Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Johann Wolfgang Von Goethe'nin Faust adlı oyununun çağdaş bir meddah performansı olarak uygulanması ve sahnelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Hikâye anlatıcılığına dayalı sahneleme üslubu en eski ve en yalın sahne sanatı formlarından biridir. Geleneksel Türk gösteri sanatlarında bu örneğe Meddahta rastlanır. Bu çalışmada Geleneksel Meddah formundan yola çıkarak ...
Cem törenleri ile tiyatro sanatının yapısal özelliklerinin karşılaştırılması ve yeni bir yaklaşım önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada Alevi ibadeti olan Cem törenlerinin tiyatral özellikleri araştırıldı. Bunun için ilk bölümde Alevi toplumunun oluşumu, tarihi ve yapısı ele alındı. Ardından Cem törenlerinin kaynakları, düzenleniş amaçları, ...
Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, tiyatronun ritüel karakterini ve özünü kaybetmiş olduğu yönündeki eleştiriler yeni arayışlara kapı aralamıştır. Bu doğrultuda aralarında Tadashi Suzuki'nin de bulunduğu kimi yönetmenler ...
Yeton Neziray'ın "Liza Uyuyor" oyunun incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Balkanlarda yüz yıldır var olma mücadelesi veren Kosova, bu uğurda ağır bedeller ödemiş ve sonunda bağımsızlığını kazanmıştır. Bu süreçte, Kosova Tiyatrosu'nun gelişimi ise son yıllarda tartışılan önemli bir konu olarak ...
Carmen karakterinin George Bizet Operası ve Prosper Merimee romanı arasında gösterdiği benzerlik ve farklılıklar
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmada Georges Bizet’nin ve Prosper Mérimée’nin Carmen eserleri incelenmiş; kişilerin romandaki ve operadaki karakteristik yapısı ele alınmıştır. Yapılan çalışmanın ilk bölümünde, Bizet, Mérimée, Halévy, Meilhac’nın ...
Luigi Pirandello'nun "Ağzı Çiçekli Adam" oyununun hikâye anlatıcılığı açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
Anlatma edimi insanın kendini ifade etme ihtiyacından ortaya çıkmıştır. Söz bunun en asal aracıdır. Kültürlerin aktarımı bu yolla gerçekleşmiştir. Tiyatro da dramatik söz söyleme sanatı olarak anlatıların en güçlü taşıyıcısı ...
Melih Cevdet Anday'ın içerdekiler oyununun Stanislavski sistemi ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
Konstantin Stanislavski, tiyatro sanatı içerisinde oyuncu, yönetmen, eğitimci ve idareci olarak var olan ve kendi deneyimlerinden yola çıkarak oyunculuk alanında sistem önerisinde bulunan ilk kuramcıdır. Stanislavski Sistemi ...
1951-2020 yılları arasında Türkiye Tiyatrosundaki kimlik arayışının tiyatro mekanları üzerinden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Bu tez çalışmasında, Küçük Sahne'nin 1951 yılında kurulmasıyla birlikte yüzünü¨ Batıya çeviren Türkiye tiyatrosunun kimlik arayışı, birbiriyle ilintili olan beş¸ farklı mekân üzerinden incelenmektedir. Araştırma kapsamında, ...
Peter Brook'un karma sahneleme anlayışı üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Çağdaş tiyatronun pek çok uygulamacısı tiyatroda seyircisi ile yaşayan, katılımcı bir ilişki kurmanın yollarını aramıştır. Bu uygulamacıların en önemlilerinden biri Peter Brook'tur. Peter Brook neredeyse bir asırlık yaşamı ...
G. Rossini'nin Sevil Berberi operası üzerine reji çalışması
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmada, 30 Kasım 2019 tarihinde Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde sahnelenen, rejisi araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiş, G. Rossini'nin Sevil Berberi Operası'nın detaylı olarak incelenmesi konu alınmıştır. ...