Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGerede, Ender
dc.date.accessioned2019-10-22T20:07:07Z
dc.date.available2019-10-22T20:07:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJeE16TXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22219
dc.description.abstractBilimsel Araştırma Projeleri tarafından desteklenen “Türk SivilHavacılık Faaliyetlerinde Liberalleşme Sürecinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi” adlı araştırma kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada öncelikle İkili Havayolu Taşımacılığı anlaşmalarının ve dolayısıyla uluslararası havayolu pazarlarındaki ekonomik düzenlemelerin tarifeli havayolu işletmelerinin yönetimini nasıl etkilediği tartışılmıştır. Sonrasında ise ortaya konan bu etkiyi dikkate alarakTürkiye’ninİkiliHavayoluTaşımacılığıAnlaşmalarınıdeğerlendirmeyeyönelikbirölçümaracıgeliştirilmiştir. Önce alanyazın araştırması ile ölçümaracının dört boyutu belirlenmiştir.Ölçeğin boyutları; Pazara Erişim, Pazara Giriş, Kapasite ve Fiyat Tarifeleridir. Sonrasında Türkiye’nin tümİkiliHavayolu Taşımacılığı anlaşmaları ve zaman içinde bu anlaşmalara getirilen tüm değişiklikler tek tek incelenerek her boyutun bileşenleri tespit edilmiştir. Son olarak bu bileşenler en sıkı ve en liberal seçenekler arasında derecelendirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin Avrupa Birliğine tam üye olma yolundaki Türkiye’nin uluslararası havayolu pazarlarındaki durumunun değerlendirilmesine ve Türk tescilli havayolu işletmeleri üst yönetiminin karar alma süreçlerine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is firstly discussed how Bilateral Air Services Agreements (BASAs) and as a result the economic regulations in the international airline markets affect the management of scheduled airlines. By considering the introduced effects, a scale is developed to evaluate the BASAs of Turkey. To develop the scale, four different dimensions are determined by reviewing the literature: market access”, market entry”, capacity” and price tariffs”. Afterwards, the sub-components of each dimension are found out by examining all of the BASAs of Turkey and the whole changes made in time in these agreements. Lastly, these components are ranked in a scale fromthe strictest to themost liberal. It is expected that the scale developed in the present study will contribute to the evaluation of the place of Turkey, in international airline markets, within the accession process to EU, and to the decision making process of senior management of airlines.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTürkiye’nin ikili Havayolu Taşımacılığı anlaşmalarının Havayolu yönetimine etkileriaçısından değerlendirilmesine yönelik bir ölçek önerisien_US
dc.title.alternativeProposalofascale for evaluating Bilateralair Services Agreements of Turkey regarding their effects onairline managementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGerede, Ender


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster