Ara
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-10
Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde işbirliği-gözlem yöntemi anlatım yönteminin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)
Araştırmada, Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım etkinliklerinde, işbirliği- gözlem yöntemi uygulanan grup ve anlatım yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım becerilerinin ...
Sözyitimli iki olguda Türkçe biçimbirim kulanımının betimlenmesi ve kendiliğinden iyileşmenin izlenmesi : örnekolay çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu araştırma ana dili Türkçe olan tutuk sözyitimli bireylerin, olgunun ilk evrelerinden itibaren belli aralarla gözlenerek Türkçe biçimbirim bilgilerine ilişkin ad çekim ekleri, çoğul ve iyelik ekleri yetilerinin kendiliğinden ...
Zihin engelli çocukların duygusal yüz ifadelerini tanıma durumlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Zihin engelli bireylerin çevreleriyle etkili iletişim kurabilmeleri için öncelikle çevrelerindeki kişilerin duygularını anlamaları ve kendi duygularını da çevrelerindeki kişilere anlatmaları gerekmektedir. Duyguyu anlatmanın ...
Zihin engelli çocuklara temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında etkileşim ünitesi ile sunulan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında Etkileşim Ünitesi ile Sunulan Bireyselleştirilmiş Temel Toplama İşlemleri Öğretim Materyali ile Temel Çıkarma İşlemleri ...
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların annelerine eğitim uzmanlarıyla çalışırken gerekli olan etkili iletişim becerilerinin kazandırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu araştırmanın genel amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuk annelerine sağlanan, çocuklarının davranış ya da öğrenme sorunları için bir eğitim uzmanıyla ilk kez görüşürken gerekli etkili iletişim becerilerinin öğretimi ...
Zihin engelli çocukların Türkçedeki ad çekim eklerini kullanımları
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Çocuklardaki bilişsel gelişim düzeyi dil gelişimini önemli ölçüde etkilediğinden, bilişsel gelişim normalden yavaş olduğunda dilin sesbilgisi, biçimbilgisi, sözdizimi, anlambilgisi ve kullanım boyutlarında sorunlar ortaya ...
Zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan dört saniye sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiklerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Tek-denekli araştırma modellerinden paralel uygulamalar modeli kullanılarak zihin özürlü çocuklara kardeşleri aracılığıyla sunulan sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin hayvan isimlerini öğretmedeki ...
İleri ve çok ileri derecede doğuştan veya dil öncesi işitme engelli çocuklar için tek heceli kelime ayırdetme testi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu çalışmada doğuştan veya dil öncesi, ileri ve çok ileri derecede işitme engelli çocuklar için tek heceli, ünsüz-ünlü-ünsüz yapıda ve bu çocuklarca bilinir ve resimlenebilir özellikte kelimelerden oluşan bir kelime ...
Zihin engellilerde özbakım ve ev içi becerilerinin öğretiminde bir aile eğitimi programının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Bu araştırmanın amacı, geliştirilen aile eğitimi programını tamamlayan annelerin program doğrultusunda gerçekleştirdiği beceri öğretimi çalışmalarının, zihin engelli çocuklarının özbakım ve ev içi becerilerini öğrenmelerindeki ...
Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız meslek lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulaması yapılmakta olan bir Kız Meslek Lisesi'nde görev yapan ve kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıflarda derse giren öğretmenlerin, kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerilerini ...