Kategori "Tez" İletişim Tasarımı ve Yönetimi İçin Listeleme
Toplam kayıt 216, listelenen: 61-80
-
Gençlik kültürünün yeniden üretilmesi sürecinde popüler gençlik ve müzik dergilerinin dönemsel perspektiften incelenmesi : Hey ve Blue Jean dergileri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanoğlunun tarih sahnesinde göründüğünden beri gereksinimlerini karşılayan teknolojinin üretim araç ve biçimlerinin gelişmesi ve değişmesi ile birlikte toplumsal yasamı oluşturan kültürel öğeler de değişmeye başlamıştır. ... -
Gönüllülüğün değişen boyutu Sanal Gönüllülük ve üniversite gençliğinin sanal gönüllülük farkındalığı
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, gönüllülük faaliyetleri içerisindeki yeri günden güne genişlemekte olan sanal gönüllülüğün, gerek internet ve internet temelli uygulamaları kullanmadaki yoğunluk ve becerileri gerekse gönüllülük alanında ... -
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Günlük gazetelerin magazin eklerinin biçim ve içerik incelemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Basınla ilgili konular her zaman güncelliğini korumaktadır. Bugüne değin gazetelerle ilgili çeşitli, araştırmalar yapılmıştır, yapılmaktadır. Bu araştırma ise, şimdiye kadar hiçbir araştırmaya konu olmamış, günlük gazetelerin ... -
Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)"Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları" adlı çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümde, ... -
Halkla ilişkiler açısından 'Türkiye Nüfus Planlaması Kampanyası' : bir örgütleme ve uygulama modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çağımızda tüm dünyada evrensel bir özellik taşıyan nüfus ve nüfus artışı, ülkemizde de başta hızlı sayılabilecek bir nüfus artış hızı ile birlikte nüfusa ilişkin çeşitli sorunları da beraberinde getirmektedir. Her ülkede ... -
Halkla ilişkilerin kriz yönetimi açısından işlevleri ve planlama süreci
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüz yüksek rekabet koşullarında varlığını kabul ettirmek bir işletme için oldukça zordur. Daha da zor olan köklü işletmelerin oluşturdukları varlıklarını koruyabilmeleridir. Beklenmedik bir zamanda meydana gelen kriz, ... -
Hemşirelerin iş doyumu, Bursa Devlet Hastanesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırma; Bursa Devlet Hastanesi'nde çalışan hemşirelerin iş doyum düzeylerini belirlemek ve iş doyum düzeylerinin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi (hentbol süper lig örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye Hentbol Süper Ligi, 2008-2009 sezonunda yer alan bayan ve erkek takımlarının antrenörleri, yöneticileri ... -
Huzurevinde kalan yaşlı bireylerin iletişim ihtiyaçlarının karşılanmasında huzurevi çalışanlarının rolü : Eskişehir'de bir huzurevi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yaşlanma, gelişme, büyüme ya da eskime; doğada canlı olmanın kaçınılmaz birer sonuçlarıdır. İnsanoğlu varoluşunun ilk zamanlarından beri ölümsüzlüğün peşinde koşmuş, henüz başarılı olamasa da denemeye devam etmiştir. İnsanın ... -
Instagram kullanıcılarının gösterişçi tüketim eğilimleri : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde kayıtlı öğrencilerin bir sosyal medya platformu olarak Instagram’da gösterişçi tüketim eğilimleri; sosyal kabul ihtiyacı, hedonik tüketim ve marka bilinci ... -
Internet ortamında bireylerarası iletişim : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bilgi yönetimi programı öğrencileri üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, baştan sona çevrimiçi ortamda yürütülen Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Bilgi Yönetimi Önlisans Programı'nda (BYÖP) öğrencilerin iletişim davranışlarını incelemektir. Araştırmada, ... -
Internet'te reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı gözetmeden kıtalararası tüketicilere ulaşmaya ve geri bildirimin anında alınmasına ortam yaratan bilgisayar ve Internet, reklam veren, reklam ajansı, tüketici ve pazar ilişkilerine yeni bir ... -
İç savaşların barış ile sonuçlanmasında medyanın rolü : Tacikistan örneğinin barış iletişimi açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Genel olarak medya alanı, iletişimin gelişmesinde ve önem kazanmasında en çok katkıda bulunan alandır. Medya ve toplumun ilişkilerine bakıldığında, çevredeki her önemli olay insanlara medya kanalıyla ve medyanın istediği ... -
İç ve dış paydaşların değerlendirmelerine göre Anadolu Üniversitesi'nin kurumsal itibarı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Başkalarından saygı görme ve itibar kazanma ihtiyacı tarih boyunca hep var olmuştur. Kurumlar açısından itibar kavramı ise 1990’lı yıllardan itibaren öncelikle işletmeler üzerinde yapılan araştırmalarla gündeme gelmiş ve ... -
İki boyutludan üç boyutlu görüntüye
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çevre incelenecek olursa, tüm objelerin iletişim sonucu meydana getirildiği görülebilir. Bir kişi veya ögeyle, bir konu hakkında bilgi, fikir ve tecrübe ortaklığı kurulması durumu iletişimin kapsamını belirler. Sibernetik ... -
İkinci aşama gündem belirleme çalışması : 2012 Gana genel seçimlerdeki siyasal kampanyaların gazete haberlerinde çerçevelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Maxwell McCombs and Donald Shaw'ın 1972 yılında çığır açan Gündem Belirleme Kuramı, 1968 Chapel Hill, başkanlık seçim kampanyası sırasında medyanın rolünü inceleyen çalışmalarıyla doğdu. Araştırmacılar bu çalışmayla seçim ... -
İletişim açısından grafiğin anlamlama boyutu
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm iletişimin evrensel boyutu içinde grafiğin önemi, araştırmanın temel konusu olan sorunları ve araştırmanın amacına yer vermektedir. Burada, özellikle görsel iletişimin ... -
İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ...