Browsing Özel Eğitim by Title
Now showing items 36-55 of 328
-
Covid-19 pandemi sürecinde gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin gereksinimleri ve psikolojik durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 0-6 yaş aralığında gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin aile gereksinimleri, ebeveyn öz yeterlikleri ve anne-baba tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ... -
Covid-19 pandemi sürecinde gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin gereksinimleri ve psikolojik durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 0-6 yaş aralığında gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin aile gereksinimleri, ebeveyn öz yeterlikleri ve anne-baba tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ... -
Covid-19 pandemisi sürecinde okul öncesi eğitime yeni başlayan özel gereksinimli çocukların okula uyumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Covid-19 Pandemisi sürecinde okul öncesi eğitime yeni başlamış olan özel gereksinimli çocukların okula uyum düzeylerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya İstanbul ilinde sınıfında okul öncesi ... -
Çevrimiçi ortamda işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde ebeveyn çocuk etkileşiminin desteklenmesi sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu eylem araştırmasının amacı, çevrimiçi ortamda işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde ebeveyn çocuk etkileşiminin desteklenmesi sürecinin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcılarını, okul öncesi dönemde işitme kayıplı ... -
Çocuğu ilköğretim kademesinde kaynaştırma uygulamalarına devam eden anne-babaların kaynaştırmaya ilişkin görüş ve beklentileri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, çocuğu ilköğretim kademesinde kaynaştırma uygulamalarına devam eden anne-babaların; kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve beklentilerini belirlemektir. Araştırma, 28 anne-babanın katılımıyla ... -
Çocuğu koklear implant adayı ebeveynlerin gereksinimlerine dayalı bilgilendirme programı geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Çocuklarda 1990'larda başlayan ve günümüze yaklaştıkça artış gösteren koklear implant (Kİ) uygulamaları, Ulusal Yenidoğan İşitme Tarama Programı'nın ülkenin her yanında işlerlik kazanmasıyla birlikte hem daha geniş kitlelere ... -
Çocuklar için animasyonlu bilimsel yaratıcılık testinin geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada anasınıfı, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılığını ölçmeye yönelik Çocuklar için Animasyonlu Bilimsel Yaratıcılık Testi (ÇABİYAT) geliştirilmiş ve testin psikometrik özellikleri ... -
Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Genel zekâ ile ilişkili bir bileşen olan zihinsel hız, bilgi işleme süreçlerinde etkili olduğu gibi öğrenme potansiyelinin de bir göstergesidir. Zihinsel hızın zihinsel performansa dayalı olarak ölçülmesine yönelik kuramsal ... -
Çocukların otizm spektrum bozukluğu derecesi ile duyu-biliş-motor özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı çocukların otizm spektrum bozukluğu derecesi ile duyu-biliş-motor özellikleri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek ... -
Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada ebeveyn koçluğunun ebeveynlerin işlevsel iletişim öğretimini (İİÖ) uygulama becerileriyle, ebeveynler tarafından sunulan İİÖ'nün otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarının problem davranışlarının azaltılması ... -
Çok ileri dereceli işitme kayıplı çocuğu olan işiten bir annenin etkileşim davranışlarının aile eğitimi bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bir eylem araştırması olan bu araştırmanın amacı, çok ileri dereceli işitme kayıplı bir çocuğun annesinin etkileşim davranışlarının aile eğitimi bağlamında incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları çok ileri dereceli ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bireylerin ve özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel profillerinin Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) çocukluk çağında en sık görülen nöropsikiyatrik bozukluklardandır. DEHB ve ÖÖG’nin tanılanmasında birçok ölçek kullanıldığı gibi zeka ölçekleri ... -
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişim davranışları : (kaynaştırma ortamında bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma eğitimine devam eden dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişimini betimlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, doğal ... -
Down sendromlu bireylerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama ile fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Fonolojik farkındalık becerisi, pek çok akademik becerinin temeli olan okumanın kazanılması için önkoşul özelliği taşımaktadır. Bu araştırma, hafif ve orta düzeyde zihinsel yetersizliği olan Down sendromlu (DS) bireylerin ... -
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik geliştirilen doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının ebeveyn ve çocukları üzerindeki etkililiği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı; Down Sendromlu çocuğa sahip olan ebeveynlerin çocukları ile olan etkileşimlerini güçlendirmeye ve çocuklarının gelişimlerini doğal ortamlarında meydana gelen rutin, etkinlik ve geçişlerde desteklemelerine ... -
Down sendromlu çocuk anneleri ile normal gelişim gösteren çocuk annelerinin doğal ortamda günlük rutinlerde ''sözel iletişim araçlarının'' betimlenmesi ve karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmada, down sendromlu çocuk anneleri ile normal gelişim gösteren çocuk annelerinin doğal ortamda, günlük rutinlerde çocukları ile etkileşimleri sırasında anneler tarafından kullanılan iletişim amaçlarının betimlenmesi ... -
Eğitilebilir zihin özürlü çocukların sınıf içi uygun davranışlarının arttırılmasında sembol pekiştirmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırmanın genel amacı, zihin özürlü çocuklarda sınf içi uygun davranışların (parmak kaldırarak konuşma, soru sorulduğunda uygun şekilde cevap verme ve yerinde düzgün oturma) artırılmasında sembol pekiştirme sisteminin ... -
Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)'nın psikometrik niteliklerinin belirlenmesi : Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), yaşamın ilk üç yılında kendisini gösteren son yıllarda da giderek yaygınlaşan bir gelişimsel bozukluk olarak karşımıza çıkan nöro-gelişimsel bir bozukluk ve bir özel eğitim kategorisi olarak ... -
Erken çocukluk dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğretmenlerinin öğrencilerinin oyun becerilerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenlerinin oyun becerilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin ... -
Erken çocuklukta okul çaplı olumlu davranış desteği modelinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bireyin çocukluk yıllarındaki davranışları ilerleyen yıllardaki davranışlarının ve sosyal gelişiminin temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle, çocuklara uygun davranışların kazandırılması, sosyal becerilerinin desteklenmesi ...