Başlık için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 90-109
-
Otel işletmelerinde örgüt kültürü : Falez Otel'de örgüt kültürü araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bilgi çağını yaşadığımız günümüzde süratli değişimlere sahne olan hizmet sektöründe rekabet gücüne sahip olabilmek ve mücadeleden galip çıkabilmek için işletmelerin, amaç, strateji ve politikalarının oluşmasında ve ... -
Otel işletmelerinde personelin sosyo-psikolojik sorunları ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel işletmeleri, içinde bulundukları rekabet ortamında teknolojinin olanaklarından yararlanarak; fiziki yapılarıyla, iç dekorasyonlarıyla, kullandıkları malzemelerle insanlara her türlü konforu sağlamaya çaba gösterirken, ... -
Otel işletmelerinde ücret yönetimi ve İstanbul'daki beş yıldızlı otellerde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışmada ''Ücret Yönetimi ve Uygulaması'' bir hizmet sektörü olan otel işletmeleri bazında ele alınmıştır. Birinci bölümde ücret kavramı ücret teorileri, güdüleme teorileri ve ücret ilişkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde ... -
Otel işletmelerinde yatırım projelerinin ekonomik yönden hazırlanması ve kuruluş yeri seçimi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye de her yıl bir çok turizm yatırımı yapılmaktadır. Bu yatırımların başarısı yapılan fizibilite analizlerine bağlıdır. Yatırımın karlılığı, kuruluş yeri, satış miktarı, yatırımın kapasitesi, toplam maliyet ve toplam ... -
Otel işletmelerinin potansiyel çalışanlara yönelik izlenim yönetimi taktikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu tez çalışmasında, Türkiye'deki otel işletmelerinin web siteleri üzerinden potansiyel çalışanları etkilemek amacıyla ne tür izlenim yönetimi taktiklerine başvurduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, otellerin web ... -
Otel işletmelerinin yiyecek-içecek bölümlerinde yeniden yapılanmanın uygulanması : beş yıldızlı otel örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Türkiye' de otelcilik endüstrisi, son elli yıllık dönemde sanayileşme, şehirleşme ve ekonomik şartların iyileşmesi gibi nedenlerle önemli değişimler göstermiştir. Bu sürekli değişim, otel işletmelerini her geçen gün bir ... -
Otel işletmelerinin yiyecek-içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) : hizmet kalitesine yönelik yönetici ve müşteri algılamalarının Antalya örneği ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde, farklı ürün ve hizmetlerin tüketicilerin beğenisine sunulması, varolan ürün ve hizmetlere yeni özelliklerin eklenmesi, gittikçe zorlaşan rekabet koşulları, eğitimli işsiz sayısındaki artış ve artan maliyetler ... -
Otel yatırımcıları ile profesyonel yöneticilerin sözleşmeden doğan ilişkileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Otel işletmelerinde yatırımcı ve profesyonel yönetici arasındaki ilişkiler çok boyutlu ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Taraflar arasında sağlıklı bir vekâlet ilişkisi kurulması işletmelerin başarısı açısından önemlidir. ... -
Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi : Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı; Antalya ili örneğinde, 4 ve 5 yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde çalışan genel müdürlerin ve departman yöneticilerinin sosyal medyayı pazarlama amacıyla kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve ... -
Rekreasyon fırsat dağılımı ve planlamasında yöntem arayışları : Karaburun yarımadası örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dünyada açık alan rekreasyon planlamasına ilişkin hem ekolojik dengenin gözetildiği hem de rekreasyon deneyimini yaşayan bireylerin tercih ettiği rekreasyon fırsatlarını yaygınlaştıran ve yeryüzünde her alana uygulanabilecek ... -
Rekreasyon olgusuna akademisyenlerin yaklaşımları
(2013)Bu çalışma, rekreasyon ve ilgili kavramları, rekreasyonun boyutlarını ve diğer disiplinlerle ilişkilerini ortaya koyarak; Türkiye'de rekreasyon ile ilgili çalışmaları bulunan akademisyenlerin konuya yaklaşımlarının ... -
Restoran yöneticilerinin fiziksel kanıtların kullanımına yönelik bakış açılarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, Eskişehir il merkezindeki otel bünyesinden bağımsız turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet ... -
Restoranların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Müşteri Bağlılığına Etkisi
(2016)Kurumsal sosyal sorumluluğun işletmeler için imaj, itibar ve bağlılık gibi birden çok çıktısı bulunmaktadır. Ancak çeşitli işletmelerde yaygın bir şekilde araştırılan bu konu, restoran işletmelerinde kısıtlı kalmıştır. Bu ... -
Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Medikal turizm alanında uzmanlaşmış hastanelerin web sitesi, tıbbi tesislerin tanıtımını yapmak ve teşvik etmek için önemli bir pazarlama kanallarıdır. Medikal turizm alanında hizmet veren hastanelerin web sitelerinin ... -
Sakin şehir (cittaslow) yöneticilerinin sakin şehir hareketine ve sürdürülebilirliğine yönelik değerlendirmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dünyada hızla gelişen sakin şehir hareketi, son yıllarda Türkiye'de de gelişim göstermeye başlamıştır. Bu hareket, şehirlerimizin sürdürülebilir destinasyonlar haline gelmesinde önemli bir araç haline dönüşmektedir. Bu ... -
Sayfiye konaklama işletmelerinde oda satış yöntemleri ve son dakika (last minute booking) satışlarının yapısal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Türkiye, artan yatak kapasitesi ve turizm gelirleri ile dünya turizm pazarından % 1.3'lük bir pay almakta ve 2000 yılında en yüksek pay sıralamasında ilk 10 ülke arasına girmeyi hedeflemektedir. Fakat, son yıllarda kitle ... -
Seyahat acentalarında çalışan satış elemanlarının kişisel satış sürecindeki başarılarının Eskişehir yöresi (A) grubu seyahat acentaları örneği ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüz yönetim anlayışı içerisinde önemli bir unsur olan ''insan'', işletme karlılık, verimlilik ve pazar paylarının artırılmasındaki önemi nedeniyle, üzerinde en çok durulan konulardan biri haline gelmiştir. Bu gelişme, ... -
Seyahat acentalarında ekolojik sürdürülebilir ürün yönetimi : Türkiye üzerine nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Seyahat acentalarında doğal çevrenin korunmasına yönelik sürdürülebilirlik faaliyetleri çerçevesinde ele alınan bu araştırmanın temel amacı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Doğa, Macera ve Sürdürülebilirlik ... -
Seyahat acentalarında müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan hizmet çıktılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Müşterilerle üretim, işletmelere yeni fikirlerle iş yapma olanağı sunarken, müşterilerin özel isteklerinin karşılanmasını sağlamaktadır. Bu durum, gerek işletmelerin sunduğu hizmet çıktılarına gerekse müşterilerin algıladığı ... -
Seyahat acentalarında tur düzenleme ve Türkiye'den yurt dışına yapılan turların (outgoing) başarısı için gerekli koşulların belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Seyahat acentalarının tur düzenleme faaliyetinin yapısal bütünlük içinde anlatıldığı ve Türkiye'den yurtdışına yapılan tur operasyonlarının analiz edildiği bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ; seyahat ...