Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Feminist eleştiri açısından kadın seyircinin Hıçkırık filmi özelinde melodromla ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bu çalışmada melodram türü filmlerin kadın seyirci için ne tür anlamlar barındırdığı konusu feminist bir yaklaşımla ele alınmadan önce, melodram türü anlatılar, genel olarak, birçok boyutuyla, tarihsel ve kültürel arka ...
1990'lı yılların Türk sinemasında sıradışı cinsel yaşantılar
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Çalışmanın ana eksenini, Türkiye'nin entelektüel yaşamında bir anlamda "keşfedilen" birey ve cinsellik konularından cinselliğin, 1990'lı yılların Türk sinemasında hangi sıradışı vurgu noktalarına değinildiğinin belirlenmeye ...
Toplumsal eleştiri boyutunda Türk popüler sineması : Küçük Hanım ve Şoför Nebahat dizileri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
"Toplumsal Eleştiri Boyutunda Türk Popüler Sineması: Küçük Hanım ve Şoför Nebahat Dizileri" adını taşıyan bu çalışmanın amacı; popüler filimlerin toplumsal yapıya yansıttıkları varsayımından yola çıkılarak, 1960-1970 dönemi ...
Türk sinemasında 1969-1990 yılları arasında çekilmiş filmlerde kentsel aile
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Endüstri ve kentleşme ile toplumun diğer kurumlarında olduğu gibi, ailede de değişimler olmuştur. Ailede görülen değişimlerden bi- ri, geleneksel ailenin, çekirdek aileye dönüşmesidir. Diğer bir deği- şim, ailenin işlevlerinde ...
Jean-Luc Godard'ın sinemasında kadının yeniden sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 1989)
Sinemanın doğuşundan bu yana kadın seyirlik temeline dayanan varlığıyla yenidensunumun aracı haline gelmiştir. Lumiere'in karısı ve çocuğunu kahvaltı masasında gösterdiği filmden, bugünün örneklerine kadar, çeşitli bağlam ...
Sinemada feminist eleştiri
(Anadolu Üniversitesi, 1988)
Kadınlar yüzyıllardır eziliyor olmalarına tepki olarak feminizim adı altında örgütlenmeye başlamışlardır. Feminizim tarihe Büyük Fransız Devrimi ile adım atmış, 20. Yüzyılın başında oy hakkı ve eşit işe eşit ücret edinmek ...
Atıf Yılmaz'ın Mine, Bir Yudum Sevgi ve Dul Bir Kadın filmlerinde kadın olgusu
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Çalışmada öncelikle kitle iletişim aracı olarak sinema ve etkileri üzerinde durulmuştur. Bu bölümün sonucunda; kitle iletişiminin değişik sosyoekonomik, kültürel yapılara yönelik olması nedeniyle, bu araçlardan yararlanmanın ...