Kategori "Tez" İletişim Tasarımı ve Yönetimi İçin Listeleme
Toplam kayıt 216, listelenen: 181-200
-
Türkiye'de iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinde yapılan öğretimin yeterliliğine ilişkin araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Halkla ilişkiler eğitimi konusunda Dünya'da ve kısmen Türki- ye'de pek çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmaların ortak sonuçları halkla ilişkiler öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda eğitim- cilere fikir verecek ... -
Türkiye'de konut kooperatifçiliği ve halkla ilişkiler : ''Kent Koop '' örnek olay
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çalışma, Türkiye'de Konut sorununa bir yaklaşım olarak sivil toplum örgütlenmesini "Konut Kooperatifçiliğini" ele almıştır. Türkiye'de kentleşme, nedenleri, kentleşme sorunları ve önemleri sergilenerek, Konut Kooperatifçiliği'nin ... -
Türkiye'de kırıcı (hacker) kültürü
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgisayar korsanı, sanal alemin askerleri, dijital hırsızlar, elektronik sınırların öncüleri vb. adlar ve yakıştırmalarla medyada boy gösteren kişiler genel olarak kırıcı (hacker) kültürü içinde yer almaktadırlar. Tanımlama ... -
Türkiye'de seçkinlerin dönüşümü : 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde Türk romanında küçük burjuva aydını (Tutunamayanlar, Bir düğün gecesi, Kara kitap ve Yüz : 1981 romanları çerçevesinde)
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin modernleşme sürecinde kendine has özellikler taşıyan, 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde, küçük burjuva aydınındaki kültürel değişimi karşılaştırmalı olarak anlamaktır. Bu amaç ... -
Türkiye'de yayınlanan kadın dergilerindeki reklamlar üzerine bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmamız, reklam ortamlarından biri olan ve içerik bakımından kadın kitlesine seslenen dergiler ve bunların içinde yayınlanan reklamların incelendiği bir alan araştırmasıdır. Bu araştırma için Türkiye'de yayınlanan 4 ... -
Türkiye'de yerel basının kentleşme süreci içindeki yeri ve önemi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Kentleşme insanoğlunun tarihi evriminin bir boyutu, evrensel bir olgudur. Kentleşme toplumların yakınve uzak tarihlerinde sosyo- ekonomik, siyasi ve kültürel olarak ortaya çıkan en köklü değişimleri ifade etmektedir. ... -
Türkiye'de yükseköğretim kurumlarındaki kadın sorunları araştırma ve uygulama merkezlerinin halkla ilişkiler uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Toplumsal değişim, insanlar arasındaki rol ilişkilerini de çeşitlendirmiş, bu konudaki en keskin ayrım kadın erkek rolleri arasında olmuştur. Erkek egemen toplum düzeninde, rol dağılımı oldukça farklılaşmış ve kadınlar ... -
Türkiye'deki bankaların web sitelerinde kurumsal kimlik
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Ticaretin gittikçe geliştiği ve rekabetin arttığı günümüz ortamında kendini tanıtma yönünde öncelikle kimlik oluşturmak küçük, büyük tüm kuruluşlar için bir gereklilik halini almıştır. Bunun temel nedeni kurumsal imajın ... -
Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin kültürel uyum sürecinde medya kullanımının yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmada Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin geleneksel ve yeni medya kullanım eğilimlerinin kültürel uyum sürecine etkisi incelenmektedir. Araştırmada karma paradigmaya dayalı "Eş zamanlı/Paralel Yakınsayan" model ... -
Türkiye'deki reklamlarda ünlü kişi kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde önemli hızla artan reklam olgusu, birçok reklam ajansını da birbirine rakip hale getirmiştir. Reklam ajansları, hazırladıkları kampanyalar ile hedef kitlenin dikkatini çekme, ürün ya da hizmete karşı ilgi uyandırma, ... -
Türkiye'deki spor gazetelerinin toplumsal işlevleri
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de yayınlanan spor gazetelerini (Spor, Süper Fotospor, Fotomaç) toplumsal yapı ve yazılı basındaki gelişmeler çerçevesinde incelemektir. Çalışma, ampirik kısmı destekleyici üç bölümden ve içerik ... -
Türkiye'den Amerika Birleşik Devletleri'ne göç eden birinci kuşak göçmenlerin yararlandığı kitle iletişim ortamlarının ulusaşırı kimlik dönüşümüne etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu tezde çağdaş uluslararası göç süreçleri ve ulusaşırı toplumsal alanda dolayımlı iletişim pratikleri arasındaki ilişki, Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan Türkiye kökenli birinci kuşak göçmenler örneğinde incelenmektedir. ... -
Ulus markalamada bir kültürel iletişim ortamı olarak moda : kavramsal bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, ulus markalamada modanın bir kültürel iletişim aracı olarak kullanılabileceği savlanmaktadır. Bu amaçla, durum tespiti ve strateji geliştirimine yönelik üç aşamalı, döngüsel bir kavramsal model oluşturulmuştur. ... -
Ulusal gazetelerde yer alan haber fotoğraflarında kadın profili
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırma, 11-25 Aralık 1995 tarihleri arasında yayınlanan Cumhuriyet, Hürriyet, ve Zamangazetelerinde yer alan haber fotoğraflarında, kadının nasıl tanımlandığını ve yine gazetelerde yer alan haber fotoğraflarında ... -
Uluslararası bir grup tarafından satın alınan bir üretim şirketinde yaşanan kültür değişimi sürecinde yöneticilerin iletişimci biçimlerindeki değişmenin çalışanların iletişim doyumuna olan etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Çağımızda kurumlar, rekabette, müşteriye fiyat ve kalite konularında avantajlı koşullar sunmaya çalışmaktadırlar. Bu durum üreticilere var olan durumu ve sistemi değiştirme lüzumunu hissettirmektedir. Ülkemizde işçilik ... -
Uluslararası gayrimenkul firmalarının hizmet içi eğitimlerinde iletişim becerileri : Reality World firmasının Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde emlak sektörü büyük bir yatırım alanına dönüşmüştür. 2007 yılının başında mortgage’ın (ipotekli konut finansmanı) devreye girmesiyle birlikte önümüzdeki dönemde emlak sektöründe yeni istihdamların yaratılması, ... -
Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları : Coca-Cola örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde, uluslararası pazarlama yapan firmaların faaliyetlerini incelediğimizde, firmaların uluslararası pazarlarda etkinlik sağlayabilmeleri için modern pazarlama anlayışını benimseyip uygulamaları gerekmektedir. Çünkü, ... -
Uydu iletişimi ve TÜRKSAT haberleşme uyduları sistemi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Kitle iletişim araçlarının hükmettiği bu dünya elektronik medya önemli bir konuma gelmiştir. Markoni ile başlayan elektronik iletişim, atmosferin dışında sabit bir yörüngeden sinyal alınıp verilebileceğinin keşfedilmesiyle, ... -
Uzaktan öğretimde kullanılan ders kitaplarının biçimsel özellikleri : (Anadolu Üniversitesi İşletme ve İktisat Fakülteleri örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)1980 yılından önce farklı şekillerde uygulanmaya çalışılan ancak başarı elde edilemeyen uzaktan öğretimin Türkiye'deki geçmişi 65 - 70 yıl öncesine kadar uzanmaktadır. Ancak uzaktan öğretim sistemine göre eğitim veren ilk ... -
Uzaktan öğretimde öğrenci karakteristikleri ile akademik başarı ilişkisi ve Anadolu Üniversitesi'nin Eskişehir'deki akademik danışmanlık derslerine katılan öğrenciler üzerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştımada, uzaktan öğretim öğrencilerine ilişkin karakteristikler (demografik, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları) ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki ...