Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 44, listelenen: 26-44
-
Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Koronavirüs (Covid-19) pandemisi ile beraber yakın geçmişte ütopik olarak değerlendirilebilecek deneyimler, 2020 yılının başından itibaren küresel olarak tüm dünyada yaşanmaya başlanmıştır. Hayatın her alanını etkileyen ... -
Level of intrinsic motivation of distance education students in e-learning environments
(Wiley, 2018)According to researches, motivation that initiates and sustains behaviour is one of the most significant components of learning in any environment. Accordingly, level of intrinsic motivation triggers and sustains the ... -
Merging MOOC and mLearning for increased learner interactions
(2012)In this paper, the authors suggest the merger of the Massively Open Online Course (MOOC) format and mobile learning (mLearning) based on mutual affordances of both contemporary learning/teaching formats to investigate ... -
Mobil öğrenme üzerine güncel çalışmalarla ilgili bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Teknolojik gelişmeler eğitim sistemlerini etkilemektedir. Bilgisayar kullanımı ve eğitim sistemlerinde internet ile bilgiye ulaşma yolları değişmiştir ve mobil öğrenme gibi kavramlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda, mobil ... -
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ... -
Multitasking or continuous partial attention: A critical bottleneck for digital natives
(2013)With the beginning of the second half of the past century, advances in Information and Communication Technologies had unprecedented influence deeply felt in all social structures. The effects were so much widespread that ... -
Opinions of Expert Academicians on Online Data Collection and Voluntary Participation in Social Sciences Research
(EDAM, 2017)This study aims to determine the opinions of academicians who teach scientific research methods courses in the field of social sciences on collecting data through online surveys, on the "voluntary basis" of academic research, ... -
Pre-service EFL teachers' self-efficacy beliefs, goal orientations, and participations in an online learning environment
(Anadolu Universitesi, 2016)This study examined the pre-service EFL teachers' self-efficacy beliefs, goal orientations, and participations in an online learning environment. Embedded mixed design was used in the study. In the quantitative part of the ... -
Providing efficient active learning on e-television: Case of "open class"
(2012)This study was undertaken with an aim to understand whether the effective use of the blackboard, one of the teaching aids utilized by Anadolu University's distance learning program in the e-television Open Classroom, has ... -
Reading Open Education in the Age of Mankind: Reproduction of Meaning in the Derridean Sense
(Anadolu University, 2017)The rapid change in the communication technologies plays a significant role in the transformation processes of societies. The studies studying the industrial revolution in two phases inform us that the first phase of the ... -
Reflections from dual-mode alumni on the differences between distance and F2F education
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2017)The relevant literature is rich enough about the differences between distance and face to face education. However, the number of studies examining these differences from the viewpoint of dual-mode alumni, those graduated ... -
Relationship between Self-control and Facebook Use: Case of CEIT Students
(EDAM, 2017)This is an explanatory mixed-method study that analyzes the relationship between the variables of students' self-control and Facebook usage. TIME's online Facebook calculator and the Brief Self-Control Scale are used for ... -
Trigonometric B-Spline Collocation Algorithm for Solving the Rlw Equation
(Ministry Communications & High Technologies Republic Azerbaijan, 2016)In this paper, an application of the trigonometric B-splines is presented so that a collocation method based on the trigonometric cubic B-spline function is developed to obtain numerical solutions of the RLW equation. To ... -
Türkiye Ulusal Eğitim Düzeylerinin 2010-2015 Yılları Arasındaki Değişiminin İncelenmesi
(2017)Eğitim düzeylerindeki gelişimin bireysel ve toplumsal gelişime tartışmasız katkıları bulunmaktadır. Ancak literatürde eğitim düzeylerindeki değişimi büyük veri analizleriyle inceleyen yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu ... -
Understanding Turkish students' preferences for distance education depending on financial circumstances: A large-scale CHAID analysis
(Springer, 2017)In the past, distance education was used as a method to meet the educational needs of citizens with limited options to attend an institution of higher education. Nowadays, it has become irreplaceable in higher education ... -
Uzaktan eğitimde kurumsal modeller ve öğrenen destek hizmetleri uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Yükseköğretimde yaşanan paradigma değişiminin meydana getirdiği rekabetçi ortamda yükseköğretim kurumları da işletme modeline doğru bir geçiş yaşamaktadır. Bu gelişmeler kurumların rekabetçi üstünlük kurmaları gerekliliğini ... -
Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılların arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Tüm dünyada uzaktan eğitim yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2016-2018 yılları arasında yazılmış proquest veri tabanındaki tezlerin yönelimlerini yıllara, kullanılan araştırma ... -
Web Interface Design Principles for Adults' Self-Directed Learning
(Anadolu University, 2016)One of the most important features which e-learning tools and environments must possess within the scope of lifelong learning is self-directed learning, which can be considered as a form of self-learning. The aim of this ... -
What educators have to know on cyber behaviors of 21st century learners?
(Sakarya University, 2016)Growing impacts of Internet and computer technologies on learning process of nowadays’ students led to a rediscussion of teachers' skills. Cognitive overload, disorientation, hyper-connectivity, internet addiction and ...