Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİspir, Burçin
dc.date.accessioned2019-10-22T16:59:42Z
dc.date.available2019-10-22T16:59:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU1qTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/21925
dc.description.abstractBu çalışma, dergilerdeki dijital ek bilgi yönlendirmele - rinin niteliğini ve niceliğini tanımlamaktadır. Gelenek- sel medya kategorisindeki basılı araçlarda son yıllar- da web sayfası adresi, sosyal medya, QR kod, mobile uygulama kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Ba- sılı materyallerde yer alan bu türden uygulamalar ile okuyucular dijital ortamlara yönlendirilerek gereksi- nim duyabilecekleri ek bilgileri alabilmektedirler. Ça- lışmanın amacı dergi okuyucularının dijital dünyaya hangi yöntemlerle yönlendirildiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda kare barkod olarak da ifade edilen QR (Quick Response) kod kullanımının yaygınlığı analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında 2012 yılında yayım - lanmış 3 farklı kategoride yer alan dergilere yönelik içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizinde, dergilerde etkileşimli ortam yönlendirmelerinin niteliği ve niceliği analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgu- lar doğrultusunda QR kod uygulamasının kullanımı- nın hızlı bir yükseliş eğilimi içerisinde olduğu söylene - bilmektedir.en_US
dc.description.abstractTis study defines the quality and quantity of interacti- ve media steers in magazines. Uses of web pages, social media, QR codes and mobile applications steers have become widespread in printed materials, which are in the traditional media category. With these kinds of applications in printed materials, the readers can be received additional information by directing to digital media. Te aim of this study is to reveal in what ways the magazine readers directs to the digital world. In this context, the prevalence was analyzed by the use of QR (Quick Response) codes. In this study, content analyses were conducted to magazines in three diferent catego - ries, which published in the year of 2012. In the content analyses, the qualıty and quantıty of interactive media steer in the magazines were analyzed. According to the findings, it can be said that the use of QR codes in ma- gazines are in a rapid upward trend.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleEtkileşimli ortam yönlendirmeleri ile dijital işbirliğinin sağlanması: Dergilerde qr kod kullanımıen_US
dc.title.alternativeProviding digital cooperation with interactive media steer: The use of qr codesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Porsuk Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster