Ara
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-10
İşiten bir anneyle onun birinci sınıfa devam eden işitme engelli çocuğunun doğal ev ortamında çeşitli bağlamlardaki sözlü etkileşimlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu çalışmanın amacı, normal işiten bir anneyle işitme engelli oğlu arasındaki sözlü etkileşimlerinde bağlamın ve sohbetin öğelerinden konu değiştirmelerini incelemektir. Araştırmanın deseni ''tek katılanlı niteliksel vaka ...
Zihin engelli çocuk annelerine ödüllendirme ve eleştirmemenin kazandırılmasında bilgilendirme, dönüt verme, dönüt verme ve ödüllendirmenin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu araştırmada, annelere çocuklarının uygun davranışlarını ödüllendirme ve uygun olmayan davranışlarını eleştirmeme becerilerinin kazandırılmasında bilgilendirme, dönüt verme, dönüt verme ile ödüllerin birlikte kullanılması ...
Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde işbirliği-gözlem yöntemi anlatım yönteminin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)
Araştırmada, Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım etkinliklerinde, işbirliği- gözlem yöntemi uygulanan grup ve anlatım yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım becerilerinin ...
Kaynaştırma ve özel sınıfa devam eden eğitilebilir zihin engelli öğrencilerin, uyumsal davranış özellikleri ve sözcük dağarcığı düzeyleri bakımından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu araştırmanın temel amacı, ilkokullarda normal sınıflarda tam zamanlı kaynaştırma uygulamasına giden eğitebilir zihin engelli öğrenciler ile, özel sınıfa giden eğitilebilir zihin engelli öğrenciler arasında uyumsal ...
İşitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerilerinin eğitim ortamlarına göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerileri ile ilgili amaçları gerçekleştirme düzeylerinin öğrenim gördükleri yatılı özel eğitim ortamı ...
Zihin engelli çocuklar için düzenlenen değerlendirme raporlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)
Bu araştırmanın temel amacı, değerlendirme sürecinden geçirilen ve bu süreç sonunda özel eğitimde uygunluğuna karar verilip özel eğitim kurumlarına yerleştirilen zihin engelli öğrenciler için kurumlarda yapılan değerlendirme ...
Okul öncesi çağda işitme engelli çocuğu olan normal işiten bir annenin grup oyunu esnasında kullandığı stratejilerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çağda işitme engelli çocuğu olan normal işiten bir annenin grup oyunu esnasında kullandığı stratejileri incelemektir. Araştırmanın deseni ''Tek katılanlı niteliksel vaka çalışmasıdır.'' ...
Zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)
Bu araştırmanın temel amacı zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerini ve bu gereksinimlerle ilişkili değişkenleri belirlemektedir. Araştıma, ailenin gereksinimlerinin ortaya çıkarılması, ...
Sağırlar ilkokulu öğretim programında yer alan beden eğitimi dersi ile ilgili açıklamaların ve bu açıklamaların uygulamada gözönünde bulundurulma durumunun değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Bu araştırmanın amacı, Sağırlar İlkokulu Öğretim Programında Yer Alan Beden Eğitimi Dersi ile ilgili açıklamaların ve bu açıklamalar bölümündeki hususların uygulamada gözönünde bulundurulma durumunun değerlendirilmesidir. ...
Türkçe konuşan doğal işitsel sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli kız çocukların konuşma anlaşılırlığı ile süre ve perde özellikleri ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Araştırmada Anadolu Üniversitesi İÇEM ortaokul ve lise düzeyinde doğal işitsel sözel yöntem ile eğitim gören orta derecede çok ileri dereceye kadar işitme kayıplı 35 kız öğrencinin konuşmalarının bürünsel özelliklerinden ...