Başlık için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 47-66
-
Kadın çalışanların müşteri memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü doğrudan insana yönelik ve emeğe dayalı bir sektördür. Bu nedenle insanları memnun etmek turizm sektöründeki işletmelerin en önemli görevidir. Ancak müşteri memnuniyetinin sağlanması kaliteli hizmet sunumu ... -
Kapıdağ yarımadası'nda bulunan ikinci konutların turizm amaçlı değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de alternatif turizm çeşitlerinin çoğalması tüketici istekleri ve konaklama ihtiyaçlarında meydana gelen şekil değişikliği vb. nedenlerden dolayı, ikinci konut olarak adlandırılan ve yılın ... -
Kariyer geliştirmenin güdülenmedeki yeri ve beşyıldızlı otel işletmelerinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Otel işletmeleri açısından işgörenin güdülenmesi, hem yönetsel başarı hem de müşteri memnuniyeti bakımından büyük bir öneme sahiptir. Güdüleme, işgörenin istek, ihtiyaç ve beklentileriyle yakından ilgili bir kavramdır. ... -
KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kuzey Kıbrıs turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, temelde siyasi izolasyonlardan kaynaklanan oldukça sıkıntılı şartlar altında yaşamlarını sürdürmektedirler. Hedeflerine ulaşabilmeleri, diğer destinasyonlardaki ... -
Konaklama işletmelerinde Barter sistemi uygulamasının pazarlama fonksiyonuna etkisinin analizi : Barter sistemine üye olan konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, Türkiye'de faaliyet gösteren barter işletmelerine üye 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin pazarlama fonksiyonlarının, barter sisteminden ne düzeyde ve yönde etkilendiğinin çeşitli değişkenler açısından ... -
Konaklama işletmelerinde birlikte yaratma : Eurostars Otelleri örnek olay incelemesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde iletişimin daha kolay hale gelmesi insan hayatının her aşamasında olduğu gibi üretim süreçlerine de yansımıştır. Üreticinin tüketici ile olan iletişimin artması, tüketiciyi üretimin farklı aşamalarına dahil ... -
Konaklama işletmelerinde birlikte yaratma : Eurostars Otelleri örnek olay incelemesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde iletişimin daha kolay hale gelmesi insan hayatının her aşamasında olduğu gibi üretim süreçlerine de yansımıştır. Üreticinin tüketici ile olan iletişimin artması, tüketiciyi üretimin farklı aşamalarına dahil ... -
Konaklama işletmelerinde çatışma ve çatışma nedenlerinin Antalya'da beş yıldızlı tatil köylerindeki animasyon ve yiyecek-içecek bölümlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Anlaşmazlık, zıtlaşma, uyumsuzluk, karşı koyma ve birbirine ters düşme gibi anlamları içeren çatışma kavramı, gelişen toplumsal hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek durumların başında gelmektedir. İnsan ilişkilerinin ... -
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ... -
Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemlerinin yıkama kalitesi üzerine olan etkilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Çamaşırların kullanım performansının sürdürülmesinde en önemli ve kontrol edilebilen faktör, yıkama işlemidir. Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemleri, çamaşırhane işlemlerinin başarısını ... -
Konaklama işletmelerinin kar planlaması sürecinde faaliyet bütçeleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Konaklama işletmelerinin sürdürülebilir bir büyümeyi gerçekleştirebilmeleri, yoğun rekabet yapısına ve hızlı teknolojik değişmelere yönelik en etkin yönetsel tepkileri verebilmeleri ; büyük ölçüde, işletme hedeflerini, ... -
Kullanılan malzeme yoğunluğuna göre Türkiye'de lezzet bölgelerinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlarda Türkiye'de yemeklerde kullanılan malzemeler ve miktarlarının her yerde aynı olduğuna ilişkin algı bulunabilmektedir. Oysaki Türkiye'nin farklı yerlerinde belirli yemekler aynı malzemelerle hazırlanabilirken, ... -
Kulüplerde stratejik pazarlama yönetimi ve Kemer Golf & Country Kulübünde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Ağırlama sektörünün ana etkinlik merkezlerinden birisi olan kulüpler üyeleri için vardır. Üyelerinin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek ve hızla gelişen rekabetin üstesinden gelebilmek için, stratejik pazarlama yönetimine ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin müşteri bağlılığına etkisi : yiyecek içecek sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Hizmet sektörünün alt bileşenlerinden biri sayılan yiyecek ve içecek sektörü yoğun bir rekabet içerisindir. Tüketici davranışlarını anlamak ve iyi analiz etmek işletmeleri başarıya ulaştırmada ve yaşanan bu yoğun rekabetçi ... -
Kültür turizminin sürdürülebilirliğinde profesyonel turist rehberlerinin rolü: Ankara örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden olan turizmin temel taşını turistler oluşturmaktadır. Konumları gereği, turistlerle neredeyse 24 saat birlikte olan turist rehberlerinin, turist davranışları üzerinde önemli etkileri ... -
Kültürlerarası turist davranışı : turistlerin tur esnasındaki davranışlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Yüksek düzeyde çok kültürlü bir endüstri olan turizmde turist davranışlarındaki benzerlikler ve farklılıklar gün geçtikçe daha önemli hale gelmektedir. Dünya genelinde seyahat eden insan sayısı her geçen gün artmakta ve ... -
Kırsal turizm bölgelerinde festivallerin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri : Beypazarı Festivaline yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Günümüzde turizm, kırsal turizm bölgelerinde önemli bir gelir kaynağı haline gelmektedir. Kırsal turizm bölgelerini turistler için çekici kılan çeşitli unsurlar vardır. Bunlar, doğal güzellikler, tarihi ve kültürel ... -
Kırsal turizmde ziyaretçi motivasyonlarının belirlenmesi : Gevaş örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kırsal bölgeler, turistleri etkileyen ve onları bu bölgelere çeken kendilerine özgü doğal, kültürel, tarihi, coğrafi ve etnik kökenleri olan alanlardır. Kırsal turizm ise bu bölgelerdeki; doğa, kültür, tarih, mimari, ... -
Marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyumun marka sadakatine etkileri : otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, yerli turistlerin otel işletmelerine yönelik marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyum algılarının marka sadakatine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle araştırmanın ... -
Motivasyon ve öz benlik uyumunun davranışsal niyet üzerindeki etkisi, termal turistler üzerine uygulama
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketici davranışı literatüründe özellikle markalar için önemli birer kavram olan öz benlik uyumu, motivasyon, memnuniyet ve davranışsal niyet bu çalışmanın ana konusu olarak seçilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak ...