerinin kendiliğinden ... -
Zihin engelli çocukların duygusal yüz ifadelerini tanıma durumlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Zihin engelli bireylerin çevreleriyle etkili iletişim kurabilmeleri için öncelikle çevrelerindeki kişilerin duygularını anlamaları ve kendi duygularını da çevrelerindeki kişilere anlatmaları gerekmektedir. Duyguyu anlatmanın ... -
Zihin engelli çocuklara temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında etkileşim ünitesi ile sunulan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında Etkileşim Ünitesi ile Sunulan Bireyselleştirilmiş Temel Toplama İşlemleri Öğretim Materyali ile Temel Çıkarma İşlemleri ... -
Yetişkin zihin engelli kadınların günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma ile Eskişehir Yetişkin Zihinsel Özürlü Kadınlar Bakım ve Rehabilitasyon Merkezinde kalmakta olan zihin engelli kadınların temel günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların annelerine eğitim uzmanlarıyla çalışırken gerekli olan etkili iletişim becerilerinin kazandırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırmanın genel amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuk annelerine sağlanan, çocuklarının davranış ya da öğrenme sorunları için bir eğitim uzmanıyla ilk kez görüşürken gerekli etkili iletişim becerilerinin öğretimi ... -
Zihin engelli çocukların Türkçedeki ad çekim eklerini kullanımları
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Çocuklardaki bilişsel gelişim düzeyi dil gelişimini önemli ölçüde etkilediğinden, bilişsel gelişim normalden yavaş olduğunda dilin sesbilgisi, biçimbilgisi, sözdizimi, anlambilgisi ve kullanım boyutlarında sorunlar ortaya ... -
Zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan dört saniye sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiklerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Tek-denekli araştırma modellerinden paralel uygulamalar modeli kullanılarak zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin hayvan isimlerini öğretmedeki ... -
İleri ve çok ileri derecede doğuştan veya dil öncesi işitme engelli çocuklar için tek heceli kelime ayırdetme testi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada doğuştan veya dil öncesi, ileri ve çok ileri derecede işitme engelli çocuklar için tek heceli, ünsüz-ünlü-ünsüz yapıda ve bu çocuklarca bilinir ve resimlenebilir özellikte kelimelerden oluşan bir kelime ... -
Zihin özürlü çocuklarla çalışan özel eğitim öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları problem davranışlarla ilgili görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın genel amacı, Eskişehir ilinde bulunan ve zihin özürlü öğrencilerle çalışan özel eğitim öğretmenleri ile özel eğitim alanında hizmet-içi eğitim almış öğretmenlerin sınıflarında karşılaştıkları problem davranışlar ... -
Zihin engellilerle çalışan çocuk eğiticilerine yönelik özbakım ve ev içi becerileri öğretim programının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretim Programını tamamlayan çocuk eğiticilerinin gerçekleştirdiği beceri öğretim çalışmalarının, zihin engelli çocukların özbakım ve ev içi becerilerini öğrenmelerine etkisini belirlemeye ... -
Zihin engelli çocuklara zıtlık kavramlarını öğretmede doğal dille uygulanan doğrudan öğretim yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırmanın amacı, doğal dille yürütülen doğrudan öğretimin, zihin engelli çocukların zıtlık kavramlarını edinmeleri üzerinde ne derece etkili olduğunu incelemektir. Araştırmanın bağımsız değişkeni, doğal dil kullanılarak ... -
Eğitilebilir zihin özürlü çocukların sınıf içi uygun davranışlarının arttırılmasında sembol pekiştirmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırmanın genel amacı, zihin özürlü çocuklarda sınf içi uygun davranışların (parmak kaldırarak konuşma, soru sorulduğunda uygun şekilde cevap verme ve yerinde düzgün oturma) artırılmasında sembol pekiştirme sisteminin ... -
İşiten bir Türk anne ile ana sınıfına devam eden işitme engelli çocuğunun doğal ev ortamında çeşitli bağlamlardaki etkileşimlerinde annenin kullandığı emir bildiren ifadelerin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın amacı, işiten bir Türk anne ile ana sınıfına devam eden işitme engelli çocuğunun doğal ev ortamında çeşitli bağlamlardaki etkileşimlerinde annenin kullandığı emir bildiren ifadeler ve işitme engelli çocuğunun ... -
Fen bilgisi öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırma, İşitme Engelli öğrencilere fen bilgisi öğretimi amacıyla uygulanan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılmasında, öğrencilerin öğrenme durumlarına bir etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla ... -
Sosyal bilgiler öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırma, Sosyal Bilgiler dersinin; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencileriyle yapılan öğretim programına bağlı geleneksel düzanlatım, öğretim ... -
Normal işiten bir Türk anne ve ilköğretim çağındaki işitme engelli çocuğunun yemek hazırlama ve yemek yeme etkinliği esnasındaki etkileşimlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın amacı, normal işiten bir anneyle işitme engelli kızının iletişimsel aktivitelerdeki etkileşimlerinin amacını ve stratejilerini incelemektir. Araştırmacı deseni "tek katılanlı niteliksel vaka çalışmasıdır". ... -
Zihin Özürlü Çocuklar İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmeleri hakkındaki görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırmanın genel amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiğği bir İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'ndeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma ... -
Zihin özürlü özel sınıf öğrencilerine öğretmenlerinden dönüt ve/veya pekiştireç talep etmeyi öğretmenin etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)İki ayrı okuldaki özel eğitim sınıflarında eğitim gören altı zihin özürlü öğrenciye, öğretmenlerinden ilgi (dönüt ve/veya pekiştireç) talepetme öğretilmiştir. Yapılan uygulamanın etkiliğini değerlendirmek amacıyla, tek-denekli ... -
Gelişim geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiklerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmada okul öncesi dönemdeki gelişimsel geriliği olan öğrencilerin problem davranışlarını azaltıp iletişim davranışlarını artırmada, işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının ... -
Küçük Adımlar Kursu'nun gelişim geriliği olan çocuğa sahip annelerin Küçük Adımlar'ı uygulama becerilerini kazanmalarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırmada, ailelere sunulan bir Küçük Adımlar Kursu'nun, annelerin Küçük Adımlar Gelişim Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı'nı uygulama becerilerini kazanmalarına etkisini değerlendirmek amaçlanmıştır. ...