Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 44, listelenen: 1-20

    • 1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları 

      Öztürk, Ceylan (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Tarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve düşünsel değişimler 

      Çekderi, Arif (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışmada 20.Yüzyılda heykelin, sanat akımları ile olan ilişkileri, en çok öne çıkan örnekler üzerinden incelenerek, heykel sanatının gelişim sürecinde, geçirmiş olduğu değişimler ele alınmıştır. İlk çağdan 19.Yüzyılın ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık 

      Uz, Nurbiye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da ...
    • 20. yüzyıl ile gelişen edüstriyel metallerin heykel üzerindeki etkisi ve renk kavramının yeni kazanımları 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Karabıyık, Seren (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Tezin birinci bölümünde, madenlerin keşfi ile hayatın içerisine giren ve aynı zamanda çağlara isimlerini veren Bakır, Bronz ve Demirin işlenmesi, ilk uygarlıklardaki gelişmeleri ve Heykel Sanatına etkisi irdelenmiştir. ...
    • Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları 

      Aydoğdu Yılmaz, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ...
    • Antik Mısır heykel sanatında sembolik ifade biçimi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi; Arık, Aslan Selçuk (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bugün sanat dallarından biri olarak ele aldığımız heykel kavramı; Antik Mısır kültürü düşünüldüğünde pek karşılık bulmamaktadır. Antik Mısır heykeli çoğunlukla dini fonksiyonları olan bir araçtı. Bu fonksiyonlarını yerine ...
    • Büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri 

      Yılmaz, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Bu çalışmada, geçmişten günümüze-büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri sorunu ele alınmış ve tasarım süreçlerinden bitiş anlarına değin, çalışmaların gelişim- leri gözlemlenmiş, bunlar arasındaki ...
    • Camın heykel sanatına plastik ve estetik katılımları 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      Bu çalışma camın bir heykel malzemesi olarak kullanılmasını tarihsel, teknik ve heykel plastiğine estetik katılımları çerçevesinde ele almaktadır. Bu çalışma yapılırken birinci bölüm camın tarihçesi ve malzeme olarak "cam" ...
    • Canlılık deneyimleri kapsamında biyo sanat ve heykel 

      Yılmaz, Selçuk; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Ergün, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmada Biyo sanat ve Biyo sanata ilişkin örnek eserler incelenerek, canlılık, biyoloji ve biyo teknolojinin 3 boyutlu ifade ile etkileşimleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Canlı-cansız, doğal-yapay gibi ayrımların ...
    • Çağdaş heykelde denge 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Çağdaş Heylelde Denge, adlı bu çalışmada, ''denge'' kavramı genel olarak ele alınmış, dengenin tasarım için önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Birinci bölümde görsel dengeyi oluşturan faktörler; Ağırlık, Kütle ve Boşluk, ...
    • Çağdaş heykelde tasarım süreci 

      Özdemir, Soner (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanı diğer canlılardan ayıran başlıca özelliği ihtiyaçlarını karşılayacak objeler üretebilmesidir. Bu şekilde üretilen her obje bir tasarım sürecinden geçer. İşlevsel bir özelliği olmasa da sanatsal üretim de bir tasarım ...
    • Dijital sanatın gösterim yöntemlerine heykel perspektifinden bakış ile üç boyutlu sanal sanat yapıtlarının sergilenme olanaklarının incelenmesi 

      Uygan, Ozan (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Heykel sanatı 20. yy'da modern sanat ve ardından gelen postmodern dönemde, biçim ve içerik bağlamlarında büyük değişiklikler geçirmiştir. Heykel, insanın görme duyusunun yarattığı üç boyutlu algıya dayanan, uzamsal bir ...
    • Dünya savaşlarının biçimlendirdiği modern heykel sanatı 

      Cantekin, Yeliz (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanoğlu, sanatı içinde bulunduğu koşullar ve dönem dahilinde, kendini ifade etme aracı olarak kullanmış ve bir çok farklı dil geliştirmiştir. Heykel Sanatı da ilk çağlardan beri var olan bir sanat dalı olarak, değişen ...
    • Gargoyle 

      Eren, Toygan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Türkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat ...
    • Güncel sanatta form ve bedensel deneyim alanı olarak ev 

      Ateşli, Murat; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Demirbaş, Emine Gökçe (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yeni dünya tasarısının çıpasızlık çevresinde düzenlenen yaşam modeli ve yaptırımları arasında sıkışan insanın, bugün özgürlük arayışlarının seyri değişmiştir. İnsan özgürlüğü kendi içsel yaşamında, yalnızlığında bulmuştur. ...
    • Heykel malzemesinde camın kullanım örnekleri ve estetik öğeler, ölçütler, değerler 

      Koçan, Tekin (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Camın öyküsü yansımayla başlar. Saydam geçirgenliği olan varlığını ışıkla gösterir. Yaşamın her alanında kullanılan, başkalarının dünyasına sızan tarihin bir yerinde bulunmuş olan cam sanatçıları tarafından üretilmiş, ...
    • Heykel sanatına göstergebilimsel bir yaklaşım 

      Yılmaz, Ercan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Geçmişten bugüne sanatlar farklı bilimsel araştırma yöntemleri ışığında incelenegelmektedir. Çağımızdaki bilimsel araştırma yöntemlerinden biri de Göstergebilim'dir. Günümüze değin Göstergebilimsel Yöntem'le Mimarlık, ...
    • Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin ortaya koyduğu yeni olanaklar 

      Hiçyılmaz, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      İnsanlık tarihi boyunca üretilen sanatsal nesnelerde kullanılan malzemelerin çeşitliliği teknolojinin ilerlemesi ve yeni malzemenin ulaşılabilirliğiyle paralel bir gelişim göstermiştir. Toplumların inançları, gelenekleri, ...
    • Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ...
    • Heykel sanatında hazır nesne kullanımı 

      Taşkın, Ufuk Güneş (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Heykel sanatı, insanlığın varoluşundan itibaren toplumların yaşam koşullarındaki değişimler doğrultusunda maddesel, biçimsel ve düşünsel dönüşümler geçirmiştir. İnsanlık tarihinde her çağın kendi dinamikleri içerisinde ...