Browsing Turizm İşletmeciliği by Title
Now showing items 142-161 of 165
-
Türk mutfağının gelişiminde gurmelerin rolü üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Türk mutfağı kültür çalışmaları içinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilen önemli bir kültür unsurudur. Sosyo-kültürel olarak çok zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türk mutfağı, son yıllarda birçok araştırmaya ... -
Türk yemeklerinin Çinli turistlerin memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yeme ve içme bir destinasyondaki turistler için zorunlu faaliyetler olduğundan turizm ve gastronomi, birbiriyle örtüşen ve birbirinden ayrılması neredeyse imkansız kavramlar olarak kabul edilmektedir. Ülkelerin yerel ... -
Türkiye'de demir yolu ulaştırması alanında politika ve planlar ile bilimsel yayınlar arasındaki ilişki
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Ulaştırma, bölgesel kalkınmayı hızlandıran, nüfus hareketliliğini arttıran, toplumsal gelişimi ve turizm gelişimini olumlu yönde etkileyen ve bireylerin ihtiyaçlarının giderilmesinde yardımcı olan bir sektördür. Ulaştırma ... -
Türkiye'de kış turizmi destinasyonlarının rekabetçi konumlandırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen beş kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ), rekabetçi konumlarının ve rekabetçi üstünlük alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Türkiye'de turizm pazarlaması alanyazınının gelişim süreci (1990-2012)
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Turizm pazarlaması alanı, Türkiye?de turizm konulu akademik çalışmalar içinde önemli bir yere sahiptir. Türkiye?deki turizm pazarlaması alanyazınının 1990-2012 yılları arasında geçirmiş olduğu değişimin belirlenmesinin ... -
Türkiye'de turizmin seçilmiş makroiktisadi değişkenlerle ilişkilerinin ekonometrik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Türkiye'de turizm talebi ile uluslararası ticaret, diğer sektörlere ait faaliyet gelirleri ile istihdam ve enflasyon arasındaki ilişkilerin analiz edildiği bu tez üç makaleden oluşmaktadır. Birinci makalede uluslararası ... -
Türkiye'de yazılı medyada sokak lezzetleri
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İnsanoğlunun temel ihtiyaçlarından olan yeme içme ihtiyacı çevresel ve kültürel faktörlerden etkilenmektedir. Yeme içme ihtiyacını giderme şekli insanlara, bölgelere, kültürlere ve ülkelere göre çeşitlilik göstermektedir. ... -
Türkiye'deki küçük ve orta büyüklükteki konaklama işletmelerinde bilgi teknolojileri kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Gelişen bilgi teknolojileri, işletmelerde hizmet üretim süreçlerinin etkinleştirilmesinin yanında, üretilen mal ve hizmetlerin potansiyel tüketicilere tanıtılması ve pazarlanmasında da önemli bir araç konumuna gelmiştir. ... -
Türkiye'deki seyahat acentalarının veri tabanlı ve ilişkisel pazarlama yaklaşımlarıyla müşteri sadakati oluşturması üzerine bir durum değerlendirmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bilişim teknolojilerinin hızlı bir biçimde gelişmesiyle birlikte işletmeler, müşterileriyle ilgili olarak topladıkları bilgileri eskiye nazaran çok daha kolay bir şekilde depolamakta ve bu bilgilerden yararlanarak mevcut ... -
Türkiye'nin iktisat ve turizm politikaları ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ülkelerin çeşitli amaçlar doğrultusunda aldığı ekonomik ve politik kararların karşılıklı etkileşimi, maliye ve para politikaları kapsamında yapılan düzenlemeler tüm iktisadi alanlarda olduğu gibi turizm endüstrisi üzerinde ... -
Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde sürdürülebilir risk zekası oluşturma önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada Risk Zekâsının Açık ve Uzaktan Öğrenme sistemlerinde oluşturulmasına yönelik bir araştırma yapılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda ise Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarında uygulanabilir bir Risk ... -
Uluslararası doğrudan yabancı sermaye turizm yatırımları ve OLI Paradigmasının yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Gelişmekte olan ülke ekonomilerinde sermaye ve girişimci kapasitesinin sınırlı miktarda olması sebebiyle, devlet yönetimleri yatırımda öncelikli sektör veya sektörler belirleyerek, yabancı sermaye yatırımlarını ülkelerine ... -
A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bireylerin boş zaman aktivite tercihlerini ve boş zaman aktivitelerine katılım amacını etkileyen unsurlardan biri, bireylerin sahip olduğu kişilik özellikleridir. Bireylerin kişilikleri göz önüne alındığında, kişisel ... -
A ve B Kişilik Tiplerinin Boş Zaman Davranışlarının Kıyaslanması
(2017)Bu çalışma, A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanmasını amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında A ve B kişilik tiplerinin hangi güdülerle boş zaman aktivitelerine yöneldiği ve hangi boş zaman aktivitelerini ... -
Web tabanlı seyahat aracılarından tatil satın almada algılanan riskler ve risk azaltyma stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı; turistlerin web tabanlı seyahat aracılarından tatil satın alımında algıladıkları riskleri ve risk azaltma stratejilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın verileri, Eskişehir ... -
Yeme-içme mekanlarında yemeğin aynılaşması ve farklılaşması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın birincil amacı, farklı destinasyonlarda bulunan yeme-içme mekânlarında sunulan yemeklerin aynılaştığı ve farklılaştığı noktaları ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikli olarak mekânlar ve sunulan ... -
Yemek hizmet işletmelerinde (catering işletmeleri) geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada Yemek Hizmet İşletmelerinde (YHİ) uygulanmakta olan geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması performans göstergeleri itibariyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Yeni nesil turist tipolojisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı paylaşım ekonomisi kapsamında kabul edilen ücretsiz konaklama ağı Couchsurfing (CS) üyelerinin tipolojilerini tespit etmektir. Paylaşım ekonomisinin konaklama temelli uygulamaları, turizm sektörü için ... -
Yenilebilir sanat : gastronomide yemeğin sanatsal boyutunun incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı mutfak sanatçılarının yaratıcı birey özelliklerini, yaratıcılık sürecinde onları besleyen unsurlar ve ürünlerinin sanatsal ve tasarımsal özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışmada temel yorumlayıcı nitel ... -
Yerel halkın İzmir Enternasyonal Fuarı'nın etkilerine yönelik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Etkinlikler, bölgesel, ulusal ve uluslararası alanda turizm rekabeti içinde bulunan destinasyonlar için önemli bir çekicilik unsurudur. İstihdam yaratması, yerel ekonomiyi canlandırması, turizm sezonunu uzatması gibi ...