İşletme
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Doktora [266]
PhD -
Doçentlik [12]
Associate Professor -
Yüksek Lisans [797]
MSc
Bu bölümdeki koleksiyonlar
Güncel Gönderiler
-
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Sektörlere özgü finansal başarısızlık öngürü modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Finansal başarısızlık kavramının genel kabul görmüş bir tanımı olmamasına karşın kişilerin, işletmelerin veya kuruluşların finansal açıdan belirlenen hedeflere ulaşamaması veya finansal performansının istenen düzeyde ... -
Kurumsal mantık değişimi : örgütlerde profesyonel yöneticilik mantığına geçiş üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurumsal mantıklar kuramı çerçevesinde şirket mantığının bir yansıması olarak örgütlerde geleneksel olarak kurucuların yönetimde tek söz sahip olduğu kurucu-yönetici mantığından, örgüt yönetiminde yetkinin mesleği yönetmek ... -
Firma performans analizinde makine öğrenmesi : düzenlileştirici regresyon yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, düzenlileştirici regresyon yöntemlerinden ridge, lasso ve elastic-net yöntemleri ile en küçük kareler tahmincisini kullanan sıradan değişken seçim yöntemlerinin gerçek bir işletme problemindeki değişken seçim ... -
Firmaların halka ilk arz sürecinde kar yönetimi uygulamaları : BIST imalat sanayi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İşletmelerin sermaye ihtiyaçlarını karşılamasının bir yöntemi olarak halka arz 20. yüzyıldan bu yana sermaye piyasalarının gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Hisse senetlerini halka ilk defa arz eden işletmeler üzerine ... -
Çok kriterli karar verme ve coğrafi bilgi sistemi hibrit çözüm yaklaşımı : Siirt ili güneş enerji uygulaması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasında coğrafi bilgi sistemleri ve çok kriterli karar verme yöntemlerinden üstünlük tabanlı yöntemler hakkında genel bilgiler verilmiştir. Bu farklı iki disiplini bir arada kullanarak bir hibrit çözüm yaklaşımı ... -
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi : deneysel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı oyunlaştırma ve sosyal web uygulamalarının B2B e-ticaret mimarisine eklemlenmesi durumunda bir B2B portalın daha başarılı olup olamayacağını kullanıcıların KBFlere ilişkin performans algısı üzerinden ... -
The impact of consumer insight on social marketing campaigns : an application on antibullying campaign
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Karmaşık sosyal zorluklar, genellikle sosyal pazarlamanın ele alınmasına yardımcı olabileceği karmaşık davranışlara dayanır. Bu bağlamda, toplumun ilerlemesi için tüketicileri uygun davranışlarda bulunmaya veya istenmeyen ... -
Bağımsız devletler topluluğu ülkelerinin küresel rekabetçilik durumunun WASPAS yöntemiyle değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez çalışmasında BDT'ye üye olan 7 ülkenin 2010-2013 yılları için Küresel rekabetçilik durumu ÇKKV tekniği olan WASPAS kullanılarak incelenmiştir. Ülkelerin değerlendirilmesinde kullanılan veriler, Dünya Ekonomik Forumu ... -
Türkiye'deki devlet yükseköğretim kurumlarının yapısal ve bağlamsal boyutlarının analiz edilmesi ve taksonomi çıkarılması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki devlet yükseköğretim kurumlarının biçimsel örgüt yapısını analiz etmek ve ampirik olarak taksonomisini çıkarmaktır. Bu amaçla, araştırma kapsamında ilk olarak Türkiye'deki devlet yükseköğretim ... -
Akademik örgütlerin performans göstergelerine göre kümelenmesi ve kümelerdeki örgüt kültürü tiplerinin belirlenmesi : Kazakistan devlet üniversitelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Tezin amacı, Kazakistan’da mevcut olan tüm devlet akademik örgütleri için kurumsal büyüklük ve performans göstergelerine odaklı kümeleme analizi ile örgüt kültürü tiplerin belirlenmesine yönelik analiz ve örgüt kültürü ... -
Azerbaycanlı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Markalar arasında artan rekabet, markaların sadık müşterilere sahip olmak için daha fazla çaba göstermesini beraberinde getirmektedir. Marka sadakatinin olması için markaların tüketicilerin istek ve beklentilerini dikkate ... -
Kariyer tatmininin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tezin amacı, kariyer tatmininin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık rolünün olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma, İzmir/Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesinde ... -
Nesnelerin interneti teknolojilerinin tüketiciler tarafından kabulüne ilişkin bir model önerisi : bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özeti: Tüketicilerin günlük yaşamlarını ve birçok tüketim desenlerini derinden etkileyecek Nesnelerin İnterneti (Nİ) teknolojilerine ne kadar hazırız sorusundan yola çıkılarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, gelecekte ... -
Türkiye'deki devlet üniversitelerinin iç denetim etkinliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dünya'da yaşanan muhasebe skandalları sonrası muhasebe ve denetim konularının önemi bir kez daha anlaşılmıştır. Bu nedenle iç denetim, kurumun üst yönetimine güvence ve danışmanlık hizmeti sağlayan özerk bir birim halini ... -
Comparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ürün ve hizmet pazarları, son dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı ve sürekli değişimler sonucunda biçimlenmekte ve farklılaşan tüketici kitlesinin etkisiyle dönüşmektedir. Hızlı bir gelişim süreci ... -
Üniversite öğrencisi genç kadınlarda finansal dışlanmanın tanımlanması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireylerin demografik, teknolojik, sosyal vs. faktörler nedeniyle, toplumsal ihtiyaçlarını karşılayacak, bütçelerine uygun finansal ürün ve hizmetlere erişememesi, kullanamaması veya kullanmak istememesi durumunda finansal ... -
Çalışanların insan kaynakları yönetimi algılarının metaforlar aracılığıyla analizi : özel sağlık kurumu çalışanlarıyla bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, çalışanların insan kaynakları yönetimine ilişkin algılarını mümkün olan tüm gerçekliğiyle ortaya koymaktır. Bu, insan kaynakları yönetimi uygulamalarının başarını ya da başarısızlığını anlamak ve nelerin ... -
Bireysel kariyeri etkileyen kişilik özellikleri ve İİBF örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kişilik ve kariyer kavramları arasındaki ilişki uzun yıllardır çalışmalara konu olmaktadır. Bireysel kariyer yönetimi uzun ve planlı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde bireyi etkileyen birçok faktör vardır. Özellikle günümüzün ... -
İşletmelerde çalışma sermayesi yönetimi ve kârlılık ile ilişkisi : Bist'te işlem gören imalat sanayi işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışma sermayesinin etkin bir şekilde yönetimi, bir işletmenin başarısının ön koşullarından biridir ve işletmenin finansal sağlığının sembolü ve kriteridir. Çalışma sermayesi unsurlarının yanlış yönetimi önemli sonuçlara ...