Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, İlke
dc.date.accessioned2019-10-22T20:07:21Z
dc.date.available2019-10-22T20:07:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd01EVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22301
dc.description.abstractBu çalışma, otel işletmelerindeki işgörenlerin iş tatmin düzeylerinin ölçülmesi ve işlerini bırakma eğilimlerinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, Türkiye’de Doğu Akdeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerindeki işgörenlerden oluşmaktadır. Geliştirilen ölçeğin faktör boyutları, “İletişim ve Bütünlük”, “Terfi”, “Amirler”, “İşin Doğası (1) (Fiziksel olmayan faktörler)”,“İşin Doğası (2) (Fiziksel olan faktörler)”, “Ücret ve Ek İmkanlar”, “Özgürlük” ve “Yönetim”dir. Çalışmanın sonuçlarına göre, işgörenlerin iş tatminini etkileyen en önemli faktör, “Amirler” dir. İş tatmini arttığında işi bırakma eğilimi azalmaktadır. İşin Doğası (1), (2) (fiziksel ve fiziksel olmayan faktörler)’den duyulan memnuniyet arttıkça da, işi bırakma eğilimi azalmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the levels of employee job satisfaction and examine hotel empoyees' intents to quit. The sample of study includes employees of 3, 4 and 5-star hotels working in the Easthern Mediterranean Region of Turkey. Factor dimensions of the scale developed are Communication and Integrity, Promotion”, Supervisors”, the Nature of Work (1)”, the Nature of Work (2)”, Wages and Benefits”, Independence” and Management”. The study findings suggested that the most important factor which affect job satisfaction of employees were Supervisors”. The other findings suggested that when job satisfaction increases, intent to quit declines. In this research findings further suggested that the most important factors which affects intent to quit of employees were the Nature of Work (1),(2)”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOtel işletmelerinde işgörenlerin iş tatminini etkileyen işi bırakma eğilimien_US
dc.title.alternativeIntent to quit of job which affect job satisfaction of employees in hotelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalıen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage236en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster