Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 21-40
-
Tur operasyonlarında charter seferlerinin kullanımı ve tercih edilme nedenleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın birinci bölümünde turizmin can damarı olan seyahat acentaları ve tur operatörleri ana hatları ile tanıtılmıştır ve havayolu ulaştırması çeşitli yönleri ile ele alınarak havayolu ile turizm arasındaki ilişki ... -
Beş yıldızlı otel işletmeleri için getiri yönetimi uygulama modeli
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sürekli zorlaşan rekabet koşulları otel işletmelerinde talep ve kapasite yönetiminin önemini artırmakta ve sistematik yönetim yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle çalışmada beş yıldızlı otel işletmeleri için ... -
Seyahat işletmelerinde profesyonel turist rehberliği, rehberlik mesleğinin sorunları ve çözüm önerileri üzerine bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Profesyonel Turist Rehberlerinin, turizm sektöründe büyük görevleri ve o ölçüde de sorumlulukları vardır. Çünkü turist ile yakın ilişkide olan rehberdir. Onun davranışları turiste, toplum ve ülke hakkında fikir ve bilgi ... -
Otel işletmelerinde kat hizmetleri personelinin hijyen kurallarına ilişkin davranışları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Hijyen, otel işletmeleri için sağlıklı bir ortamın oluşturularak müşteri memnuniyetinin sağlanması açısından önem arzeder. Otellerde temiz ortamın oluşturulması ile görevli olan kat hizmetleri personelinin işlerini yürütürken ... -
Afyon ili'ndeki termal otel işletmelerinde işgören profili
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Termal turizm, kaplıca, ılıca, içme gibi şifalı doğal su kaynaklarının sağlık kurallarına uygun bir biçimde tedavi aracı olarak kullanılmasıdır. Diğer turizm çeşitlerine göre farklı özelliklere sahiptir. Bu özelliklerden ... -
Konaklama işletmelerinde çatışma ve çatışma nedenlerinin Antalya'da beş yıldızlı tatil köylerindeki animasyon ve yiyecek-içecek bölümlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Anlaşmazlık, zıtlaşma, uyumsuzluk, karşı koyma ve birbirine ters düşme gibi anlamları içeren çatışma kavramı, gelişen toplumsal hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek durumların başında gelmektedir. İnsan ilişkilerinin ... -
Bir performans değerleme modeli olan 360 derece geribildirimin beş yıldızlı otellerde uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İşletmeler sahip oldukları kaynakları etkin bir şekilde kullanarak hem rakipleriyle mücadele etmek, hem de pazar paylarını artırarak sektörde iyi bir yer edinme çabası içindedir. Bunu gerçekleştirebilmek için insan kaynağına ... -
Kariyer geliştirmenin güdülenmedeki yeri ve beşyıldızlı otel işletmelerinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Otel işletmeleri açısından işgörenin güdülenmesi, hem yönetsel başarı hem de müşteri memnuniyeti bakımından büyük bir öneme sahiptir. Güdüleme, işgörenin istek, ihtiyaç ve beklentileriyle yakından ilgili bir kavramdır. ... -
Termal otel işletmelerinde stratejik pazarlama planlaması ve Afyon ili'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, Afyon İl Merkezinde faaliyet gösteren termal otel işletmelerinin pazarlama faaliyetlerini nasıl yürüttükleri ve stratejik pazarlama planlamasından ne ölçüde yararlandıklarını belirlemeye yöneliktir. Stratejik ... -
Otel işletmelerinde çalışan servis personelinin etik davranışları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Ekran, basılı ortamdan farklı olarak tasarıma zaman ve etkileşim özelliklerinin katılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özelliklerden zaman, yaygın kullanımlarda anlatımı güçlendiren ve mesajın iletilmesini kolaylaştırabilen ... -
Bilişim teknolojileri ve finansal yapılanma sürecinde bütünleşmiş Türk tur operatörleri için bir uygulama ve model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Küreselleşme eğilimi, uluslararası pazarda çalışan turizm şirketlerinin yapılannda değişikliklere neden olmaktadır. Rekabet, pazar payını artırma ve imaj geliştirm çalışmaları farklılaşan küresel pazardaki önemli kavramlar ... -
Türkiye'deki küçük ve orta büyüklükteki konaklama işletmelerinde bilgi teknolojileri kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Gelişen bilgi teknolojileri, işletmelerde hizmet üretim süreçlerinin etkinleştirilmesinin yanında, üretilen mal ve hizmetlerin potansiyel tüketicilere tanıtılması ve pazarlanmasında da önemli bir araç konumuna gelmiştir. ... -
İstanbul'daki beş yıldızlı otel restoranlarının rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yiyecek ve içecek işletmelerinin içinde bulunduğu rekabet ortamı, işletmelerin kendilerini ve pazardaki rakiplerini doğru bir biçimde analiz etmelerini ve faaliyette bulundukları pazar yapısının incelenmesini gerektirmektedir. ... -
Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemlerinin yıkama kalitesi üzerine olan etkilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Çamaşırların kullanım performansının sürdürülmesinde en önemli ve kontrol edilebilen faktör, yıkama işlemidir. Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemleri, çamaşırhane işlemlerinin başarısını ... -
Otel işletmelerinin yiyecek-içecek bölümlerinde yeniden yapılanmanın uygulanması : beş yıldızlı otel örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Türkiye' de otelcilik endüstrisi, son elli yıllık dönemde sanayileşme, şehirleşme ve ekonomik şartların iyileşmesi gibi nedenlerle önemli değişimler göstermiştir. Bu sürekli değişim, otel işletmelerini her geçen gün bir ... -
Turizm politikası ve planlaması için en uygun talep öngörü yönteminin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Turizm politikalarının belirlenen hedeflere ulaşabilmesi için etkin planlama çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Turizmin son yıllarda büyük gelişmeler göstermesi ve rekabetin artması sonucunda, planlama turizm endüstrisinin ... -
Otel işletmeleri önbüro bölümü yönetiminde süreç yaklaşımının süreç iyileştirmede kullanılması üzerine bir uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Otel İşletmelerinde önbüro bölümü dikey organizasyon yapısı içerisinde yer alsa bile kurduğu yatay ilişkiler ve açıkça tanımlanabilen alt işlemler yardımıyla, süreç yaklaşımı içerisinde incelenebilir bir yapıya sahiptir. ... -
Bir liderlik modeli olarak personel güçlendirme : Ankara'da bulunan dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Konaklama işletmelerinin olumlu gelişebilmesi, nitelikli insan gücünün etkin kullanımı ile olur. Bu bağlamda, yönetim literatüründeki gelişmelere bağlı olarak, konaklama işletmelerindeki gelişmelerde yönetim ile ilgili ... -
Uluslararası doğrudan yabancı sermaye turizm yatırımları ve OLI Paradigmasının yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Gelişmekte olan ülke ekonomilerinde sermaye ve girişimci kapasitesinin sınırlı miktarda olması sebebiyle, devlet yönetimleri yatırımda öncelikli sektör veya sektörler belirleyerek, yabancı sermaye yatırımlarını ülkelerine ... -
Seyahat işletmelerinin satınalma merkezlerinin yapısı ve bu merkezlerin endüstriyel satınalma kararlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Uluslararası piyasalarda yaşanan rekabet, turizm endüstrisini oluşturan alt sektörlerde de yaşanmaktadır. Hizmet sektörünün, ekonomide giderek önemini artırdığı da gerçektir. En önemli hizmet sektörlerinden biri olan turizm ...